Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Kjøpte en galskapens Bear Sp nå. Giret av milde helvete.
N.B. dette har ingenting med investering å gjøre, ren gambling pga kjedsomhet på sofaen
https://www.nordnet.no/market/certificates/17154616-bear-sp-500-x-20

Edit
Kun en micropost

5 Likes

Vet dere hvordan siste times børsutvikling påvirker prisene på disse sertifikatene? Handelen på den jeg har kjøpt stenger kl. 20…

Hva tenker folk om utviklingen til S&P over helga og utover neste uke?

Tenkte i utgangspunktet at dagen i dag skulle bli positiv pga. quad witching og et mulig trendskifte tidligere i uka. (Vi fikk vel en dragonfly doji tidligere)

Handler for det meste små ETN poster med giring + noe minifutures pga usikkerheten for tiden.

Folk har startet å stryke med i større og større antall worldwide. Ser ikke helt den kjempestore faren med å sitte Bear over helgen.
Men man vet aldri

3 Likes

Valgte å gamble stort på at det er ned på mandag. :bear::fire: Var en god dag å sitte bear på både OBX og DAX til S&P open, og rallyet kl 15.

God helg og skål!:tumbler_glass: God whisky er en glede i disse tider.

2 Likes

Hvilke girede produkter for SP500 kan handles nå? Finner stort sett bare norske, svenske og finske.

1 Like

Sitter rolig med x10 dax og OBX over helga som jeg kjøpte ved open i dag, følte litt for å ta gevinst før short indekningen kl 15:00 men føler det er mer å hente på mandag :grimacing:

2 Likes

Nå ender jo US ordentlig i rødt ikveld, så da skal nok Dax opp 6-7% på mandag… :crazy_face::crazy_face:

(Sitter selv med BearDax x12) :wink:

2 Likes

Ikke godt å forutse bevegelsene om dagen, men per nå er SP500 ned over 7% denne uken mens dax er ned 2,5% og OBX er opp 2,7%. Så jeg tror mandagen kan bli veldig rød. Men hvem vet :man_shrugging::man_shrugging:

2 Likes

Ingen som vet? Jeg mener altså nå som amerikansk børs fortsatt er åpen, men etter handel i skandinavia.

Her kan det handles hele tiden slik jeg har forstått:

Takk - men skulle gjerne handlet i samme system som andre ting. Stenger jo om ikke så lenge.

Hvis du kjøper f.eks. en svensk mini-future som shorter S&P på Nordnet, så kan du handle den fra 15-20 norsk tid, mens de amerikanske børsene er åpne fra 14.30-21. Rimelig godt overlapp altså, men ikke fullstendig.

2 Likes

Mener p huske jeg har handlet på amerikansk børs rundt 22 om kvelden…! Men ok - jeg legger den dør for helgen :slight_smile: Spennende tider, Ulven har våknet!

De har nylig gått over til sommertid der, derfor det er 21 nå og ikke 22.

1 Like

Amerikanske børser stenger norsk tid kl 21 eller kl 22 avhengig av sommertid/vintertid i løpet av året. Ikke mange dagene/ukene siden det gikk fra kl 22 til 21 norsk tid.

2 Likes

Dette er kanskje ikke riktige tråd å spørre:

Uansett: la oss si at jeg har en bull 5x feks, som jeg vil sitte i langsiktig, fordi jeg tror børsen skal opp på sikt. Kortsiktig går børsen langt ned, men jeg holder på bull 5x. Når så børsen er tilbake på nivået jeg kjøpte, vil da bull 5x ha samme verdi som da jeg kjøpte? Eller er det dyrt å sitte på slike over tid?

1 Like

Korte svaret er nei, du vil ha tapt penger. Det du kanskje er ute etter er mini futures,som er giring uten tap ved lik kurs.

5 Likes

Hei,

Håper noen kan hjelpe en nybegynner å forstå derivat spekulasjon.

Jeg har handlet litt på bear obx 10 denne uken, og når jeg kikket på langsiktige kurser tenkte jeg følgende «Hvis jeg får kjøpt dette derivatet for under en krone pr.stk og sitter på de noen år vil det før eller siden stige ganske mye. For eksempel ble dette derivatet handlet for over 80 kroner for noen år siden»

Bear obx 10:

Bull obx 5:

Så når jeg så nærmere på kostnadene innså jeg at Nordea/Nordnet skal ha over 60% av inntjeningen hvis man tjener godt på det.
Tanken virket ikke fullt så god lenger…

Er det noen andre måter man kan gjøre slike handler på?
Noen aktører som ikke tar mesteparten av overskuddet?
Er minifutures en god løsning?
Og hva er eventuelt løpende og salgskostnadene på disse?
De får man vel ikke kjøpt så billig uansett (under en krone pr.stk så kan man kjøpe mange derivater…)
Det var derfor jeg så en stor oppside, med begrensede muligheter for tap.

På forhånd takk!

Disse gira produktene er ikke noe du bør sitte med i noen år. Da er pengene vekk. Har kjørt noen daytrades i disse, noen ganger holdt så lenge som over en helg (sitter med en del bearx10 nå), men det skal ikke så mye oppgang i index til før du taper alt.

4 Likes