Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Hvordan reagerer futtene på dette?

Ingen er short! :sunglasses::drooling_face:

Ticker CPCE

4 Likes

Meget interessant, samme ratio som 08.06 når vi fikk et større fall og toppen ble satt :grin:

1 Like

Tok tap på 25 % av posisjonen min i dag. Ser etter inngang i BGBIO med de pengene. Så vurderer jeg og kaste kortene på resten av posisjonen min også. Ikke fordi jeg tror økonomien er kurert i det hele tatt, men fordi børsen ikke akkurat korrelerer med realiteten om dagen.

Vurderer snart handle jeg da :sweat_smile: hadde lyst igår mot close , men vært for opptatt så ikke giddi tatt noe posisjon uten og kunne følge … er det ikke ganske bear av osebx og bli avvist på 840 igjen , samt spx avvvist på 3233 ish igjen og snu ned a ?

Tja, hvis jeg var long OBX hadde jeg kanskje ønsket å se en continuation i dag, men om den bouncer på dette nivået så begynner etterhver den røde løperen å bli lagt ut for stabil oppgang i mitt chart.

Tar den ut 200 dagers snittet på en overbevisende måte kommer jeg nok til å begynne å skalere tilbake bear-posisjonen.

:sweat_smile:

5 Likes

i dag 06:26

NTB

Nye koronarekorder i USA

For annen dag på rad er det registrert ny rekord i antall smittede i USA som helhet, med 68.428 personer som har testet positivt på 24 timer.

Dagen før var tallet 67.000 etter at det i ti dager i strekk hadde holdt seg mellom 55.000 og 65.000 per dag.

Totalt er det 3.689.069 smittede i USA hittil, og 141.043 døde. Begge tall er de høyeste i verden.

Florida, som er USAs episenter for koronaviruset, meldte torsdag om ny rekord i antall døde, med 156.

Antall smittede av koronaviruset i Florida er nå 315.000, etter 14.000 nye siste døgn, og antall døde er kommet opp i 4.782, ifølge statens egne helsemyndigheter.

156 døde på 24 timer er ny rekord, betydelig høyere enn den forrige rekorden på 132 som ble satt bare to dager før.

Florida melder nå om flere nye smittede per dag enn noen annen stat i USA. Texas og California har om lag 10.000 nye smittede daglig.

Antall smittede i USA begynte å stige igjen i mai, først og fremst i delstater som gjenåpnet økonomien mens koronaepidemien fortsatt var i full gang, særlig republikansk-styrte stater i sør og vest som Texas, Florida, Arizona og Georgia.

Dødstallene er fortsatt langt unna ATH så noe har skjedd enten med hvor stor andel man oppdager eller mye lavere dødelighet.

1 Like

har du funnet stats på hvor mye tid fra infeksjon til død?

Det man bør finne er stats på når det oppdages også i så fall. Man tester vel gjerne først når man har fått skikkelige symptomer. Det er en liten lag, men forklarer nok ikke det store avviket mellom antall smittede og døde nå vs første bølge.

Også er nok demografien helt anderledes. Teorien folk har lagt fram er jo at dette er folk som har vært med på demonstrasjoner, feiringer, stranda, osv.

Det viktigste er nok dog at det er i hvert fall et par ukers forsinkelse fra smitte til registrert død. Når tallene nå går via trump admin, så tenker jeg også de finner andre kriterier…

Det er nok ikke annerledes enn hva det var i mars, men da var det mest sannsynlig de verste tilfellene som kom inn, er du med? Widespread testing viser ikke annet enn smitteomfang, og drar selvsagt ned den generelle dødeligheten, men nevnte risikogrupper er fortsatt i samme risikogruppe… Det at de nå ser hvor mange tilfeller det faktisk er, så vil jo det implisitt si at risikogruppene er omfattet av en større risiko for å få viruset enn tidligere kjent…

Uansett så kan man vel ta tidspunkt for innleggelse, minus ca 14dager, til dødstidspunkt - som et dumt anslag…

Har det vært en betydelig økning i innleggelser på generell basis, eller kun i hotspots?

Her kan man “se” tydelig at det er mer enn bare en lagg

Jau, men stiger fortsatt.

I mars ble helsevesenet mettet totalt, gjerne flere dødsfall som følge at av det samt mangel på kunnskap rundt viruset og forløp?

Hvor ligger disse grafene?

1 Like

Bull :cowboy_hat_face::rocket:

1 Like

Nærmer seg dobbel bunn her i VIX indeksen, om ikke bunnen ryker da. Men mulig man kan få en pull back nedover igjen når det skjer (dobbel bunn + ny bevegelse oppover). Ikke helt der enda.

Minner meg om chartet til Talkpool, dvs børsene skal videre opp😄

Med VIX såpass lav frister det å ta noen lodd i opsjoner i USA igjen. Selv en straddle/strangle burde kunne bli lønnsom om forventet volatilitet er lav, gitt at vi ikke bare fortsetter sidelengs i flere måneder.

1 Like