Det har vært en økning i aktivitet på forumet den siste tiden, men stigningstakten begynte å øke allerede i desember, så vanskelig å tyde hva som skyldes korona
Denne hører vel hjemme i Bull tråden?
Hehe, du har nok rett i det ja. Men jeg liker litt “sparring” når jeg diskuterer. Liker å høre begge versjonene. Å diskutere noe hvor alle er enige får jeg ikke så mye ut av
Som de sier i videoen jeg postet lenger over - %-vis økning Q1 2019 vs. Q1 2020 i antall nye kundekontoer hos nettmeglere. Dette er statistikk som også er å finne i artikkelen jeg postet tidligere i dag. Dette skjermbildet har dog ikke med Robinhood som er en av de største retailmeglerne i US. Om det kan forklare noe av oppgangen? Definitivt.
Nå er det ikke fullstendig sammenlignbart, for i Norge har andelen av befolkningen som sparer i aksjer vært så lav at det er et stort problem, og er vel fremdeles mye lavere enn man skulle ønske.
Ja, er forsåvidt enig i det, poenget var helt og holdent knyttet til US. Vi kan med fordel få langt flere spekulanter på børs her til lands, og ikke bare passive fondssparere som de fleste jeg kjenner
Shit and P 500
Ser da vitterlig ut som en trippeltopp i futures? PPT får henge i i natt
Mange av disse kom kanskje i starten av året? 2019 ble jo et bra år og de første dagene av 2020 var bra. Økningen i år er større enn økningen i 2019, men hvor stor del av totalen utgjør økningen?
Antallet tilfeller øker i land som går inn i vintermåneder nå (altså den sørlige halvkule).
Hvis disse folka har rett så vil bølge to komme tilbake til oss i nord rundt oktober / november.
Tilfeldigvis sammenfaller det med valget i US
There has never been a good reason to assume wave 2 would be smaller than wave 1, and that assumption will be challenged by the second Northern Hemisphere wave this fall. This will continue until there is a widely effective vaccine or global herd immunity. Neither should be assumed to be assured to happen. There has never been a successful human coronavirus vaccine ever in the history of the world and because R0 is so high, we need at least 80% of the population to be infected before we achieve effective herd immunity.
Fremdeles litt å gå på, men begynner å nærme seg en topp på det mest åpenbare kortsiktige potensialet. Bryter den over den trendkanalen her selger jeg hele skiten
Helt sinnssykt som alt stiger nå for tiden. Så nei det kan ikke vare evig, det er helt sikkert. Men denne funket ganske bra i vinter. Var vel på 100 noen dager og så kom smellen. Blir ikke overasket om den skal opp der igjen.
Holder fremdeles hypotesen om wedge som, ved brudd, vil danne hodet i en HS.
HSen er selvfølgelig helt hypotetisk, er lenge til den er formet ferdig, havner fort langt ut mot høsten.
Wedgen derimot, er in play as we speak. 200 dagers ligger på 774, det vil invalidere wedgen om vi får close over dette nivået. Hvis @Buffet har rett så kan det være vi skal høyere opp på greed indeksen, få en spike oppover for å lure de siste inn før fallet starter - hvis det starter
Edit: her er en liten wedge (fraktal) inne i den store wedgen. Begynner å se wedges overalt
osebx med de lange brillene:
Dobbelttoppen er jo tydelig, noe som skal tilsi en lang nedtur.
Zoomer vi litt inn:
Tror vi nærmer oss toppen, muligens noen få poeng til å “gå på”:
Hold ut folkens
Selv med seddelpressa til sentralbankene, så begynner dette å bli et ganske overkjøpt marked. Spesielt DAX ser ut til å være klar, for et pullback. Kan vel trekke ut noen dager til Spørsmålet er om pullbacket blir noe særlig mer, enn +/- 4% ?, før det kommer en ny leg opp. Venter spent på noen tekniske brudd
USA overrasker stort, så det drøyer nok en stund til
Short Sqeece på gang på S&P Futures?