Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Løste inn mine OBX Bear, plutselig stanser de handel i disse produktene.

1 Like

Hva kan skje her for de som sitter med disse derivatene? Handelen stanses og man får ikke løst de inn før handelen åpnes igjen, uvisst når? Eller kan de tvangsinnløses nå?

Regner jo sterkt med at utsteder vil gå ut med informasjon til kundene noe før dette skjer i så fall.

Dette gjelder for aksjer med MM-avtale. Typisk små aksjer

Er jeg helt idiot om jeg går for en bull x 5 på obx nå? Tidshorisont til i morgen?

prehandel i USA ned 12-13 %

Link?

https://money.cnn.com/data/premarket/

Ute av OBX bear x10. Ble litt mye usikkerhet og er fornøyd med avkastningen.

6 Likes

Hvilken usikkerhet? :slight_smile:

Rundt de Marked Maker greiene. Pluss tror mye av nedsiden (for i dag i hvert fall) var tatt ut nå. Og tar ikke sjangsen på en rekyl hverken i ettermiddag eller i morgen.

2 Likes

Er det noen som egentlig tydelig vet hva det market maker opplegget betyr?
For meg virker det bare som at marketmakerne vil ha mindre ansvar for eventuelle tap vi får av å kjøpe utenfor markedet osv… Dvs. at man må passe ytterligere på når man kjøper/selger og at det kan være mere ustabilt ifht. spread, volum, entry og exit.

Men ingenting er jo stengt ned, så jeg gasser hardt videre ass! :smiley:

Har satt Bear Apple x10, faller som en stein etter open. De fikk en stor bot, samt EU indeksene er bra lave

1 Like

Når satt du denne? Den er jo ned -13,63% premarket, tror du fallet blir ytterligere ved open?

Apple Inc. (AAPL)

240.09 -37.88 (-13.63%)
Pre-Market: 8:58AM EDT

Tror den faller litt til på cash open ja

Haha! BEAR SP500 X10 NORDNET våknet plutselig til live! Trodde den hadde nullet seg ut da det gikk i taket på slutten fredag (Var vel over 10% opp intradag?) + futures opp etter den tid, så anså egentlig den potten som tapt, men nå ble det plutselig en hyggelig gevinst i stedet!

Hvordan fungerer Bull/Bear når underliggende papir går 100% i feil retning utenfor åpningstiden der sertifikatet handles? Sitter utsteder på posisjonen over helga uavhengig av hvordan underliggende papir utvikler seg?

3 Likes

På nordnet market -> Mini futures -> S&P500 så er det noen av “mini futurene” som kun har en pris på KJØP og ingen oppgitt pris på SELG (0) og spread angitt til 0, hva betyr dette? Alle de andre har både ordredybde med både kjøp og selg, mens enkelte ikke har det, men tydeligvis handles likevel. Gjelder f.eks. MINI S SP500 NORDNET 51. Hvis noen kan forklare blir jeg glad.

Jeg satt med BEAR SP500 X18 og den ser helt død ut. Så jeg regner med den ble knocka…

Men hadde jo vært en gledens dag om den plutselig stod opp fra de døde… :wink:

Trodde også denne ble knocka da de ikke stilte kurser tidligere i dag.
Vet sp500 var ca. 9,3% opp fredagskveld så best case satt jeg igjen med 7-8% av verdien. Men som du sier ble det plutselig en hyggelig gevinst her. Hvis noen skjønner seg på dette hadde jeg satt pris på input

Vet ikke med mini futures, men vanlige bear og bull produkter følger futures selv om du ikke kan handle etter f.eks kl 16.20. Så om du setter en bull x10 og markedet på et tidspunkt går ned over 10% i løpet av kvelden/natta så blir du knocka. Som flere har nevnt kan det derfor være lurt å bruke f. Eks ig.com å handle CFD så har du større tidsperspektiv å kjøpe/selge på

Apple har nesten ikke falt de siste ukene (-23% fra toppen), og fortsatt opp 30% for 1 year. Med alt som har skjedd hos de i det siste, virker det som en fortsatt stor nedside, sammenlignet med andre store i US som allerede har hatt et relativt stort fall. Hva holder den oppe, bortsett fra buybacks (de har mye cash til overs)?