Leste artikkelen du linket til - er jo bare kvalitet disse folka innvesterer i da
Jaja, oser kvalitet Alle de selskapene tjener jo gode penger og har ingen utfordringer overhode…
De rike blir rikere, godt hjulpet av småsparerne
Ja, de får god hjelp om dagen Tesla touchet 1000 i dag også, går rette veien dette
Er ikke det et av Kardinaltegnene på kjempefall alt det vi er vitne til nå??
Dette kan umulig ende bra
Det har alle boble tegnene man kan finne, spørsmålet er bare hvor lenge dette vil fortsette…
Assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad tror tilfellene er knyttes til enkelthendelser lokalt, hvor syke har smittet folk i sin nærmeste krets.
Hmm lokal smitte altså, det var da godt at det ikke er fjernsmitte.
Trodde det kom flygende fra Tromsø jeg, takk for at du orienterte om dette
Veldig interessant diskusjon på Bloomberg nå, Jim Bianco sier FED har ødelagt markedene og at dette ikke er kapitalisme. Jeg kunne ikke vært mer enig. I et effisient marked skal markedskreftene styre, det får man ikke når man har en garantist for nedsiden.
Han sier videre at hedgefond managere har vært de store taperne fordi de bruker “gamle” evalueringsmetoder i sine analyser, mens retail-millenials som ikke har peiling tjener fett med penger på spekulasjon fordi de vet FED vil spytte mer penger i markedet hvis det faller
Det han sier er jo sant, markedet er ødelagt når alt bare kan gå en vei…
FED har bedrevet dette i årevis, og det ser ikke ut som de har tenkt å gi seg med det første heller.
Markedet blir vel aldri ødelagt, men valutaene kan vel bli ødelagt av pengetrykkingen.
Ett marked som er manipulert som f, er ett ødelagt marked i mine øyne
Dersom dette fortsetter i all evighet, vil man enten gå vekk fra tradisjonelle penger, eller så vil man måtte studere markedet på nye måter hvor man får mer innblikk i pengeflyten igjennom systemet slik at man kan ta høyde for det i tillegg til børskursene. Andre deler av systemet må bli mer tranparent.
Må alikevel innrømme at jeg ikke synes synd på hedgefond-forvalterne.
Når trillioner av dollar blir trykket så burde det slå ut en eller annen plass. Men bobler sprekker til slutt