Futtene var nede ca 1,5 klokken 01:30 i natt, halv 3 tiden var de godt i pluss igjen. Ppt har gjort jobben sin i natt også
Fra MW:
"The danger is that weakness in China’s currency may foreshadow a weakening global economy and global financial market instability, including a fall in the U.S. stock market, Brooks said, noting that previous episodes of yuan weakening have been accompanied by weaker global growth and market volatility, most recently in 2015.
“Any sustained move weaker in the yuan would really be something that would upset markets, upset emerging markets and the S&P 500,” he added."
Blir spennende å se om ikke realitetene kommer til å skylle over børsene fra og med ca nå
Klart det vil komme en økning, de har jo satt konkursene på “pause” siden midten av mars.
Var ikke ment som et svar til deg.
Det har vel vært sagt en stund?
Husk FED meldte på fredag at de bare planlegger å øke antall kjøp av corporate bonds. Vanskelig å se for seg equity kolaps mot FEDs handling. Om ikke det er nok så har Norges bank bestemt at de skal kjøpe Kroner og styrke den i en tid der alle andre valutta svekkes. Det blir nok flyttet en del kapital til OSE i de nærmeste ukene.
FED redder verden😀
Å sette bear på index er kanskje lurt fra nå og utover, hvem vet. Hvordan har de store selskapene som står for majoritet av omsetning på Oslo børs gjort det til nå? Olja kommer trolig til å styrke seg utover året, hvordan påvirker det feks bear osebx fremover?
Har selv satset på bear omx, ikke ose.
Vi får se ja. Blir overasket dersom det ikke blir en veldig god dag på oslo-børs imorgen
Takk for deling. Jeg har tolket chartet i innlegg over her mye likt. Langt fra så detaljert dog.
Only 22% of global CFOs expect the Dow to reach a new record high without first experiencing another major decline, while 51% of CFOs are betting that the Dow is headed back below 19,000. The bleakest outlook comes from CFOs in the EMEA (Europe, Middle East and Africa) region, where only 10% of CFOs believe the Dow is headed for another record. That’s versus 70% of EMEA chief financial officers who see another big drop in U.S. stocks ahead.
Har jo frem til nå sittet med en del forskjellige minifutures, både på kortere og lengre sikt (opp til et par uker på det lengste). Har ikke merket noe særlig tap på rebalansering og lignende så langt, selv med 3-5x giring, men er litt bekymret for hvordan det slår ut om man sitter med de i feks 2-3 mnd eller mer.
Noen som har erfaring på hvor mye det avviker om man kjøper og selger på samme nivå i underliggende?
Forstår det slik at anbefalt horisont er 1 dag, noe som jeg tenker i utgangspunktet går på at det plutselig kan bli veldig høy giring og knockout om man ikke følger med, men jeg tenkte å kjøpe minifutures med litt lavere giring i stedet (max 3x) for så å holde til høsten kommer feks, og lurer litt på hvor mye svinn jeg må regne med evt?
Det er ingen rebalansering på minifutures, bare på bear sertifikatene
Dagens lille vers - inspirert av min datter som sang denne i dag, TILFELDIG?
Bjørnen sover,
bjørnen sover,
i sitt lune hi.
Den er ikke farlig,
bare man går varlig,
men man kan jo,
men man kan jo,
aldri være TRYGG !
Helt riktig, men til gjengjeld øker giringen etter som man nærmer seg finansieringsnivå / “knockout”. En mini future som er 3x på dagens nivå kan fort bli 10x dersom kursutvikling går feil vei en stund.
Starter med å si at jeg er bearish, men foreløpig sitter jeg på gjerde. “Om” vi kommer inn i en W, så har jeg ingen måsetning om å treffe spiret.
Sitter som sagt og venter, men har et spørsmål om valuta og hvordan styrkingen av den norske kronen 1) påvirker de posisjoner som man i dag har (bear eller minifutures?), samt 2) tar dere hensyn til eventuell kronekurs når dere går inn i relativt korte posisjoner (under to uker)?