Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

1 Like

Ble jo ganske spot-on det

Blir seriøst helt svett av markedet nå. Total meltdown.

Er det ikke fantastisk? Kjøpe litt solide, selskaper til atl :slight_smile:

2 Likes

Jeg sier som barn i baksetet: «are we there yet? Are we there yet?»

2 Likes

Rundt neste sving… Rundt neste sving…!

2 Likes

Så var det dette med ringvirkninger både innenlands med permitteringer og arbeidsløshet, men tenk om US == lockdown? Tenker ATL får kjørt seg…

Er slektningene sine kildekritiske? Shiiiit dette er ille

Ja jeg har heldigvis mye cash, i min målestokk. Men syntes dette er ufattelig trist for folk som ikke er like heldige som meg.

Men man er sin egen lykkes smed, jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å prøve å ta gode valg for meg selv og familien.

2 Likes

Jeg tape bra de første ukene, så har litt å ta igjen. Men er ikke mer enn jeg tåler, har grei kontantbeholdning for jeg har vært varsom med børsen de siste årene.

Men ja, det er synd for de som ikke har reserver nå.

Milde måne, Dow Jones falt 12,94 % i dag. Verste enkeltdagen siden black monday i 1987! Dvs at Dow Jones falt ca. 6 % etter at Oslo Børs stengte.

Jeg har prøvd å advare de siste dagene her på forumet om at det kommer til å bli stygt, men mange som ikke er villige til å ta innover seg alvoret i situasjonen. Håper folk redder noe av sparepengene sine i denne situasjonen.

1 Like

Snittet ned i Bear Apple x10 når den var på topp i dag, tror Nasdaq blue chips er neste for døren. De har blitt spart relativt mye de siste ukene, og Apple spesielt blir utsatt nå fremover tror jeg. De kjører kjempedyre buybacks, uten garanti for at prisen blir på samme nivå på flere år fremover. De bruker det eneste positive i denne tiden de har (mye cash), til å låse seg til ett urealisert tap fremover. Så nå får de et stygt balanseark, vil jeg tro.

Mange tenker lille Norge og norsk skala, men hva skjer med eurosonen nå når Italia og Spania ++ øker og øker restriksjoner? Hva skjer når det går opp for US at det kritikkverdige helsevesenet deres ikke fungerer bra nok til å håndtere dette, etterfulgt av potensiell full lockdown? Hjelper lite at viruset er borte i løpet av høsten når verdensøkonomien ligger igjen i grus. Hilsen 1929. Er jeg pessimist eller realist? Hurtigvirkende og raskt distribuert vaksine er eneste jeg kan se for meg som kan dempe fallet

Veldig realist. Vi mennesker gir oss, og sivilasjonen vår, ufortjent mye skryt. Hele systemet er så skjørt, og dette lille viruset beviser det.

Synes du har en realistisk tilnærming, i motsetning til en del her som mener at det nå er svært billig på børsen. Ikke billig i forhold til hva som mest sannsynlig vil være et faktum om 6-24 måneder.

1 Like

Jeg har kjøpt noe i dag, men er fullstendig klar over at det kan falle mye mer.

Men det er mitt eget valg og min egne penger som står på spill, så får andre ta sitt valg. Men blir litt lei av, de har blitt advart og hører ikke på oss. For jeg regner med alle her inne er voksne folk som fint klarer å styre sine egne valg og sin egen økonomi :slight_smile:

2 Likes

Jeg går gjerne glipp av de første 10-15% av reversal-oppgangen, så lenge jeg faktisk får bekreftelse at bunnen er inne. Putter ikke pengene long før trenden blir bekreftet reversert.

2 Likes

Jeg har gjennomført enkelte scenario-analyser i dag, ut i fra analysene ser det ut som hovedindeksen kan falle ned til ratio 350-320 gitt de omfattende langtidskonsekvensene av korona-krisen.

La oss håpe at det scenarioet ikke inntreffer.

1 Like

Jeg tror vi kan få et nytt minirally ved flere stimuli-pakker i løpet av et par dager.

Nedgangen fortsetter, men ikke i en rett linje. Jeg tok inn litt kortsiktig (rekyl)bull på slutten idag.

3 Likes

Blir mye dommedagsprofeti nå, men vi er jo i bear-tråd :wink: Jeg tenker uansett at det er greit å belyse potensielle konsekvenser av det man nå ser konturene av, så får hver enkelt vurdere risiko og ta valg ut fra det :slight_smile: