Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Er det i det hele tatt mulig unngå at USA ikke blir det nye Italia om noen få uker (2-3)??

1 Like

My thoughts exactly. Skaden er allerede skjedd. Kanskje til og med verre.

Det snakkes allerede om lockdown i NY City. Det blir ikke mindre snakk når tallene begynner å legge på seg :pleading_face:

1 Like

Hvor kan jeg finne eg god future oversikt, andre enn investing.com sin?

Tror bear over helgen blir passe bra med en spike før helgen (options covering), med mye verre news over helgen. Kan bli tidenes gap ned på mandag (20% CB?)

Tenker dette kan vare en stund, men på et eller annet tidspunkt vil det snu, og da vil rekylen bli brutal. Det har skjedd før, og det vil skje igjen. Historien er på oksenes side. Jeg er derfor i gang med å gjøre research på ETFer. Tror det blir håpløst å plukke enkeltaksjer da det er umulig å si hva som vil gå mest (kanskje med unntak av fly?) - derfor - se på denne:

https://www.tradingview.com/x/PIXguJ32/

Travel and Leisure. Tror den dekker hele Europa. Halvert seg i kurs.

Sorry hvis dette er helt off-topic - men når alle er bear, så må man tenke bull (og motsatt :slight_smile: )

3 Likes

https://money.cnn.com/data/premarket/

2 Likes

Jeg var inne på samme tanke før helga. At nå er det på tide å snu seg rundt før de andre. Men jeg falt ned på at det er for tidlig.

Problemet er at USA har såvidt begynt å kjenne det ordentlig på kroppen. Jeg tror det vil komme dramatiske tiltak som vil skape panikk der borte i løpet av ei ukes tid. I tillegg så er det en kredittkrise på gang.

Og «alle» er jo på langt nær bear. Men det er klart, her inne skulle det jo nesten bare mangle at flest var det… :smirk:

Jeg har kjøpt mer aksjer i PCIB som jeg har stor tro på uavhengig av nedgangen som herjer. Har solgt alle andre aksjer og kjører bear-sertifikater og mini futures spesielt mot USA. De har falt mindre enn Norge og jeg tror de har et stykke igjen.

3 Likes

Hvorfor opp i dag? :thinking:

Må si jeg var smått overrasket over oppgangen på OBX! JEg følte meg rimelig trygg på nedgang!

Futures gutter… futures… :roll_eyes:

1 Like

Forklar meg futures da :slight_smile:

Dere må slutte å følge magefølelsen og se på det tekniske. Sjekk volum og RSI. Oppgang har vært i kortene i 3 dager.
Og det har vært enda mer tydelig i diagrammet over futures.

2 Likes

Har du et tips til hvordan en amatør bør gå til verks for å lære dette mest mulig effektivt?

Forklaringen er jo at når NOK svekker seg 20% over natta, så blir OSEBX 20% billigere for utlendinger. Slike valutasvekkelser varer gjerne bare i dager før de synker f.eks. 10% tilbake. Det handler først og fremst om midlertidig ubalanse i tilbud/etterspørsel.

2 Likes

Sitter svært komfortabelt med mine OBX Bear x 2.

Jeg sitter også, men ikke så komfortabelt.

1 Like

Kan man forvente en økning på opp til 16% til kun pga valutaen?

Oljeprisen faller mer og i Asia snudde børsene brått ned…
Ikke overbevist om oppgang i Norge i dag.
Korrigert for verditap er vel vi Ca i 0.Nå er det muligheter for å selge store deler av oljefondet

Nei, det tviler jeg på, forventer jo at spiken faller fort tilbake da, dvs om noen dager, men krona vil jo være svekket så lenge oljeprisen er så lav.

1 Like

Du tror oljefondet kan selge aksjer for 10.000mrd over natta og veksle inn i NOK uten at ting blir helt fucked? :smiley:

6 Likes