Er Trump mobbet i mainstream media??!! hehe.
Har ikke tid å bruke på PFU.
Er Trump mobbet i mainstream media??!! hehe.
Har ikke tid å bruke på PFU.
…men her har du tid til å være timesvis daglig.
Er jeg? Er innom kanskje en par ganger i uken. Når folk svarer på postene mine så får jeg jo varsel og så blir det flere svar.
Jeg kommer ikke til å kjempe Trumps sak mot VG i PFU. Det tror jeg du skjønner. Om du tenker litt så kommer du nok til at den innstillingen er helt normal å ha. Samtidig så betyr det jo ikke at jeg med det ikke skal få lov til å registrerer at VG liker å fortelle historier om Trump… Som oftest nokså kreativt vinklet mot den orginale hendelsen.
Javel. Hva baserer du det på?
Jeg baserer det på at en ny runde med lock-down vil føre til ytterligere press på en økonomi som allerede er i en depresjon. Jeg baserer det på et aksjemarked som er nær ATH mens realøkonomien i form av f.eks GDP er på det laveste siden 1930 tallet.
Som @tjommien sier må realiteten innhente markedet på et eller annet tidspunkt. Jeg regner med du ikke så videoen jeg postet i går, men hvis du har vært i et bearmarket før så er dette nøyaktig dette som skjer – folk blir lurt til å tro at alt er OK, at markedet aldri kan falle osv-osv. Vi så det samme under dotcom-boblen, prisingen av internett selskap med 1 ansatt ble verdt millioner pga. de hadde et bra domenenavn. Igjen det samme med Bitcoin i 2017. – og nå aksjemarkedene globalt.
This is the real McCoy.
Jeg vil heller henge meg på hedgefond sjefene som styrer milliarder fremfor Robinhood traderne som bruker sine $1200 i unemployment checks for å trade.
Du sammenligner dette med 2009. Hvorfor ikke 2007? eller 2008?
Finanskrisen var jo ferdig i 2009. Denne krisen begynte for 4 måneder siden.
Finanskrisen hadde ikke et virus og en global shut-down. Det har vi nå.
Her må dere la hodens kraft vinne over følelsene for å tjene penger.
Her er jeg hjertens enig. I beste fall risikerer du at markedet går sidelengs de neste 4-8 ukene.
Lykke til
Her snakker du probabilistisk og her synes du å si feil? Når FED stimulerer og øker balance sheet så øker MCAP på NYSE alltid (så langt). Da betyr det (gitt at det ikke skal komme noe helt nytt nå) at markedet neppe skal sidelengs men opp som tidligere/vanlig.
Hedge solgte på bunnen og ser så langt ut til å måtte kjøpe seg inn igjen langt høyere. Men de kunne shortet da… men der står jo FED med et stoppskilt i døra.. Da blir det mye klynking fordi denne gangen ser det ikke så bra ut. Hva skal de gjøre? De ble ikke nødvendigvis fucked av Robin Hood. Vil heller si at Hedge selv var for dårlig analytisk her og ble komplett overrumplet over stimulansenes kraft.
Godt å se at du nærmest tar for gitt at vi ikke får en ny bunn😉
Tror ikke på noe ny bunn i nærmeste framtid pga Corona da alle verdensbanker trykker seg ut, men dæven neste krise fordi X blir skummel som følge av politikken under corona ++ .
Men perioden framover kommer nok til å bli tøff, mange bedrifter har blitt holdt i live med kunstig stimuli. Pengesekken til bedrifter skal beskyttes og folk blir oppsagt, ingen Fotball til å distrahere folk bort i fra en tung hverdag og folk har fått ut frustrasjon i gatene / skolert seg om politikken ?
Vi er helt enige. US økonomi er helt på tryne nå sånn fundamentalt sett. Nye resesjonsrekorder… Men når det kommer til prising av NYSE så har FED mye å si likevel.
Fra et TA ståsted så ser jeg ikke noe brudd av opptrenden enda. Man har hatt den største korreksjonen til nedsiden. Og en potensielt Change of Behaviour, men foreløpig ingen brudd av trendkanal.
Grunnen til at jeg ikke ser på det laveste wicken er at jeg ser på den som en såpass oversolgt posisjon, kombinert med hvor tro trenden er med det kanalen jeg har valg å følge hittil. Følger også veldig bra hvis man overlapper med regresjonsverktøyet i tradingview.
Men ser også på den tydelige baren som reverserte nedadgående trenden. (Merket med grønn pil). Påfølgende barer har lite progress til nedsiden enda. Ved brudd på 803 nivået får vi også potensielt brudd av trendkanal. Spørsmålet er om vi får en retest av 790, eller lenger ned.
Kommer da inn på effort vs result. Hvis vi får ett push til nedsiden, og FED øker kjøpene, vil dette gi utslag i økende volum, hvis dette da resulterer i HL, så sitter vi igjen med mindre resultat på økende innsats. Som sikkert da skal testes igjen på grunn av volum.
På sikt kan dette da gi utslag i en horisontal tradingrange, med avtagende volatilitet.
Veldig spennende å se hvordan dette utspiller seg.
