Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Glad eg tok ein hedge på helgeindex - ante meg at Trump kom til å fyre av noko her i kveld.

Sjokkert på mange plan her nå, sitter på flyplass i USA. Samtidig som det hvite hus skal rapportere om Corona, FED pumper 700 milliarder dollar inn i markedet og kutter renten til 0, så bytter de kanal til en Basketballkamp…

Bjørnene får seg en smell i morgen, men dette blir så stygt.

3 Likes

Futures dow fortsatt mye i minus.tung Oslo børs imorgen

Nei, de er ikke mye i minus. Det blir nok en grønn dag i morgen etter nyhetene i dag :slight_smile:

Faen meg galehus det her, her står USA i fritt fall og eneste den nissen gjør er å smelle alt det siste kruttet han har første helgen av krisen for å holde børsen grønn.
Jaja… Man så jo hvor mye det hjalp sist, så får vi se hvor lenge denne kruttlappen får effekt.
Er jo en parodi dette her, skulle nesten ikke tro det er sant eller mulig.

2 Likes

Lets make America great again… Er vel mottoet til han over dammen? Koste hva det koste vil…

Da blir det altså negative renter etterhvert…

1 Like

Dette blir et børsras uten sidestykke.

2 Likes

Ser stygt ut ja:

https://www.cnbc.com/2020/03/15/traders-await-futures-open-after-fed-cuts-rates-launches-easing-program.html?__source=iosappshare|com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard

Circuit breaker på igjen ?

OSLO BØRS ned 15 % ?

Dette er da på nivået osebx closet på fredag, tipper osebx ikke helt vet hvor den skal åpne… :see_no_evil:

Alle som gikk inn på fredag skal vel ut…pluss noen til=)

Mye drama i norske medier og på trådene her nå. Sjekk innom foxnews og hva den jevne amerikaner blir fortalt / fokusere på fremover.

Kort oppsummert: de er kritiske til “bail-out” av de rike, men tror at den amerikanske økonomien er sterkere enn noen gang og at dette er kjapt over om noen uker. I samme setning blir det nevnt at Kina produserer 80-90% av all antibiotika i USA.

Jeg tror fallene i USA vil ta lenger tid enn i Europa/obx, tiltak kan foreløpig ikke sammenlignes og frykten/driveren i markedene er veldig ulike pr dags dato. Blir spennende å følge utviklingen den mentale tilstanden til investorer i de ulike landene fremover.

Børsklimaet er svært dårlig.Likviditet er lav og utbytte fra banker i USA kansellert.Pengene og rentenivåene som kommer er redningsaksjoner som kan påvire krisen, men det vi ser er en reprising av hele markeder.Lønnsomme bedrifter overlever, resten blir slått konkurs eller som i 2008 låner masse penger som De fortsatt ikke har klart å betale tilbake.Når siste optimist slukker lyset , så kan det snu.

Var ikke så dumt å sitte tungt i bear over helgen likevel. Crazy crazy times…

8 Likes

https://classic.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=182164&marketid=54

Er denne gått i null?

Ja sykt det lå an til +8 og nå -7.4% (OMX), det går fort i hockey

Grattis! Rakk ikke selge på fredag selv, guess man er heldig en gang i blandt også!" :sweat_smile:

Hvordan slår dette ut på bear/bull-derivater?

Nå er det bare å vente til vi får oppdaterte utlåns mulighet på aksjene fra banken. Neppe blir de satt opp tenker jeg. Bankene komme bare til å tenke på seg selv i disse tider. VAR VÅKEN!