Hehehe. Jo den kan jeg være enig i. Tar ikke den risikoen jeg har tatt de siste månedene for å si det slik. Men usikker på om det er rett tid å kjøpe bear på nå. Jeg har bare på følelsen at det kommer enda en uforklarlig spike opp før det går nedover igjen.
Synes denne tråden har vært sånn siden starten jeg
Nå som det bare er jeg som er aktiv i denne tråden så nærmer det seg nok 
Vi andre har ligget i hi…
Er nok flere som meg som bare følger med uten å ha noe konkret å tilføye tråden da jeg ikke driver med shorting. Redusert beholdningen og avventer med cash til 40% av spy selskapene rapporterer nåværende uke.
Futures er jo ned, men ikke mye. Vi må nok vente på brudd av større formasjoner, opp eller ned…
OBX kan fint ligge i denne rangen langt ut i august:
På tide å våkne opp fra hiene sine nå
Jonas Solgård
Anerkjent økonom og tidligere nobelprisvinner: – Det er et «FOMO»-marked
Paul Krugman, tidligere vinner av nobelprisen for økonomisk vitenskap, mener at flere investorer og tradere fortsatt ikke har fattet hvor stor økonomisk skade koronaviruset har gjort.
– Det er veldig vanskelig å se bort fra følelsen av at det er et «manisk» marked nå. Det er et «FOMO»-marked. Ser man på hvordan folk har lastet opp konkursaksjer som Hertz er det klart at det er manisk om dagen, sier han til det amerikanske økonominettstedet CNBC.
«FOMO» er et engelsk uttrykk som står for «fear of missing out», og som kan oversettes til «frykt for å gå glipp av noe».
Krugman mener altså at investorer er redd for å gå glipp av avkastning, og at det er denne «manien» som er den store driveren i markedet.
Nobelvinneren, som også er fast spaltist i storavisen New York Times, understreker overfor CNBC at det er tek-gigantene på børsen, som henter store deler av sin omsetning utenfor USA, som har bidratt til den siste tids børsoppgang.
– Investorene rir en bølge på håp om økonomisk gjeninnhenting i Asia og Europa, samtidig som USA er i fullstendig kaos, sier han.
NDX danner toppformasjon? Mer og mer tyder på at NDX er i ferd med å toppe ut:
- Har brutt ut av en mer enn ti år lang stigende trend - bearish
- Nylig brudd ned av bearish wedge:
- Mulig dobbelttopp-formasjon:
NDX har i stor grad ledet an ledet an det vanvittige rallyet vi har sett på børsene. Nå kan det være slutt Forventer at vi får brudd tilbake under den stigende lange trenden i første omgang (blå linja)
Edit: Kan jo også plusse på divergensen vi har i RSI:
Tror vi nærmer oss nå 
Kan det komme noen overaskelser fra FED imorgen da? Rentebeslutning vel , og snakk om mer helikopterpenger ?
Lastet med litt bjørner nå selv også så håper det snur nedover 
Absolutt!! - vi nærmer oss. Spørsmålet er hvor langt det faller før FED prøver noen mottiltak. Problemet for FED etterhvert kan bli en svak dollar og stigende inflasjon. Det kan gjøre at FED bli “bundet til masten” og ytterligere likviditet kan virke mot sin hensikt.
Solgt unna de siste to dagene, tar ingen bear foreløpig da FED kan komme på banen når som helst.
De kom på banen i går… Og har FOMC i kveld
Denne kommer nok til å fortsette neste år også