Jeg forslår at man forbyr aksjesalg på mandag og da blir det bare lov å KJØPE aksjer
Jeg synes markedet nå burde være greie mot bjørnene noen dager. Det har de fortjent etter disse ukene!
Det må ligge en solid risiko for marketmaker så de trenger mye inntekter og de tilbyr det jo ikke for å være snille men for å tjene penger
Det er vel kun brukende til kortsiktig spekulasjon om man får timet bra. Buy and hold-strategi blir vel en ganske dyr hobby i lengden med slike produkter
Nei @Savepig, jeg zoomer ikke inn for å finne bear teser, min strategi er å begynne med 15 min og jobbe meg oppover mot større timeframes. Du må ha LH / LL på 15 min om du ønsker nedtrend på hourly, så må du ha samme på hourly for å skape det samme på 4hr. etc. Det er metoden jeg bruker som gjør at jeg ser på disse timeframene, men blar du opp i tråden så finner du nok daily og weekly også.
Den andre grunnen er at det er mye enklere ( i allefall for egen del) å trade 15 min til 4 hr enn å swingtrade daily eller weekly. Det svinger fremdeles såpass mye at jeg synes lengre swings er vanskelig i dette markedet, spesielt hvis man er bearish.
Case in point, vi snudde trenden på lavere timeframes i går mens Trump snakket, men det var bare konsolidering på høyere timeframes. Var skikkelig bear trap som det har vært en del av i det siste, så be careful.
Nå ser det ut som det er borgerkrig tendenser i US, og jeg klarte ikke tolke noe av Trumps Kina uttalelser som bull, men ingenting biter på dette mongomarkedet så who cares
Høye skuldre nocturne (?)
Du e en mann av Trump’ hjerte
Interessant å se litt på Apple. Veier tungt i SP500 og Nasdaq. Mye rart skal skje om ikke dette er en toppformasjon. Legg merke til divergens siste tiden, ligner mye på forrige opptur og krakk: Jada - jeg har satt en short på denne:
Ja, det er tesen min bullsene mener er feil. Kan vel egentlig ikke si det er riktig før vi får brudd, men det ser slik ut for meg i allefall
Den indikatoren kan diskuteres av det jeg ser. Ikke noe jeg ville brukt til å basere investering/trading ut i fra.
Ville fokusert mer på volum og volatiliteten.
Synest ikke chartet er spesielt bear, heller mot bull. Må få konsolidere litt så viser den retning.
Det meste kan sikkert diskuters…
Ettersom jeg kan se, er divergens indikatoren satt sammen av RSI og Pivot Point. Er ikke noen ekspert på Pivot Point, men har forstått det slik at man beregner high og low for en gitt periode, som gjenspeiler bullishness og bearishness.
Synes ihvertfall det gir en viss mening om en ser forløperen til krakket i februar -20 for Apple
Jeg synes det var interessant, selv om man så klart må vente på brudd opp eller ned for confirmation.
Divergens-indikatoren skal vel da i teorien gi en pekepinn på brudd opp eller ned. Har satt noen penger på ned
Hmm, skulle tro alt var fryd og gammen om man så på chartet, men i virkeligheten holder man på å miste kontrollen på flere fronter
Det er en powderkeg. Wealth gap er uutholdelig. En usensitiv leder som hisser på seg Kina mens landet hans brenner. Børsene pumpes mens folk står i matkø. Jeg er ikke religiøs men skjønner at “end of days” folka også er spottet blant protesterne
Donald reagerer akkurat som forventet:
"President Donald Trump anklager «radikale venstrekrefter» for å stå bak den landsomfattende uroen i USA de siste dagene og tilbyr militær hjelp til Minnesota.
– Vi har vårt militære klart, villig og i stand, sa Trump før han lørdag dro til Florida.
– Dette er ANTIFA og de radikale venstre. Ikke legg skylden på andre, skrev han deretter på Twitter med henvisning til den antifascistiske bevegelsen Antifa."
Det må jo være kommunistene eller venstrekreftene som er skyld i de enorme sosiale forskjellene i landet.
Det er virkelig eksplosive greier som skjer nå. Er ikke normale tilstander når National Guard blir tilkalt…
Jeg synes det er bra de protesterer!
En sorthudet mann ligger på bakken i handjern. En politimann setter knærne i hals/nakkeregion på han. Han sier han ikke får puste og er helt forsvarsløs. Kan ikke gjøre noenting. Alikevel fortsetter politiet til han er død.