Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ja så det :+1: Det så bare ut som markedet ble overasket :slight_smile:

Talen streames live her om 10 min… :scream:

USA, ett forgjeldet land. Men trykke penger kan de. Må vel snart få søppelstatus.

1 Like

Finnes det ett marked USA ikke støtter/manipulerer?

Hm, Powell sier de skal fortsette å kjøpe treasuries i samme tempo som nå, men S%P faller?
Er det fordi treasury kjøpene nå er på 5 milliarder i uken ifht. toppen på 50 milliarder? :sweat_smile:

Edit: der var vi i minus! :heart_eyes:

1 Like

FED legger også til at den pågående krisen vil veie tung på den økonomiske aktiviteten, sysselsettingen og inflasjonen på kort sikt.

– Det utgjør også betydelig risiko for de økonomiske utsiktene på mellomlang sikt.

1 Like

Hvordan kan man eksponere seg for oppgang i VIX via Aksjesparekonto?

Det er så deilig å se på S&P falle mens Powell snakker. Trodde aldri jeg skulle se dette :sweat_smile:

• og jeg ler meg i hel av kommentarene i chatten på youtube. Yolo-traderne fortviler :sweat_smile:
5 Likes

Tror den siste timen av dagen kan bli ganske nasty :sweat_smile:

1 Like

Stocks trading below $1 per share have an average gain of nearly 80% in the past week, according to a note from the Institutional Equity Derivatives team at Citadel Securities obtained by CNBC.

https://www.cnbc.com/2020/06/10/market-gone-wild-penny-stocks-are-up-nearly-80percent-on-average-in-the-last-week.html

1 Like

Trodde aldri jeg skulle få se en rød daily candlestick igjen :joy:

5 Likes

FED

VIRUSUTBROTT LETT TILL KRAFTIG NEDGÅNG I EK AKTIVITET (NY) (Direkt)

2020-06-10 20:20

(Tillägg: från stycke fyra)

STOCKHOLM (Direkt) Fed-kommittén fastslår att coronavirusutbrottet orsakar oerhörda mänskliga och ekonomiska problem i hela USA och resten av världen. Virusutbrottet och de åtgärder som vidtagits för att skydda hälsan har lett till en kraftig nedgång i den ekonomiska aktiviteten och kraftigt ökade jobbförluster

Det framgår av pressmeddelandet i samband med Federal Reserves räntebesked på onsdagen.

Vid föregående FOMC-möte, den 28-29 april, var budskapet att den fortsatta hälsokrisen kommer att tynga den ekonomiska aktiviteten, sysselsättningen och inflationen på kort sikt, och utgör en betydande risk för de ekonomiska utsikterna på medellång sikt.

Kommittén konstaterar vidare att svagare efterfrågan och signifikant lägre oljepriser pressar ner konsumentprisinflationen.

De finansiella förhållandena har dock förbättrats, vilket delvis speglar policyåtgärder för att stödja ekonomin och kreditflödet till hushåll och företag.

Makroredaktionen +46 8 51917931 https://twitter.com/makroredaktion

Nyhetsbyrån Direkt

dji og sp i rødt, nasdaq i kjempegrønt.

1 Like

gull og sølv også opp :chart_with_upwards_trend:

Med dagens Zara-meldingen i bakhodet, vil folk si at «BEAR HM» 15 juni er et godt bet?

1 Like

Spx -0,09% :smile:

Da var det ikke så rødt lenger :sweat_smile:

0 rente fram til 2022 og tidenes unnskyldning til å kutte bemanning. Svært Bull for en stor del av markedet. Ikke så veldig bull for dem som mister jobben. Borgerlønn er nærmere enn mange tror.

Russ2000 reagerte ned fra hs, tatt ut nedsiden og hviler nå på støtte.

Kanskje en feil i systemet?

Trenger jo ikke borgerlønn, de kan jo bare begynne å trade for markedet kan jo ikke falle…

3 Likes