Litt på siden, men kan nevnes: Snakket med en kollega idag. Han har aldri hatt noe særlig med aksjer. Men sa som følger “man kan jo nesten håpe på en bølge nr 2 eller kræsj så man kan kjøpe noen billige aksjer”
Da lurer jeg på om dette er litt tankegangen til den menige mannen i gata? Hvor mangen sitter på gjerdet og venter på dipp nr 2 for å kjøpe? Hvis denne store dippen uteblir, hva vil dette gjøre med psykologien i markedet? Går over til FOMO før en større korreksjon?
God analyse @rosk82, og du tar frem et viktig poeng ifht. det jeg skrev til @Hild om at man i beste fall kan håpe på et sidelengs marked. FED har som du sier bare sagt de vil trå på gassen dersom markedet faller brutalt. Så lenge markedet er noenlunde stabilt vil kjøp avta. Så hva skal da drive markedet videre?
Er fullstendig klar over at FOMO er en faktor man ikke skal undervurdere, men jeg tviler på at low-volume Fomo av den typen småsparere vil stå for, kan løfte indeks særlig langt. Så lenge institusjonelle investorer mener dette er et dyrt marked så vil man ikke komme videre opp. At asset priser stiger pga. inflasjon er en helt annen sak @Hild. Det er monopol penger. Ikke organisk vekst.
2007-2009 - markedet sank 30%, for så å hente inn toppen. det var etter dette alt dundret i
i bakken… But its different this time, throw money at the problem.
Personlig, uten tyngde, tror jeg at FED gikk litt for hardt til verks for fort. Dette er ikke et banksystem som må fikses, det er problemer over HELE linja.
men hva vet vel jeg. Pluss og minus er jo vanskelig til tider, ikke alltid lett å vite hvilket som skal hvor…
Går det bra er det kjempemessig, men jeg tror det er mye ballast i markedene som gjør at det kan bli litt mer humpete enn en god gammaldags konsonantinnhenting.
Lett å være sta bull nå med skylapper og endimensjonale mantra, men det er tydelige svakhetstegn i chartet og indeks kan fort falle mye, mens man venter på en tydelig lang rød bear candle i ukeschartet.
Det er fort å se seg blind på det korte bildet når man følger indeksen dag-for-dag. Det slo meg at i morgen er det to uker siden toppen ble satt. Hvor har vi beveget oss i mellomtiden @Hild ? Sidelengs og ned (jeg ser da på OBXen i motsetning til OSEBX som er analysert over).
På OBXen fikk vi brudd ned og gjennom trendkanal, men det viste seg å være kortvarig fordi FED annonserte kjøp av corporate bonds, men dagen etter ble det ned på nytt, og på torsdagen brøt vi på nytt ned og ut av trendkanalen. På fredagen fikk vi en re-test av dette bruddet, men wicken sier at det ikke var særlig moment i dette forsøket.
Husk på at dette var til tross for at oljeprisen var opp 3% på fredag @hybrid , og S&P futures var opp 1% store deler av dagen. Jeg ser en relativ svakhet i OBXen og økende frykt blant folk for en runde to med pandemi. Mitt target for OBXen i Juli er mellom 665 og 650.
Herfra tror jeg det blir en konsolidering for å danne høyre skulder i en stor HS.
Denne er selvfølgelig veldig spekulativ as of now, men det er ikke vanskelig å tenke seg en slik utvikling mtp. en runde to med Korona i høst?
Javel. Vi får se. Så lenge folk skjønner at børs indekser i stor grad er frakoblet det særs dårlige fundamentale bildet på grunn av stimulansene så er jeg fornøyd.
Jeg solgte en ny runde med oljerelatert som gikk bra i pluss på fredag. Det som dro ned sist uke var sjømatsektor. Etter å ha omdirigert laks og Bejing igjen med kontroll tror jeg sjømat gjør comeback senere i uka som kommer. Om oljepris da fortsatt er 42$ så tror jeg vi fint kan bevege oss oppover. Jeg har noe Bull som jeg satte på OSEBX 790 sist uke og litt mer Bull som ble satt på fredag like før close. Om FED er flink og pumper SP500 futures i skarpe grønne farger så mener jeg at her blir det mer penger å hente. Hva tenker du om morgendagen for eks. Tror du oljerelatert beveger seg videre opp?
Personlig tror jeg S&P futures skal fortsette ned, rent teknisk, basert på fredagens close, men spørsmål er jo om de lar det skje. I motsetning til deg tror jeg ikke FED er interessert i å pumpe mer enn nødvendig, men heller ikke la alt kollapse. Derfor tror jeg det kan bli ganske choppy farvann i US fremover. Her hjemme vil nok oljeprisen styre mer.
Brent har såvidt dannet en dobbeltopp formasjon, rundt $43, men foreløpig uavklart ifht. retning.
Hadde ønsket å se mer styrke på nedsalget som kom på fredag ved close. Den wick’en der på 4 hr viser at salget ble absorbert ganske greit. Det interessante er hvilken vei vi bryter kommende uke, over $43 eller under $41.
Spørsmålet er også om oljeprisen kan forsette oppover dersom pandemi-frykten sprer seg?
Kanskje jeg dummet meg ut ved å selge oljerelatert long på fredag da? Men håper på at bullene starter friskt i pluss. Veldig sjeldent futurene ikke er grønne i disse dager .