Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Facebook viser virkelig styrke idag.

Er det noe oversikt over hvor mye dollar det finnes i verden , eller hvor mye de har økt pressa si de siste mnd ?

Det er et spørsmål jeg sitter med i de fleste aksjene jeg ser nå. For tek-selskapene sin del er vi begynt å komme på et ok nivå innen digitalisering i vesten, men de vil fortsatt ha milliarder i resten av verden å selge til i deres digitaliseringsprosesser, som de nå har blueprintet klart for å utføre og fortsatt selge oss tjenester og ny teknologi. Vekstpotensialet der ser fortsatt stort ut, og det er liten sjanse for at en vedvarende pandemi vil føre til noe annet enn økt etterspørsel etter deres tjenester slik jeg ser det. Men spørsmålet om disse forventningene er priset inn, og når de eventuelt blir priset inn har jeg ingen anelse om.

1 Like

Forstod han skulle bytte et lager på den. Til et som tålte mer varme. Pressa skal visst være oppe å gå igjen nå! :joy: :joy: :beers:

1 Like

Måtte ha større blekkpatroner også…

1 Like

Oh yes there is.

https://courses.lumenlearning.com/suny-hccc-macroeconomics/chapter/measuring-money-currency-m1-and-m2/

Pengemengden var veldig stigende før også, men etter krakket i mars har det tatt totalt av.

Så jeg sitter og ser på hvor mye bitcoin har lagget etter gull, og kjøper bitcoin med begge hender

8 Likes

Her ser man også en stigende trend:

https://www.federalreserve.gov/monetarypolicy/bst_recenttrends.htm

1 Like

Helgens episode var veldig bra. Anbefales

3 Likes

https://www.msn.com/en-us/money/markets/united-states-outlook-revised-to-negative-from-stable-by-fitch/ar-BB17qy05

4 Likes

Tok i mot på støttelinjen. Spørsmålet er om vi klarer å bryte opp.

Merk at 200 dagers har vært sterk motstand, men nå har 50 dagers også blitt motstand.

1 Like

I mitt chart ser 720-730 ut som en sone som vil være relevant å ikke falle under et par uker fremover. Holder den seg over, så må denne flyttes opp et hakk.

Kortsiktig trend fra 22. juli peker jo 45 grader ned gjennom den

Nå gjelder det å ikke la seg vippe av pinnen her, en liten hump på veien nedover tror jeg.

Kan jo fort gå begge veier på dette chartet, men syns fortsatt den gule linja er litt artig og ikke minst hvordan det har utspilt seg til nå.

Edit: i tilfelle noen lurer på hva de gule linjene er, vel, det er kræsjet i 2009

2 Likes

Corona krisen bret seg snart over økonomi
Det er berre snakk on tid.
Land sliter i dag.
Har bjørner så det helder ei stund.

Lykke til🙂

Fy fasan som Apple går og går :sweat_smile:

2 Likes

Dette må være det mest forhate rallyet siden jeg begynte med aksjer for 20 år siden!

8 Likes

Interessant utvikling på NDX: Test av undersiden av wedgen, samtidig som det også var en test av tidligere trading topp. Da får vi se, i følge mange tekniske indikatorer bør toppen nå være inne, men sikker kan man vel ikke være på dette markedet…

2 Likes

For en klovneverden. MSFT øker, til ATH, fordi de kanskje skal kjøpe Tik Tok, av alle ting. :joy:

4 Likes

Ja, jeg vet alt som er bear er indiskontert i kursene nå, men likevel litt morsomt å lese “kraftig resultatfall” og “tror børsen åpner opp” like etter hverandre :sweat_smile:

2 Likes