Liten bounce på 300 dagers hadde vi også på forrige tur ned. Det var faktisk den jeg shortet sist, før jeg solgte og la over til bull rundt bunnen i mars.
This did not age well…
Synes det ser ut som om momentet dabber av nå dessverre
Interessant @holmes ! Kan legge til at jeg hadde regnet med en re-test av trendbrudd i S&P, men foreløpig ser bouncen ganske svak ut. Bearflag tesen holder enda, men brudd over 3130-ish vil anullere formasjonen.
Merk at potensiale i wedgen vi brøt ned fra er ca. 24.5%, så det er enda mye å gå på
Skulle gjerne likt å se den falle til 2760 og få en bounce derfra for en stor HS
Noen som vet hvor stor totalverdien i de markedene FED handler i er?
Eventuelt hvor stor andel er FED oppe i?
De eier jo mest statsgjeld, eier vel 15% av USAs statsgjeld i dag (eller dette er fra slutten av mars)
Ser det har steget endel siden artikkelen over
De eier 24% av all boliggjelden i USA
However, with the COVID-19 crisis, the Fed is commencing purchases of Agency MBS securities and will increase its market share of Agency MBS securities. Currently, the Fed holds approximately 24% of all Agency MBS and is purchasing over 30% of issuance.
https://www.bankingstrategist.com/fed-monetary-policy-balance-sheet
Ja, verden er helsprø🤕
En av grunnene det bare er tull å trade krypto i disse tider. Børsen er mer likvid og volatil nok
Ja enig i det, jeg har ikke sett noen attraktive tradingmuligheter egentlig i det hele tatt i det siste, fordi bitcoin på det jevne er alt for lite volatil men så får den disse plutselige BART-bevegelsene helt ut av det blå. Blir som å trade medistim i 2018-2019.
Nettopp. Selv vil jeg gjerne tjene penger, men har ikke anledning til å følge nøye med for tiden. Og da er det bedre å sitte i mye cash.
Utenom å trade svingninger har det skjedd lite siste mnd. “Back to square one.”
Kan smellen ligge “rett rundt hjørne?”: DXY dollar index.
FED lukker øynene og håper det går bra. Noe sier meg at det ikke gjør det.
Den Amerikanske Government ønsker en svakere dollar. Blir spennende med DXY framover, og ikke minst USD/NOK.
Steven Roach snakker om et dollar crash på 35 %, samme som potensialet i figuren min over. Det er neppe ønskelig, med stekt økende priser og renter, og fallende verdier på assets. Stagflasjon på godt norsk.
Stagflasjon blir det mest sannsynlig uansett, tror jeg - med økende verdier på assets.
Fallende verdier på assets i forhold til andre valutaer. 35% dropp i dollarverdi, gir 35 % billigere aksjer og eiendom i US for alle andre enn de som sitter med dollar. Verdien av det man eier (US borger) blir i realiteten vesentlig redusert.
Hehe, dette er noe av det mest ABSURDE jeg har lest. Har verden gått av hengslene? (Ikke svar).
@cagey2 - du kommer til å like denne:
Hehe ja Nocturne. Helt utrolig!