Bear posisjonene hans har jo gjort at Canopus har 0,88% høyere (mindre lav?) avkastning enn OSEBX så langt i år, en av de svakeste indeksene i år.
Småinvestorene i USA flokket seg til Hertz og kjøpte enda mer etter at konkursen var et faktum
Maybe the Fed’s stimulus checks have started a fire in investor’s pockets or there is a full moon to blame, but this is utter madness.
Det er jo klart at dersom utlendinger finner norske aksjer som er lavt priset og ser for seg en valutagevinst i tillegg så skal man ikke se bort i fra det.
Man kan jo se det på en annen måte også, at NOK er kunstig høy fordi den er pumpet opp av Norges Bank.
Vil heller si den er lav mtp hvor mye dollar og euro det produseres, mens norges bank kun kjøper.
Bankene er mer solide her enn i eurolandene.
Norges bank har vel nærnest samme rating som den sveitsiske sentralbanken?
Men ja man må kalkulere inn sentralbankkjøp ved investering her også slik som ved aksjer. Hjelper ikke å regne på P/e når fed vil blåse liv i børsene
Joda, samtidig hvis sentralbankene kjøpte ekstremt mye melk slik at man måtte betale flere hundre kroner for en liter melk ville jeg nok vurdert å gå over til juice eller vann for en stund.
Ja det skjønner jeg!
Mens andre da vil bare holde på “melka” siden den stiger i verdi, samtidig som vann blir mindre verdt.
Det kan lønne seg en stund før melka blir sur og da verdiløs
Krona kommer seg vel sakte men sikkert sammen med olja, hånd i hånd
Sammen med støttekjøpene fra oljefondet
En valuta blir vel verdiløs når det trykkes for mye penger, ikke når sentralbanken kjøper sin egen valuta…
Rally på kina-børsene, grønne futter og en betydelig høyere oljepris nå enn da ose stengte.
Oslo-børs burde vel klare +2,5% imorgen?
Nå skal siste suckers lures inn
Og i DN
Løp og kjøp
Gull og sølv + bear er det jeg har. Har fungert bra selv om gull og sølv har fått dra lasset så langt tror jeg det kan komme perioder der bear får gjøre jobben.
Når det gjelder høyrentekonto så får du vel opp mot 2,35% nå? Men usikker på om det er lurt å ha mye penger på en sparekonto i NOK. Har selv valgt å ikke ligge bear på OBX siden jeg ikke liker valutaeksponeringen jeg ville fått mot NOK.
Vi får se. Røde futter nå, og kan jo også hende det kommer noe fra Kina før åpning i morgen.
Toppet opp bjørneposisjonen litt