Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

5 Likes

Olja virker mer bullish for tida som Hild viser til: OHS som er utløst med potensiale opp til 45-46 (får tetta gappet fra fallet i vår):

.

Olja kan styre utviklinga kortsiktig på obx-en.

1 Like

Så også på den OHSen i går, men hvis du ser 4 hr så ser det ut som en hammer reversal. Kan selvfølgelig bare være en pullback for å teste bruddet, og det er ikke spesielt langt opp til target på ca. 45, så jeg sover godt i helgen med bjørnene mine :see_no_evil:

In other news:

California, Arizona, Florida and Texas all report record spikes in coronavirus cases

https://www.cnbc.com/2020/06/18/california-arizona-florida-report-record-spikes-in-coronavirus-cases.html

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr…

2 Likes

If you listen hard, you can hear the sound of dead cats bouncing https://t.co/3yghnKCdfN

— Paul Krugman (@paulkrugman) June 18, 2020
2 Likes

Når Hedgesjefene klynker, skal man da gjøre som de vill? Maybe not?

Saken er de ble alle tatt på sengen av slemme FED. FED vil ikke slippe markedet ned igjen. Og “ekspertene” får ikke drømmeinngangen sin :laughing::laughing:.

OSE er ikke FED. Snart synker realiteten inn andre plasser enn den kunstige oppgangen i USA. At de ikke vil ta inn over seg realiteten i makroøkonomien, hindrer ikke andre land for å åpne øya for virkeligheten.

3 Likes

Kortsiktig tankegang. Hva er konsekvensene av dette? Forutenom at price discovery og risk / reward er ødelagt? Vil fremtidige generasjoner ta regningen for disse grepene?

Forøvrig enig med @Hoven, S&P og FED kan ikke styre utviklingen i andre land, selv om vi påvirkes av det. De kan ei heller påvirke supply and demand når det kommer til f. eks oljeprisen.

2 Likes

15:35:55

William Bugge

BMW kutter 6000 stillinger

Ifølge tyske Handelsblatt har BMW bestemt seg for å kutte 6000 stillinger.

Bilprodusenten skal ha slitt med lønnsomheten som følge av koronapandemien. Nedbemmaningen skal ha vært varslet om i flere uker, men det er altså nå bestemt at det skal kuttes 6000 heltidsstillinger.

Ifølge avisen er dette den første nedbemanningen som BMW har implementert siden finanskrisen i 2008.

Det er ventet at bilsalget vil falle fra 2,5 millioner til to millioner biler, ifølge bedriftskretser, melder Handelsblatt.

1 Like

Ja jeg vet. Jeg er som deg spent på hvotdan dette løser seg om noen år. Men dere her i denne tråden driter vel i “om noen år” som meg? Dere vil se resultat innen et halvt år max? Hvorfor vedde mot det mest sannsynlige scenarioet?

Litt bjørneaction i statene nå.

2 Likes

Kanskje viruset nok en gang skal redde bjørnene kortsiktig, eller får de kontroll? Det har vært demonstrasjoner som kommer til å få følger. Jeg holder på DNO og Nekkar da jeg tror det blåser over og tror oljen skal ytterligere opp fremover, men har litt bear obx som hedge :sweat_smile:

3 Likes

Disse trådnavnene er terningkast 6

1 Like

Fordi vi er uenige om det mest sannsynlige scenarioet :blush:

Spørsmålet er ikke om det kommer en bølge to lenger spør du meg.

4 Likes

Det kommer en bølge 2… men ingen blir syk mer enn 3 dager :blush: :call_me_hand:

Håper du har rett med tanke på akkurat det @Hild :+1:

3 Likes

Virker som om bjørnen våknet opp igjen i går kveld? Ut av hiet

1 Like

Veldig mange gode poenger i denne videoen. Synes synd på de som er long her, med mindre man er en eksepsjonell stock-picker. Alle tegnene er nå tilstede for at dette korthuset vil kollapse i H2. Bears har tiden på sin side, mens bulls må kjempe mot klokka, virus, arbeidsledighet, overdreven gjeldsgrad og deflasjon.

Nå som feriepengene og skattepengene har kommet er planen å øke ganske kraftig i 2x longpotten og sitte hele veien ned til avgrunnen… :bear:

4 Likes

Et bryggeri for oss bjørner :smile: :beers: mens vi venter på… The…

4 Likes