Ting har liksom blitt såpass frakoplet at enten kjøper du og er med på festen, ellers så sitter du på sidelinjen og klør deg i hodet.
Går jo an å være med på festen selv om du klør deg i hodet 
Jeg vet ikke lenger hvor jeg skal poste relevante ting siden det finnes ørten forskjellige makro, bull, bear tråder nå.
Absolutt, men kjedelig å hoppe inn i festen rett før politiet banker på døra.
veldig greit om du poster her syns jeg 
Raska til meg litt bjørner idag 
Stadig vekk litt redd for at denne bearobx etfen ikke er gunstig å sitte med så lenge
https://www.etf.com/sections/features-and-news/dont-buy-and-hold-leveraged-etfs
mini-futures er nok bedre
Meh, hun snakker om 3x produkter, Xact er bare 2x. Har holdt en Long bear posisjon siden Mai (med trading på toppen av denne), og synes ikke det har vært galematias. Compounding betyr noe over tid selvfølgelig, og planen er ikke å sitte med dette i flere år 
Jeg er ned rundt 20% netto på innskuddene mine i krypto og stocks i år etter å ha totalt vært opp rundt 150% da det så som mørkest ut ultimo mars. Synes det er flaut å ikke ha klart å tjene penger i denne perioden. I retrospekt var jeg altfor grådig da ETH var på vei ned, deretter “nektet” jeg å bytte retning i mars etter at FED/sentralbanker gikk inn. Nå føler jeg som @anon99163478 det er for sent å gå inn i noen long - selv om det sikkert fortsetter oppover. Den enkelte krone og dollar må vel ha mistet mye verdi etter sådan pengetrykking og det skal således reflekteres på børs?
Litt farlig å være veldig sta (eller motsatt veldig utålmodig) jeg tror nøkkelen er å være akkurat passe sta.
For mye stahet i feil retning og feil personlighetstrekk utgjør store summer etter hvert.
I hindsight ser man jo at det eneste man trengte å gjøre siden rundt 2009 er å kjøpe og aldri selge (ev. selge i februar / ca. nå).
Nettopp. I etterkant virker jo (nesten) alt jeg selv har gjort idiotisk, men får håpe man lærer noe av det, selv om det er vanskelig å helt nagle ned hva man bør ta seg ad notam av det som foregår nå om dagen. Jeg er ikke av typen som gråter over avkastning jeg ikke fikk, selv om jeg hadde vært stinn om jeg hadde satset huset på NEL eller Scanship/Wow. Det kommer nok nye lodd og trekninger i årene som kommer.
Ser en del mener det er en klovneverden osv.
Når saudi og co pumper opp all den oljen de makter så synker oljeprisen.
Med fiat-penger så trenger man ikke bore et hull en gang. Det er bare å trykke inn tall på en pc-skjerm og så er penger skapt.
Så hvorfor mener dere investorer skal flukte til noe som blir utvannet hele tiden?
Tenker på det mer som en ballong som blåses opp og “luften” skal senere ut igjen. Det som pumpes inn skapes som gjeld, og man vil få samme effekt, motsatt vei en eller annen gang senere.
Det er jeg helt enig i. Men kommer det nå under stimulansene, hvor sentralbankene gjør hva som helst uten å blunke.
Eller kommer det senere når de må bremse inflasjonen som mest sannsynlig kommer ut av kontroll en gang.
Det er noen ekempler på at pengene ikke skal betales tilbake;
*Negative renter; rentene er å trykke penger
*Konkurser hvor FED sitter med lånet.
*Penger som puttes rett i hendene på statsborgere.
Og så lenge renten er 0 og nedbetalingstiden lang vil det ta en del tid før pengen betales tilbake.
Den eneste måten all gjeld kan bli tilbakebetalt er dersom et nytt pengesystem finner sted og dagens fiat-penger blir totalt verdiløse.
Ellers vil gjelden bare vokse og vokse.
Sant, konkurser er kanskje det vi får satse på for et sunt og langt bull marked