Blir interessant å se hva jobless claims tallene som kommer 14:30 vil vise.
Skal jeg tippe så blir det vel “bedre enn forventet” som vanlig, til tross for millioner uten jobb 
https://www.cnbc.com/2020/08/06/treasury-yields-unemployment-data.html
Men følg med på bond-markedet. Det signaliserer økt volatilitet i vente.
The bond market tells the tale
To begin with, the 10-year U.S. Treasury bond is portending that a bumpy road lies ahead for the U.S. economy and equities. Last week, the 10-year T-bond closed with a yield of 0.536%, marking its second-lowest daily close of all-time. The only time we’ve witnessed a lower yield on the 10-year bond was during the March 2020 bear-market mayhem (0.499%), and it lasted for only a few hours.
In an ideal world, investors buy bonds during periods of fear, then pivot back to stocks when they feel comfortable about the U.S. economy and growth in public companies. Since the price of a bond and its yield have an inverse relationship, aggressive bond-buying will lead to a persistent decline in yields. The thing is, if yields dip too much, potentially to the point where they result in real money being lost to inflation, we’d expect to see investors sell their bonds and move into equities. Clearly, based on the precipitous decline in yield on the 10-year, this isn’t happening.
A near record-low yield on the 10-year T-bond with the stock market near an all-time high would appear to indicate an exceptional amount of distrust in equities, to the point where real-money losses to inflation has become more palatable than the idea of investing in stocks.
Yes, the stock market has been in big-time rally mode since March 23, but the bond market would advise some serious caution.
(Kilde: Motley Fool)
U.S. weekly jobless claims total 1.186 million, vs 1.423 million expected.
Blir vel bullrally på dette selvom det fremdeles er over millionen med søkere nok en gang.
Nesten utrolig at flere indekser world wide er på ATH. med det bakteppet som er i makroøkonomien nå.
makroøkonomi nå
Litt bjørnetendenser i markedet nå?
endelig en normalreaksjon i usa? snur sikkert snart. 
S&p du tenker på? ( ned 0,09% pr nå)
Jo, men det har jo vært noen helt sinnsyke måneder. Tror det blir lenge til jeg får oppleve lignende igjen. Jeg mener det hadde vært merkelig dersom ikke slike dager kom.
Indeks 2% opp på en dag er liksom normalt i disse tider så hvorfor er ikke en dag med -0,20% det da?
Hvorfor ikke en dag med -4% lurer jeg på, om nå vinden snur retning 
Det kommer, bare vent!
Men først blir det en uforklarlig spike opp tipper jeg.
Vanskelig å si. Fear and greed-indeksen er ikke så skremmende. Så føler ikke euforien herjer helt vilt enda, da mange enda er forsiktige. Mulig vi skal opp på ekstrem slik den var i vinter før det smalt.
Jeg begynner å tenke det ikke kan smelle. Det er et godt tegn. Håper andre tenker likt