Fytti F … må da være noen som kan få den mannen av veien på ett vis snart …
Detta er jo horribelt !
Den mannen der nærmer seg en diktator som ikke blunker for og la fler millioner dø, bare han blir gjenvalgt for 4 nye…
FED vs. Virus = Virus wins, til vi får en vaksine. Dessuten tar Cares act slutt i Juli og nye trillioner må først godkjennes i kongressen. Tror du de går med på det så tett opp mot valget?
Trump sliter. Biden seier i høst vil krakke børsene i følge kommentatorer.
The sparse crowd was a reminder that many Americans, even Trump’s supporters, remain cautious of a pandemic that continues to rage in places like Oklahoma, where cases are spiking, even if Trump is ready to move on.
The wide avenue where a stage had been erected for an overflow crowd in the tens of thousands was virtually vacant, and planned speeches there by Trump and Pence were scrapped. Inside the arena, it was only partly full as the President was arriving.
Murtaugh asserted that the smaller-than-expected crowds were partially a result of interference by protesters, though none of the CNN reporters and producers on the ground in Tulsa saw any incident with protesters trying to block supporters from attending.
Javel. Hva baserer du det på? Kan du på noe som helst vis gi eksempel på at markedet har bevegd seg mot FED tidligere? Hvordan ble det i 2009? Hvor mye stimulerte FED da? Hva sa bjørneleiren da mens FED tegnet inn en V-shaped recovery? Hvor mye stimulerer FED denne gangen? Hva sier bjørneleiren denne gangen?
Presset for å få til en korreksjon slik at hedgesjefene skal få en inngang likevel er formidabelt. Og de som nå skal lures til å hjelpe dem med det er folk som allerede har inngang. Alle vet at det er flere og flere treatments nå for Covid19. Fatalityrate er på vei ned. Vaksiner produseres og fra høsten av og kan kanskje være ute allerede i november. Virker det da ikke litt unaturlig at når man ser enden på krisen da skal selge så hardt og brutalt at man skulle klare å skape et salgstrykk som overgår FED sitt tilførte kjøpstrykk (som forøvrig bare vil øke jo lavere SP500 er)? Historisk sett så er ikke dette mulig. Mitt råd er å se forbi klynkende hedgesjefer i ymse media, and make big $$. Frykten må være reel for å kvitte seg med aksjer på nivå betydelig under dagens. Den frykten vil aldri komme opp på samme nivå med det man hadde under første krakk i Mars. Her må dere la hodens kraft vinne over følelsene for å tjene penger.
Husk at det er VG som skrev den artikkelen. De er uskikket til å skrive noe som helst om Trump. De verken klarer eller vil gjengi noe som helst som har med Trump å gjøre på korrekt vis.
Jeg sliter med argumentasjonen din med tanke på korreksjon. Du belyser ikke frakoblingen mellom makro og børsnivå som en rimelig grunn, men heller «presset fra hedgesjefene for å få til en korreksjon så de kan få en fin inngang», og at «folk skal lures til å hjelpe dem til å få til en nedgang». Argumentasjonen din blir for innsnevret, konspiratorisk og frakoblet virkelighetsbildet etter mitt hode.
Det viktigste hoppet du over. FED stimulerer equity med trillioner av $. Direkte kjøp i markedet. Det er ikke bare en avis overskrift. Dette skjer hver dag og de vil fortsette til jobben er gjort ifølge Powel selv. Det er dette dere konsekvent glemmer. Det er ikke en konspirasjon. Får du til å svare på spørsmålene jeg stilte? Om du gjør det så mener jeg du fort vil sitte med svaret på hvor markedet skal utover høsten.
VG har selv på sett og vis satt seg selv i den situasjonen. Jeg liker bedre å vite hva som faktisk skjedde enn fritt fortalt historie fra VG. Ser derfor often på videoopptaket selv uten gjenfortelling slik at man får sannheten. Kan anbefales.
Jeg tok argumentasjonen din på de svakeste punktene. Angående stimuleringen fra FED så er den selvsagt saklig. Men hva utfallet blir er mer usikkert. Vi har sett at FED gradvis har redusert likviditetensinnsprøytingen i markedet. Det blir spennende om de vil klare en eventuell runde to, og hva konsekvensene evt blir hvis de fortsetter pumpingen. En sterk frakobling mellom makro og børs vil på et eller annet tidspunkt korrigeres. For min del tror jeg det vil skje innen 0-2 år, ikke om 10-20 år som du tidligere har lansert,
Jeg er ikke noe sterk tilhenger av VG, men jeg slår ikke kort og godt fast at de aldri snakker sant. Der er vi to forskjellige. Det er klokt med kildetriangulering, jeg vil tro de fleste her inne bruker den metoden når de innhenter informasjon om nyheter/ børs etc.
Bemerkningen om støy i media fra folk som ble tatt på senga av FED sin sinnsykt kraftfulle respons er for så vidt ikke noe argument… Jeg sier bare at man må forvente støy fra alle disse mens FED tegner inn V shaped recovery. Slik var det i 2009 og.
Når det gjelder Trump så har VG kommet dit at nesten 100% av deres artikler inneholder feil og misvisende info. Jeg har ingen aksjer i VG og sånt synes jeg en nyhetsredaksjon må straffes for. De må klare å undertrykke sin egen trang til å si noe latterlig om Trump. Hvis ikke så har de utspilt sin rolle.