Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Et godt tegn for vi som er bull eller et godt tegn for deg? Begynner du å dekke inn bjørnene da eller?

Når den siste pessimist osv

5 Likes

Det @holmes sa :sweat_smile:

3 Likes

Mulig HS på daily OMX s30

Screenshot 2020-08-07 at 09.41.59

4 Likes

Den som bare hadde forutsett at dette kom til å bli tidenes resesjon med skyhøy arbeidsløshet og ingen løsning i sikte så man kunne ha posisjonert seg i forkant :sweat_smile:

6 Likes

Noen som har en anbefalt bjørn mot OBX?

Hvis du leser litt i tråden ser at du at vi har diskutert denne veldig mye

XACT OBX Bear

(OBXEXDBEAR)

3 Likes

Smittetallene går feil vei også her i skandinavia nå. Hvordan blir en ny lockdown seende ut? Mer steroider til seddelpressen?

Eller blir det ikke flere lockdowns, bare strengere retningslinjer?

2 Likes
3 Likes

Jeg ønsker å se analytikere som er Bull. Jo høyere dommedagsprofetene skriker -(og jeg er ikke uenig med dem), jo mer går jo børsene. Men jeg skal vente tålmodig på det neste krakket. Weekly / daily på OBXen ser ikke så gale ut for en bear posisjon til neste uke.

God helg :blush:

5 Likes

Et kraftig rally pleier alltid å komme veldig tett etter slike spådommer ja.

Tipper vi tålmodige bjørner får betalt til slutt, selv om det har vært en tålmodighetsprøve av den sjeldne sorten

2 Likes

Tror det kun blir lokal lockdown, ikke hele landet igjen

2 Likes

Nå skal ikke jeg være verken bull eller bear. Men før man hiver seg på diverse analytikere, så bør man tenke om de har en “agenda”. Finnes sikkert nok av forvaltere som har gått glipp av tidenes rally, som gjerne vil inn i posisjon. Samtidig har vi potensielt noen som nettopp har komt inn i posisjon, som gjerne vil pushe den lenger.

Vi kan fint få en test ned til 3200 ish merket på S&P uten at det trenger å være noe dramatikk rundt det. Rent teknisk hadde det vært helt greit.

1 Like

Jeg er ganske sikker på at neste uke blir tålig rød, men tviler på bearmarked. Heller en kjøpsmulighet.

1 Like

Det er fryktelig mange nye kunder som har kommet til i denne perioden, så enda flere som handler aksjer enn tidligere. Er redd disse får tidenes realitycheck om det skulle bli mer oppbluss i corona utover høsten og markedet blir nervøst, når alle de små amatører ser sparepengene forsvinne litt etter litt, så blir det siste mann ut er en stut tendenser, akkurat like tankeløst som mye handlingene i diverse selskaper til nå. Alternativt er selvfølgelig vaksine /medisin til verden og alle ser fremover. Mtp oljeprisen så tror jeg Norge har mye å gå på enda om det skulle komme en løsning på corona. Den svinger mye om dagen men trenden har vært opp siden knekken i mars

3 Likes
4 Likes

Blir spennende å se om dette ferske fondet får rett eller om de også går på samme smell som andre hedgefond som har veddet på kursfall de siste årene.

Noen som vet hvor mye de forvalter? Satser de omtrent hele fondet på kursfall? :see_no_evil: