Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Heller fremdeles mot at dette er et bjørneflagg… :unamused:

2 Likes

2 Likes

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-06-16/wall-street-is-far-from-dangerously-bullish-bofa-poll-shows

A whopping 78% of polled investors, the largest number since the survey started in 1998, believe the stock market is overvalued, with 53% calling it a bear market rally. As lockdowns ended in some major economies, investors raised their global growth bets but said they don’t expect global manufacturing to show expansion before October. At the same time, only 18% of “moody bulls” expect a V-shaped, or sharp economic recovery compared with 64% who think it’ll be U- or W-shaped, or more gradual, according to BofA.

2 Likes

For å bygge opp under dette med flytrafikk så er det tegn på at veitrafikken også går ned.

4 Likes
1 Like

Interessant at helgene ser ut til å ha mest nedgang i trafikken…! Og selvsagt at denne uka ser ut til å ha enda færre bilister (i Usa regner jeg med). Kan det tyde på at folk er mer forsiktige med fritiden, spesielt, mens jobbting (selvsagt) må gjennomføres?

Er jo veldig mange faktorer som påvirker trafikken så går ikke så dypt inn i det utenom at det bekrefter at det er lavere aktivitet enn 2019. Jobbting antar jeg også krever en mer fysisk tilstedeværelse enn i Vesten. jeg vil si at grunnlaget ikke er nok til å bekrefte at “jobbting” avtar enda.
er jo bare noen uker til PMI tall så time will show:)

1 Like

… og hva holder egentlig India og Kina på med? :thinking:

Fulgte med på tomtom tall da jeg gikk long olje i mars/april. Felles for land var økt aktivitet til Jobb og som du sier mindre bevegelse i fritiden. + Færre reiser kollektivt, så det kan danne litt ekstra trafikk i jobbrushen vs 2019.

Min konklusjon da var at bedrifter i eks Beijing holdt nivået oppe, mens fritidsaktiviteter var sterkt redusert.

2 Likes

Holmes spår videre utvikling

5 Likes

1 Like

Jeg må si at jeg tviler på at FED vil la markedet falle mer enn max 10% før de griper inn, vi hva som skjedde på mandag. Det er bare og longe galskapen!

3 Likes

De har bare makt så lenge folk tror de har makt :wink:

6 Likes

Nei. De gjør fysiske kjøp av størrelse. Derav Trillion $ budsjett.

:partying_face::heart::heart::partying_face:

Dette kan fort slå begge veier. Jeg heller mot ned til ma200 gitt nyhetsbildet.

Syns denne gule linja er litt artig også, noen som kjenner den igjen? :slight_smile: Det er 2009-krisen speilet… This time its different…

edit: ser jeg bomma på timeframen, men dere skjønner tegninga

Helt utrulig at en 20 åring uten inntekter kan gire så jævlig. Mange liv blir ødelagt av slikt. Meglerhusene gjør alt for å tjene penger.

1 Like