Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Gullgruvefond

1 Like

OBX trader over 50 dagers snitt på mitt chart

Det thightner seg til :sweat_smile:

1 Like

Oppretter du en konto hos IG eller saxobank eller liknende kan du shorte ett mye større spekter av produkter, og geare mye hardere. Da slipper du de sure bearobx X3 greiene. Lettere å jobbe med gull og sølv også.

Aller best er sikkert opsjoner, men de er litt mer teknisk krevende.

1 Like
4 Likes

Lastet opp med mer bear her. Tror vi står foran et bratt stup :scream:

4 Likes

Det kommer nok et stup snart. Men blir ikke overasket om det kommer enda en rekyl opp hvor man bare sitter å klør seg i hodet og kaster kalkulatoren før det skjer.

Fiat-penger blir jo vannet ut hele tiden nå, så tviler på folk har en voldsom trang til å sitte med cash. Pengene går nok inn i krypto, gull, sølv osv etterhvert :slight_smile:

Det nærmer seg i hvert fall måneder som statistisk sett er ganske dårlige for børsen

image

2 Likes

Økte litt bear jeg også, olja ser ut til å ha brutt ned av wedgen og OBX er ned selv om US er opp :thinking:

1 Like

Tok selv tilbake det jeg har lettet meg tidligere. Nok en gang gjort en dårlig trade, men virker som det er et betydelig stemningsskifte i disse dager i tillegg til at verden og økonomien fortsatt ser fucked ut uansett hvordan jeg vrir og vender på det.

i dag 18:29

NTB

WHO advarer mot stadig endringer i koronaregler

Verdens helseorganisasjon advarer mot stadige endringer i regler og begrensninger som skal demme opp for koronasmitte.

Sjefen for krisehåndtering i WHO, Mike Ryan, sa mandag at det er vanskelig å få fram budskapet hvis innholdet endrer seg altfor ofte.

– Det er vanskelig for skolene å sortere ut hva som gjelder, og det er vanskelig for næringslivet med stadig nye bestemmelser, sa Ryan på en pressekonferanse i Genève.

Han la til at mange går lei og unnlater å etterfølge reglene hvis de endres for ofte. De bør holdes konstant over en viss periode for å gjøre det lettere å måle effekten, samtidig som man unngår å skape forvirring, lyder hans budskap.

Ryan rettet ikke pekefingeren mot noe navngitt land, men mange regjeringer har i det siste justert sine reiseregler og bestemmelser om bruk av ansiktsmasker.

WHO-sjef Tedros Adhanom Ghebreyesus la til at pandemien stadig skyter fart og at veien fram til en kontrollert tilstand er lang.

Tall fra WHO viser at antallet bekreftede smittetilfeller har doblet seg til 16 millioner i løpet av de siste seks ukene, og tallet bare stiger. Ryan la til at økningen i mange land er et direkte resultat av at myndighetene har myket opp tiltakene mot covid-19.

1 Like

Helt enig. At WHO endrer sine råd annenhver uke trenger vi ikke ta opp i denne sammenhengen.

1 Like
2 Likes

Of the big Wirecard win, he said “it’s bittersweet. because short sellers put up with weeks and months of misery, and you feel good for hours and days.”

Fra artikkelen din. Skal si at jeg kjenner meg igjen.

1 Like

Samme her - men merker også det er litt mer laber stemning nå. Spennende å se om FED kommer med ny støttepakke. ECBs støttepakke ser ikke ut til å ha trigget like stort rally som sist gang i allefall.

OBX brutt ned av trekanten på hourly, backtest confirmed. Må holde dette ut dagen for å bekrefte.

1 Like

Litt sur stemning på børsen i dag? Krakk skjer jo nesten alltid på sen sommer / høst :umbrella:

osebx +0,14% og grønne futter selv om s&p var opp 0,74% i går. selvsagt Ikke den råeste dagen i dette helt sinnsyke kvartalet vi har vært igjennom, men sur stemning?

Plussgrader betyr ikke flott sommervær, lurte bare på om det var et stemningsskifte mot et litt mer avventende og negativt sentiment på gang. På tide å ta på seg gummistøvler og allværsjakke?

1 Like