Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

– I de næringene som ikke ble hardest rammet av smitteverntiltakene brer ringvirkningene av coronakrisen seg nå, understreker Haugland.

1 Like

Jeg skjønner ærlig talt ikke dette “stiger hver dag”. Kanskje i US, men OBXen har virkelig ikke rallet til nye ATH siden toppen på 780? Vi har som påpekt før gått sidelengs i en range med +/-1-1.5% hver dag… :blush:

Apropos “bunnformasjon” @Savepig, ta en titt på Xact OBX chartet.

1 Like

Langt igjen til normale nivåer.

1 Like

I alle andre papirer hadde du kalt det noe som ligner et bearflag

Hmm, jeg har ikke sett det før nå: det blir hver måned gjennomført en 10% emi i den etfen?

Ikke stirr dere blinde på OSE folkens, andre markeder har vekslet over til bull

Nei, det er kriterier for hva man kan kalle bearflag. Se på Weekly, så ser du vi er i ferd med å danne vår første HL siden toppen ble satt. Det er ganske signifikant, men selvølgelig for tidlig å si.

2 Likes

Ja jeg vet det ikke passer helt til def

Hvilke andre markeder? Det vil alltid være bear-entries i et bullmarked og visa versa.
OBXen lægger S&P og DJIA ganske bra, det er ikke vanskelig å være short OBX etter min mening.

Jeg har dog satt inn SL på deler av potten og tenker å øke ved brudd ned av trekanten.
Må se volum for at det ikke skal være en fake-out. Vil kanskje sammenfalle med brudd i olja.

2 Likes

OMX ser i hvert fall bull ut synes jeg

Futtene gikk i rødt.

OMX - mnja, potensielt om den tar ut den doble toppen der så kan jeg være med på det.
Men hva er oppsiden? ATH? Det er jo ikke langt unna. Det er jo større potensial til nedsiden?

Alternativet er at den rejecter igjen og bryter ned av den stigende trendkanalen neste uke :thinking:

“grei” spread på sp500 bearx10 hos nordea :dizzy_face: de er tydeligvis bekymret for fall

1 Like

Stockholm er mer bull en mye annet, bladde igjennom endel av de store, og ser forsåvidt bra ut. H&M suger, eller greit synes jeg.

Irriterer meg at jeg ikke får volum på indexen, så jeg kunne vært sikrere på hvordan børsen totalt sett handles. misforstå meg rett, selv om amurika buller som f… så er det noen ille farlige tegn der som får meg til å tro på en korreksjon ila særdelses kort tid. maks 3 uker, sannsynligvis før.

Det jeg gruer litt for et at når DJI, SP500 og nasdaq faller (alle har svakhetstegn, et siste desperat bullrun nå så faller de er min teori), da er jeg redd OMXS og OBX følger i samme retning av gammel vane (om ikke internasjonale investorer begynner å gå for nordics som safeheaven med commodities og industri) Ser jo DAX har gått greit i det siste. så aner meg at det er i ferd med å skje.

3 Likes

Pandemien blir bare værre og værre:

49 min ago

Texas and Arizona ER doctors say they are losing hope as hospitals reach capacity

From CNN’s Madeline Holcombe

As concerns over the capacity of hospitals resurface amid surging Covid-19 cases, two emergency room doctors in the United States say they worry about where the pandemic could take them next.

Dr. Mina Tran, an emergency room doctor in Texas, said 70 to 80% of her patients have been admitted with upper respiratory or coronavirus complaints.

In Arizona, which saw its lowest-ever number of available ICU beds Tuesday, Dr. Murtaza Akhter told CNN’s Don Lemon that so many patients are coming in, he is already having to make tough decisions over resources.

“I’m trying not to be an alarmist. I’m an emergency physician – we’re prepped for this. Dr. Tran and I both trained very hard for this. But we can’t just build beds overnight. We can’t just hire staff overnight. And like I said, our numbers are only increasing,” he said. “It’s only going to get worse and that’s the scary part.”

With a rise in hospitalization rates across the US, doctors like Akhter are reporting waiting lists for ICU beds and having to decide who will be admitted for treatment and who will not.

Surges in hospitalization and infection rates have followed larger crowds gathering in newly reopened public spaces. Every state has launched its plan to reopen, and 35 are currently seeing more new cases reported compared to last week.

Tran applauded Texas Gov. Greg Abbott’s decision to close down bars once again but said she does think the state was too quick to open back up.

While many states have paused or rolled back reopening in light of a resurgence of cases, Akhter said seeing individuals continue to disregard safe practices as his emergency room treats coronavirus patients makes him feel like he is “losing hope.”

1 Like

CNN har vel heller dårlig sannhets gehalt. Det er snart valg og CNN hater Trump. De har utspilt sin rolle som troverdig nyhetskanal?

1 Like

Da kan du like greit stille spørsmål til FOX sin troverdighet @Hild

Woops, da utligner vel de to hverandre. Hold deg til NRK.

Hehe… Trå varsom plakaten eksisterer ikke i US😆

FED withdraws from Repo market https://www.ft.com/content/bc2d5e0e-0c02-4bca-89e7-a2a6784ab6f2

FED may slow down bond purchases

1 Like
2 Likes

Men teller de med meg der? Jeg har jo bare bear derivat, ingen bull, men porteføljen min er jo å anse som long

2 Likes