Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

1 Like

Liten bounce på 300 dagers hadde vi også på forrige tur ned. Det var faktisk den jeg shortet sist, før jeg solgte og la over til bull rundt bunnen i mars.

Screenshot 2020-06-16 08.11.48

3 Likes

This did not age well…

image

Synes det ser ut som om momentet dabber av nå dessverre

Screenshot 2020-06-16 08.55.29

1 Like

Interessant @holmes ! Kan legge til at jeg hadde regnet med en re-test av trendbrudd i S&P, men foreløpig ser bouncen ganske svak ut. Bearflag tesen holder enda, men brudd over 3130-ish vil anullere formasjonen.

Merk at potensiale i wedgen vi brøt ned fra er ca. 24.5%, så det er enda mye å gå på :slight_smile:

Skulle gjerne likt å se den falle til 2760 og få en bounce derfra for en stor HS :slight_smile:

2 Likes

Noen som vet hvor stor totalverdien i de markedene FED handler i er?
Eventuelt hvor stor andel er FED oppe i?

De eier jo mest statsgjeld, eier vel 15% av USAs statsgjeld i dag (eller dette er fra slutten av mars)

https://wallstreetonparade.com/2020/03/the-federal-reserve-now-owns-15-percent-of-the-u-s-treasury-market-at-its-current-rate-it-could-own-the-whole-market-in-less-than-two-years/

Ser det har steget endel siden artikkelen over

image

De eier 24% av all boliggjelden i USA

However, with the COVID-19 crisis, the Fed is commencing purchases of Agency MBS securities and will increase its market share of Agency MBS securities. Currently, the Fed holds approximately 24% of all Agency MBS and is purchasing over 30% of issuance.

https://www.bankingstrategist.com/fed-monetary-policy-balance-sheet

2 Likes

Verden er sprø, obx trader som bitcoin

1 Like

Ja, verden er helsprø🤕

En av grunnene det bare er tull å trade krypto i disse tider. Børsen er mer likvid og volatil nok :slight_smile:

2 Likes

Ja enig i det, jeg har ikke sett noen attraktive tradingmuligheter egentlig i det hele tatt i det siste, fordi bitcoin på det jevne er alt for lite volatil men så får den disse plutselige BART-bevegelsene helt ut av det blå. Blir som å trade medistim i 2018-2019.

Nettopp. Selv vil jeg gjerne tjene penger, men har ikke anledning til å følge nøye med for tiden. Og da er det bedre å sitte i mye cash.

Utenom å trade svingninger har det skjedd lite siste mnd. “Back to square one.”

https://www.cnbc.com/2020/06/15/dollar-crash-is-almost-inevitable-asia-expert-stephen-roach-warns.html

Kan smellen ligge “rett rundt hjørne?”: DXY dollar index.

FED lukker øynene og håper det går bra. Noe sier meg at det ikke gjør det.

1 Like

Den Amerikanske Government ønsker en svakere dollar. Blir spennende med DXY framover, og ikke minst USD/NOK.

Steven Roach snakker om et dollar crash på 35 %, samme som potensialet i figuren min over. Det er neppe ønskelig, med stekt økende priser og renter, og fallende verdier på assets. Stagflasjon på godt norsk.

Stagflasjon blir det mest sannsynlig uansett, tror jeg - med økende verdier på assets.

Fallende verdier på assets i forhold til andre valutaer. 35% dropp i dollarverdi, gir 35 % billigere aksjer og eiendom i US for alle andre enn de som sitter med dollar. Verdien av det man eier (US borger) blir i realiteten vesentlig redusert.

Hehe, dette er noe av det mest ABSURDE jeg har lest. Har verden gått av hengslene? (Ikke svar).

@cagey2 - du kommer til å like denne:

2 Likes

Hehe ja Nocturne. Helt utrolig!

image

2 Likes