Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Bear her. Kan se ut som en skivebom på kort sikt. Ser at man er pittelitt mer positiv i nyheten i dag.

Bear ose og olje.Sittet i noen uker, ikke tenkt å selge.Tror vi skal raskt ned til 500.

3 Likes

Har selv ose bear x2.

Oppsving i US, men tipper olja drar ned i morgen hvis den fortsetter nedover.

1 Like

Vurderer å shorte Equinor.Gått opp på fallende olje og gasspriser.
Sannsynlig må De stenge ned noen installasjoner ganske snart og barberer bort 75 % topplinjen , kanskje i flere måneder.Vet at De er solid, men bruker sannsynligvis titalls milliarder i måneden på dette.

2 Likes

Skal vi opp en tur i morgen mon tro?

1 Like

Bear Mowi x 3. Økt i dag.
Kjøpte litt Bear SP x 15 når SP var opp ca 4% i dag. Kan bli stygg om SP fortsetter opp i morgen.

Kommer mye an på oljeprisen, men det finnes jo en del gode muligheter der ute :slight_smile:

Er sånn 90% sikker på at dette var nok en bull trap. Kan ikke fatte og begripe hvem som kjøper enda. Min bear Tesla holder seg bra selv om indeksen stiger.

4 Likes

Blir spennende å se utviklingen i morgen på Oslo Børs. Oljeprisen falt mye etter at OSE stengte (5-6 %). Fortsetter det i morgen og eventuelt røde futter i USA kan det bli stygt igjen.

2 Likes

Et effisient marked vil gå opp og ned i takt med vekst og etterspørsel. Når man propper opp markedet på en kunstig måte, ved å trykke opp en gazillion dollar som man bruker på å kjøpe assets / eller gi penger i hendene på folk slik at de skal bruke mer penger, så er det ingenting organisk med dette.

Trump er livredd for økonomisk kollaps fordi hele hans president karriere har bestått i å skryte av hvor bra markedene har gått under hans ledelse. Nå som alt krakker må han ty til tunge skyts for å unngå total meltdown, i.e. helikopterpenger.

Det at FED kutter renten slik at folk skal låne mer penger gjør ikke situasjonen bedre, tvert om, folk kommer til å øke gjeldsgraden og forbli gjeldsslaver, bankene kommer til å kollapse som en følge av at folk ikke klarer å betale tilbake lån når de mister jobben.

Jeg skjønner ikke at flere reagerer på dette, Ray Dalio spådde dette ville skje for 1 år siden:

Cutting interest rates, or buying securities in the process known as quantitative easing, have almost exhausted their ability to stimulate economies, he wrote. They’ll likely be replaced by a third-generation monetary policy, which Dalio labeled “MP3.’’

Dalio gave examples of how such policies could evolve, without endorsing them. Central banks might print money directly to finance government programs – bypassing the need to sell bonds. They could buy real estate “which would then ideally be used for socially beneficial ends.” They could also write off debts hanging over the economy, in a kind of “jubilee.” In downturns, they could deliver cash straight to the public, an idea widely known as “helicopter money.”

“It’s difficult to imagine how the system will be built to achieve that,” he said. “At the same time it is inevitable that we are headed in this direction.”

Jeg synes dette er j… skummelt.

8 Likes

Her er du spot on! De pøser på med penger, men det gjør ikke nødvendigvis de store utslagene i realøkonomien.

1 Like

Kollaps av finansmarkedet er ikkje gunstig for realøkonomien heller.

Kan sjå ut til å halde over nedgåande trend, mulig oppside i morgon ved brudd på 2570.
I så fall 2710 og 2880 som target.
Misslykkes er :bear:target 2350

Ingen er tjent med en kollaps men jeg klarer ikke se for meg hvordan US skal klare å komme seg ut av denne hengemyren de har kjørt seg fast i. Muligens klarer de å få en siste leg opp før alt rakner, det vil i så tilfelle være pga. man finner en vaksine eller behandling som fungerer.

I mellomtiden har man fått gjeldsberget til å vokse ytterligere og staten går nok engang med et gedigent underskudd. Hva skjer når bankene skal kreve inn gjelden de nå tilbyr til nærmest 0 rente, eller enda verre, hva når renten settes opp igjen?

Slik jeg ser det er vi enten i begynnelsen av en stor bjørnetrend, eller på vei inn i en… :mask:

2 Likes

«Treasury Secretary warns US could see 20% unemployment rate due to coronavirus, source says»

Hvor ser du det?

1 Like

Link pls?

Kan det være denne? Ser flere på kjøp enn salg

https://finviz.com/insidertrading.ashx

1 Like

Ser at oljen er ned og futtene er stort sett ned. Hva er det som holder børsen over 630?

Fisk og Telenor.