Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Nå ryker fort støtten her i Norge rundt 620-630. Kan stygt se ut som neste stopp blir 520? Logisk også, mtp den HORRIBLE oljesituasjonen.

Oljeservice vil jo bli utradert. Produksjonsselskap kan måtte stenge produksjon​:flushed::flushed: Stopp, jeg vil av!

Nå går det fort ned! Sp500 på 2300 og dow på 19000 :sweat:

hold dere fast :slight_smile:

1 Like

Håper du bestemte deg for å sitte :crossed_fingers: Jeg overnatter med en OBX Bear x5. Ser bra ut foreløpig :nerd_face:

1 Like

10x på både DAX og OBX🤭 Kjedelige er bare at MM er så fantastisk treg hver morgen i disse perioder…

S&P500 er jo helt krise bla.a, guess det er en del av ansvarsfraskrivelsen som ble gitt her forrige dagen.

1 Like

Jeg overnattet også, men skulle kjørt litt mer X som deg :slight_smile: blir nok bra rødt i morgen.

2 Likes

Lurt å ikke ta helt av. Jeg prøvde det forrige uke. Det ble knock-out :laughing: Så nå aksepterer jeg litt mindre svingninger. Satte 5x Bear’en på OBX (kortsiktig) og en mini future på 2,5x på Sp500 når den stod i minus 3,5% i ettermiddag (horisont 1-3 måneder).

2 Likes

Rekyl opp i morgen? Vurderer en dristig bull

Kortsiktig rekyl i US er vel ikke utenkelig, nei… Men OBX tviler jeg på åpner i grønt…

1 Like

Mønsteret har jo vært ned en dag, for så å gå opp neste.

3 Likes

Er ein del permabears som er vekke fråntråden - har verdiane i derivata dykkar alle blitt likvidert av volatiliteten? :sweat:

Til dere som sitter i bull/bear produkter over lengere tid, hvilke kostnader snakker vi? Har kun brukt det til daytrading.

1 Like

Neida lassar sitter til 460 i første omgang😉

4 Likes

Føler børsen styres mer av futures enn av faktisk handel når børsen i US er åpen.
Se f.eks US sist fredag - massiv rekyl, men vi åpner ned på mandag pga. futures.

Correct me if I’m wrong :slightly_smiling_face:

1 Like

Helt enig med deg. :ok_hand:

Enten styrt av futures, eller så kan man kanskje si at europeiske børser på mange måter har frontrunnet US den siste tiden.

Ikke sikkert OBX åpner så hardt ned imorgen etter den lettelsen på slutten i statene. Samtidig kan jo det gjøre at US futures ikke har det store rekylbehovet i morgen. De rekylerte jo nesten 5% på den siste timen i dag.

Normalt ville markedet vært overmodent for rekyl nå, men basert på statistikken i USA når det gjelder smittetilfeller og døde, så vil dette bare bli verre og verre de neste dagene. Sannsynligvis 2000 nye tilfeller bare i dag, det er en 33% økning fra dagen før. Og grafen deres vokser raskere på samme dag enn Italia! :scream::scream: Klarer ikke å se hva som skal få folk tilbake i markedet nå, når i tillegg Bond Market er på vei inn i kjempetrøbbel og befolkningen er på vei mot massepermittering… :disappointed_relieved::disappointed_relieved:

Se bildet fra «Traderen» på Twitter.

2 Likes

Kan være, men CDC car veldig tydelige i dag, åå at talla kom til å gå dramatisk opp ila neste veke pga mykje testing og smitte.

2 Likes

Viruset har fått spre seg fryktelig lenge upåaktet der borte, og nå begynner tiden å komme når folk får symptomer. I tillegg til at myndighetene endelig har kommet i gang skikkelig med testingen.

Derfor tror jeg det kommer noen saftige nyhetssaker om stor oppgang i antalle cases og stor oppgang i antall døde. Som igjen gir panikk i samfunnet og enda strengere tiltak fra myndighetene for å vise at de gjør noe (som de burde gjort for 1-2 uker siden).

Klarer bare ikke å se at dette skal snu veldig fort… Sikkert derfor jeg trives så godt i Bjørnetråden… :nerd_face::nerd_face: Snakker vi full lockdown i USA før helga??

3 Likes

Eg har vert bearish sidan litt for tidleg, men no har eg eit sterkt ønske om at vi begynner å sjå tendenser til at ting snur :sweat_smile: Til sjuande å sist så er det vennane våre som kan stå utan jobb framover.

Neste investering blir april/may/june calls.

2 Likes

Jeg er ikke positiv selv, men håper også det begynner å snu snart. Kan gi det ut måneden, men med denne farten vil S&P være halvert innen april om fallet fortsetter :sweat_smile:

Apropos: HELL is coming Mr.President!

2 Likes

Hvilken megler bruker du?