Fin hode skulder det der! Kunne tenkt meg litt flere bjørner på 27-28, i likhet med visse andre som ikke er like ærlige om sin agenda her på tråden
Hva mener du? Har noen her inne grunn til å være uærlige…? Jeg kan skjønne det når man uttaler seg om Unoterte feks eller aksjer med lite omsetning.
Ekstremt uavklart i S&P. Trenger en trigger for å utløse noe i denne rangen. Regner nesten med vi blir værende å trade mellom 3172 og 2937 i uoverskuelig fremtid. Som jeg sa, når risikopremien går ned går også innvesteringsviljen ned. FED har ødelagt markedene…
Helt enig! Ser ut til at markedene er ødelagt. Det blir trolig sideveis i sommer, og da er det like greit å koble av med andre ting enn aksjer. Som du sier, en større trigger kan gi en ny retning, men tror jeg sitter i cash en stund framover, så får vi ta opp tråden til høsten…
Blir spennende tid før det amerikanske valget. Etter hva jeg har hørt så vil ikke FED stimulere markedet sterkt før valget pga at de ikke skal påvirke valgresultatet, jf partinøytralitet.
Vel, den triggeren kan komme fortere enn du rekker å si “fellesferie”
“The question is ‘can we keep this from getting out of control.’ This is a virus that wants to infect a very large portion of the population,” Gottlieb said on CNBC’s “Squawk Box.” “They’re on the cusp of losing control of those outbreaks in certain parts of those states. Arizona, Houston, Austin, parts of Florida certainly look very concerning right now.”
Jeg må innrømme jeg ikke har fulgt med på hvor mye som sprøytes inn i markedet. Inntrykket er at det faktisk er mindre enn det som ble forespeilet i begynnelsen. At markedet har tatt seg av resten, at FED bruker futures for å pushe kurser men at selve pengeprintingen er lavere enn antatt.
Uansett pusher jo futures kursene - og hvis de plutselig slutter å pushes høres det ut som at demningen vil sprekke etterhvert…?
Tror som du er inne på at FED heller ikke kan pushe futures på samme ekstreme måte som de gjør nå før valget pga partinøytralitet. Forhåndsmålinger ser heldigvis positive ut med tanke på å bli kvitt Trump til høsten.
Italienerne går til gatene for å feire fotballseier - det setter perspektiv på ramaskrikene i forbindelse med demonstrasjoner mot 500 år med undertrykking… Får håpe konsekvensene uteblir…!
Har begynt å smått se på langsiktig utvikling av indeks siden jeg ikke har planer om å trade så mye i sommer. Vi er straks ferdig med H1 – kikket derfor på weekly og la merke til hvordan Stochastics RSI nå er der den var i Januar. Hva skjedde da?
• Stochs krysset allerede i uke 03, men det store fallet kom ikke før 5 uker senere.
• Momentum avtok dog, og vi gikk inn i en sidelengs utvikling av indeks.
• Toppen ble satt uken etter (uke 04) og fallet begynte i uke 08.
• Bunnen ble satt 3 uker etter det.
• Stochs krysset bullish igjen i uke 13, og har ikke krysset negativt siden.Krysser stochs nå, og vi kommer ned i den grå boksen, trigges nok et negativt teknisk signal.
Happy trading!
Meget bra observert, Nocturne. Tror også dette er et viktig teknisk signal om trendskifte i markedet. Selv om jeg har tatt sommerferie med tradingen, følger jeg med, og er klar til å hive inn nye bjørner når momentet faller. Leste en eldre artikkel fra 2014 om QE og hva som ble oppfattet som problemet da:
“The better question to ask vis-à-vis QE is just how much healthier the stock markets would be absent this investment-sapping ball-and-chain conceived by the ever-fraudulent economics profession.”
Hva skal man si i dag, etter tidenes villeste pengetrykking og stimulering?
Liten varsko her. OSEBX 820 er et potensielt bjørneslakte nivå. Bryter man ut av topp kile så tror jeg vi beveger oss hurtig videre opp (dette også støttet fundamentalt med stadig sterkere oljepris etter bratte produksjonsfall i US)
Hvilken kile snakker du om? Hvilken timeframe? Ville vært fint med et chart
Var på mobil nå. Legger inn litt senere.
Denne betyr at bjørnane kjem.