Ikke i aksjemarkedet
Så desperat som de er, så ser jeg ikke bort i fra at det blir den neste…
sluttet på minus i dag
Jeg har jo innsett at vi kommer til å ha mange grønne dager også i tiden som kommer selv om jeg tror børsen er lavere i løpet av noen måneder enn den er i dag. Hvilke tegn ser du etter når du bestemmer deg for å gå ekstra tungt inn i bull-produkter slik du gjorde her om dagen? Har lyst til å prøve å tjene litt penger på galskapen, men foreløpig er det bortimot myntkast på om jeg treffer på retning fra dag til dag. Hadde satt pris på noen innspill!
Ser Robinhood gjengen mener at nå åpnet alt, så da er det ikke noe stress lenger og alt blir normalt igjen. Og det med resesjon ler de bare av, ikke helt bra å ignorere alt
Den beslutningen kom ikke fra noe chart. Det kommer av at jeg vet at FED ikke tillater at børsen faller. Dette sikrer de ved direkte kjøp i equity markedet gjennom ETF og corporate bond. Derfor når OBX hadde droppet fra 850 til 790 var det lett å skjønne at her er oppgang nærmest garantert. Husk " Any means necessary", " Agressive use of all tools".
Men den går jo åpenbart ikke bare opp, så er det etter dager med stor nedgang(2%+) at FED oftest skrur på seddelpressa? Klarer ikke se noen systematisk sammenheng her og føler alt av dag-til-dag utvikling virker nærmest tilfeldig. Også grunnen til at jeg ikke har forsøkt meg på swing-trading eller day-trading, men heller investert basert på hvor jeg tror markedet skal på sikt.
Som Powell sa. De griper inn i større grad på dager hvor markedet er svakt. Altså de blokkerer store fall i index. SP500 kan ikke synke under 3000 . Da er det egentlig bare en vei, og det er opp da man aldri har sett noen ta over all risk på et vis som dette tidligere.
La oss anta du har rett. Da forutsettes det, ut fra ditt resonnement, at andre kjøper opp markedet over 3000. Men som vi så i går, hvor indeksene endte i minus, så tror jeg de som vil være inne, er inne. De som er short er long gone, mens de som trader kommer til å bli desperate fordi rangen kommer til å være mellom 100 og 200 poeng.
Nå er det snart Q2, og selv om nedsiden er begrenset i følge deg, tror jeg oppsiden er tilsvarende begrenset
Heldigvis er jeg short OBX, ikke S&P.
The great Jeremy Grantham who called the last 2 bubbles 2000 and 2008 said he would have zero, less than zero exposure to stocks right now. pic.twitter.com/2y7h4OvH4D
— Will Meade (@realwillmeade) June 17, 2020
Som alle andre hdgefund supersjefer som misset oppturen? Direkte historieløst å foreslå short posisjon mot FED. Anbefaler å se Powels siste tale. De er ikke i nærheten av å ha tappet dypt inn i sine resurser. Noen må altså ha flere aksjer å selge enn hva FED kan ta imot for at børsene skal ned… Og det er slik ståa nå er usannsynlig.
Stemmer bra med chartet og at vi kommer til å gå sidelengs frem til presidentvalget.
Hvem gidder å kjøpe i et marked hvor oppsiden er begrenset og nedsiden forsikret?
Olja er heldigvis på vei mot noe potensielt interessant…
Greia er at den var på greed og er nå på nøytral. Mao, momentet er borte og trenden er nedover. Jeg mener at fallet på 5% var et trendskifte. Jeg mener også at ting er såpass fucked at når det ikke lenger er grådighet som preger markedet, så vil frykt gjøre det.
Trykk “I accept cookies” før du tar screenshot neste gang, det er så tungt å lese i sola
Blir mange støttepakker fra FED om de skal hjelpe markedet hver gang S&P faller ned til 3000