Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Støtter den, Abradinho.

2 Likes

Tror fort de kan ha timet disse nyhetene, slik at det kommer bedre nyheter allerede før åpning imorgen (gjerne utover kvelden amerikansk tid). Dagen idag var kursmessig ødelagt uansett, derfor kunne han like gjerne ha pressekonferansen på slutten av dagens session. I stedet for å ødelegge morgendagen også. Så blir ikke veldig overrasket om det kommer en god nyhet før børsåpning imorgen. Men det er bare spekulasjon :wink:

2 Likes

Er det noe vi vet så er det at Trump er en bølle, men også slu strateg. Ser ikke bort fra at du kan få rett.

2 Likes

På et eller annet tidspunkt måtte han jo annerkjenne corona.
Spesielt for å ikke miste all troverdighet inn i presidentvalget. Til og med den mest blåste amerikaner ville etterhvert lurt på om han er spik spenna gal hvis han fortsatte å fornekte det.

Nissen setter jo børsen forran alt og er tross alt jævla luring av en ringrev. Så hvem vet…:man_shrugging:t4:
Ta tapet (virus annerkjennelse) når først skaden er skjedd uansett, trenger ikke være dumt…

Satt en bull selv i dag etter bear, så for min del hadde det vært prima. Men jeg nekter å tro at han har gitt opp børsene som tross alt er hans «barn» og den mest fremtredende prioriteringen opp mot strategien hans igjennom president perioden. Dette for å kunne vise til blomstrende økonomi og arbeidsplasser.
Make America great again!

2 Likes

Jeg liker tankegangen, men lurer på hvordan du har tenkt å få bekreftelse på at bunnen er inne? To dager med oppgang blir jo fort 15% opp, men det behøver jo absolutt ikke bety at bunnen er inne?

6 Likes


10:07 “Så hvor lang tid tror du det går før vi er på den andre siden og børsene har hentet seg inn igjen”.

1 Like

Tror man i så fall må vente på en skikkelig dobbel bunn / konsolidering, men det hender jo tross alt at man får en V bunn også da blir det mer enn 10-15% man går glipp av.

Fra den bunnen i 2008/9 så gikk det 23% opp, fra den andre bunnen 31% opp, fra den tredje bunnen 56% opp. Forsåvidt gode innganger alle sammen, men rimelig V-formede, med 1-3 dager på bunn.

2 Likes

Er det logisk at US er ned ca 12% i går og vi er opp 3%? Kan det være tidspunkt for en OBX bear?

Vanskelig dette, olja stiger litt så venter litt med bear.

God morgen! Noen som har oversikt over hvor man ser knockede produkter over natten? :slight_smile:

Jeg kjører en liten bear, er jo liten tvil om at den skal ned, spørsmålet er jo bare om man blir knocket først :sweat_smile:

1 Like

Usa har falt mindre siden torsdag en osebx

Jeg kjører bare X2 bear i dag :slight_smile: må ta det litt rolig noen dager

1 Like

Ble det noen klarhet i om børsmeldingen her om dagen gjalt bull/bear produkter?

Kjører også kun x2, fins da grenser for hvor mye stress en skal utsette seg for :joy::joy::joy:

3 Likes

Heisann, ser ut som at XACT har trukket seg som MM i forhold til kjøps/selger listen. -> Korreksjon, MM er der fortsatt men MYE større avstand mellom kjøp/salg for å sikre marginer.

Dette betyr at det nå er litt mer “ville vesten” og kan bli vanskelig å kjøpe/selge på kort varsel. Med andre ord, vær varsom nå kan det bli større svingninger.

Følg nøye med på futures, de styrer showet om dagen…

2 Likes

Er alle gått bull ?

njet :smiley:

1 Like

Er jo en uke siden de begynte å kalle ut nasjonalgarden for å hjelpe og sørge for at ting som søppelhenting og lignende skulle fungere.