Dessverre er det ikke alltid flertallet av Nordnet sine kunder som vedder riktig vei.
Av kundene med Oslo Børs-derivater har hele 82 prosent satt penger på børsfall
og senere i artikkelen
78 prosent tror på oppgang i oljeprisen
Dessverre er det ikke alltid flertallet av Nordnet sine kunder som vedder riktig vei.
Av kundene med Oslo Børs-derivater har hele 82 prosent satt penger på børsfall
og senere i artikkelen
78 prosent tror på oppgang i oljeprisen
Det er fornuftig, for det finnes ingen god grunn til hvorfor fed skal kjøpe bonds.
Det er ikke de samme kundene. Det første er kunder med derivater, det andre kunder de har spurt?
Begge er kunder som har kjøpt derivater - ikke nødvendigvis samme kunde som har begge
starter med
" Wall Street frykter Biden-seier: – Ville vært en katastrofe for økonomien"
avslutter med
“– Stabilitet, forutsigbarhet og troverdighet vil være et stort pluss for markedet og så vil skattespørsmålet henge over som et minus.”
Det er denne triggeren som kommer til å utløse det hele, Trump er mr finans er viktigst i verden, koste hva det koste vil. Om Biden vinner, da rakner det
Fint forhold mellom Kina og USA:
China Foreign Ministry: We Are ‘Fed Up’ With US Sec Of State Pompeo’s Comments
Jeg er usikker på timingen din @holmes, å skifte til bull fra bear i det som føles som “toppen” av rallyet… Er det ikke det de sier småsparere ikke skal gjøre?
Det man ikke skal gjøre er vel å la historisk posisjon styre hva man gjør nå.
Forsåvidt enig i det, jeg tenker bare på rasjonale bak avgjørelsen. Slik situasjonen ser ut nå ser jeg egentlig det fundamentale går mot det verre, enn for et par uker siden, med en økning i tilfeller av CoVid, samtidig som nøkkelindekser ikke har laget higher highs ifht. toppen i Juni…
https://finance.yahoo.com/news/wall-street-fears-market-fragility-135920737.html
The danger now is that investors are stampeding into yet another cross-asset rally ripe for a violent reversal. This tendency for markets to sway suddenly between extremes highs and lows is increasingly a feature of modern trading.
Det er kanskje godt nytt at mange uerfarne er short?
Ja, Nocturne. Tror alle er enige om at det fundamentale ser helt forferdelig ut. I mine øyne har det sitt elendig ut i et par år nå.
Spørsmålet er om FED og indeks gjengen vinner over det fundamentale.
Anbefaler alle å høre “The End Game”. Det har kommet ut tre episoder til nå. Spesielt den siste gir en veldig god forklaring på hvorfor markedene har gått opp de siste årene.
Men det er like så greit å begynne på episode 1.
https://ttmygh.podbean.com/e/teg_0001/
Dette er ikke et normalt aksjemarked når myndighetene griper inn og dårlige bedrifter blir reddet.
Kværner startet Q2 sesongen med bra tall hær hjemme, blir spennende å følge med de neste ukene
Oljeprisen har fått litt brems pga smitte-flashback enkelte steder i verden. Det har ført til at OSE har hengt litt igjen mens andre børser har hatt rally. Jeg tror Nordnet-bjørnene sitter med feil eksponering fordi OSE kommer nok og på gli etterhvert. OSEBX kan være en god kjøpsmulighet?
Vi er nå på 6-dagen med trading innenforbi rangen mellom 729 og 718 i OBXen.
Det er en enormt thight range, og at volum er lavt i denne rangen tilsier at det kommer en større bevegelse med volum snarlig. Man kan finne det samme tilfellet i andre indekser.
Hvilken vei vil det bryte? Vanskelig å si. Vi har en nedadgående trend som bekreftes ved brudd ned (LH/LL). Per nå har vi bare en LH-LL og en ny LH. Vi trenger en ny LL for å bekrefte nedtrenden på daily. Ser vi på moment er stochastics i ferd med å krysse bearish (trenger vel også at morgendagen er rød). RSI er helt flat men peker svakt nedover. ADXen er fortsatt svak men den har vært svak under hele dette rallyet så det bør man ikke legge for mye vekt på.
Er interessert i å høre hvorfor du tror Nordnet bjørnene sitter feil vei @Young.
Oljeprisen har tettet gappet som oppstod når fallet startet i mars. Spørsmålet er nå hva som skal dra den videre opp dersom økonomier rundt om stenger ned igjen. Det er bearish divergens i RSI, og stochs er også her i ferd med å krysse bearish.
Bryter den opp over 41.05 så kan det bli eksplosivt, men det kan også fort bli en fakeout.
Grunnen til at jeg sier det er at formasjonen gir meg et bullish target på $52, og jeg ser ikke helt hva som skal forsvare en så høy oljepris når viruset fremdeles herjer i befolkningsrike land?
Jeg ønsker uansett ikke være short OBX dersom oljeprisen etablerer seg på oversiden av $42,
så det er ganske tydelige nivåer man bør følge med på nå, enten man er long eller short
Blir en del å følge med på, men om jeg har forstått det rett så kan USA øke shale produksjon fram til høsten via reaktivering av rigger. Men deretter vil den falle, fordi de må drille nye hull som de ikke har råd til å gjøre. Opec følger med hva som skjer i USA, som gjør at vi får et teoretisk lokk på 50 dollar ut året imo
$50 er også det jeg vil anse som ekstremt bullish mtp. situasjonen i verden.
Flere flyselskap varsler nå flere jobbkutt, siste i rekken er United Airlines som varsler kutt på 36000 (!)
Vi får jobbless claims tall i dag, så retningen kan kanskje bli avgjort basert på disse dataene (selv om vi tidligere har sett tallene ikke er helt pålitelige).
Må huske å følge med nat gas prisen også dersom shale forsvinner, er vel 40–50% av EQNR sin produksjon. Tror det er en god grunn til at Warren buffet kjøpte?
NAT Gas ser def. ut til å ha bunnet ja, kan være en grei bull case på gang der.
Ante ikke at EQNR hadde innvestert så mye i nat gas, det er absolutt interessant.
In other news:
More than a million Americans filed for unemployment benefits last week, signaling that pandemic-induced layoffs remain elevated even with the US economy reopening.
US weekly jobless claims totaled 1.3 million in the week that ended Saturday, the Labor Department said Thursday. That came in lower than the consensus economist estimate of 1.38 million compiled by Bloomberg.
In just a few months, the roughly 50 million unemployment claims filed during the coronavirus pandemic have far surpassed the 37 million during the 18-month Great Recession. Even though weekly claims have now consistently declined for 14 weeks in a row, the latest figure is still roughly double the 665,000 filed during the Great Recession’s worst week.
Closer vi rundt disse nivåene ender vi med en bearish engulfing på daily i OBXen.