Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Skjønner. Men hvis man har handlet de for la oss si 0,50 kr pr stk og historien viser en eller annen gang så øker de ville det jo ikke vært så dumt? Det eneste er at på disse Nordnet/Nordea derivatene så går 60-65% av overskuddet i gebyrer til de. Ser ut som jo lenger du venter og jo mer du tjener desto høyere gebyr når jeg har testet detaljerte prisanslag på nordnet.
Finnes det noen alternativ som kan gi den samme avkastningen?

Tidligere pris har ingenting å si, de går alle mot 0 pgr kostnader. Det er ikke aksjer som går opp og ned som kan komme tilbake på det samme nivået.
Se for deg det er en konstant strøm med emisjoner som vanner ut aksjen, derfor blir det aldri tilbake til ATH. Som med NAS, det vil aldri bli 300+ igjen, får nå er det utvannet.
Samtidig må du se på giringen på hvert enkelt sertifikat, det styrer hvorvidt du vil tjene penger eller ikke. Så du kan jo f.eks tenke om det går ned så og så mye, og så gange ut mtp giring, men så vil selvsagt endel forsvinne i utgifter. Spesielt de med daglig rebalansering fører til at man taper enormt over tid og er derfor ikke egnet til å sitte med, derfor ser du at de går veldig kjapt mot 0.
Mini futures har ikke dette, så de går ikke så raskt mot 0, men de også betaler man selvsagt avgift/renter pgr giring/lånet.
Du har nok mer å lære ved å bare lese nøye gjennom hjemmesidene deres tenker jeg. Nordnet har også filmer som forklarer endel.

2 Likes

Med mindre de kjører en spleis… :joy:

Men ja, enig i poenget forøvrig :wink:

Takk for informativt svar. Har lest litt på Nordnet, sett noen videoer. Men skal oppdatere meg mer👌🏻 Hvordan er gebyrene knyttet til mini futures?

Generelt enig, men de kan brukes som en hedge mot slike kriser som feks nå. Det gjorde jeg, ble kjøpt for kanskje halvannet år siden, jeg er nå i pluss på det produktet (xactbxd…)

Med giring?

Mener det er 2x

X2 kan man fint sitte med over lengre tid uten at kjøpet blir spist av kostnadene i produkter. Kredittrisiko og kostnadene stiger vel med økt gearing

2 Likes

Så generelt sett kan man si at ved langsiktig spekulering på bull/bear av indeksene så er mini futures det beste alternativet?

2 Likes

Ja, og bull/bear for korte intervaller (daytrading)

Mye snakk om hjelpepakker nå i helga. Samtidig som cases øker i hele verden.

Vanskelig å si hvor børsene går på mandag morgen, men kan man «risikere» å få et lettelsesrally samtidig som USA stenger ned hele landet??

Paradoksalt i så fall :scream::scream:

Hvor mye får arbeidsledige i USA? Ser mest ut som at pakkene hjelper bedrifter, så et engangsbeløp på 13000kr som ikke varer lenge for folk. Må de trekke midler ut av aksjemarkedet for å få råd til mat? :thinking:

1 Like

Det skyr ikke på penger…

1 Like

Hvordan argumentere for lettelselsrally?

Enn så lenge ser folk fremover, men nå begynner de å merke det. Folk skjønner at når inntektene er null og utgiftene løper, så går ikke det i lengden. Og dette kan komme til å vare en stund.

I ytterste konsekvens kan «alt stoppe opp», sier Ringnes.

– Det starter med at ingen i førstelinjen klarer å betale regningene sine, og blir nødt til å permittere. Deretter begynner folk å kutte i eget forbruk, som fører til inntektsstans hos ulike virksomheter. Disse betaler deretter ikke regningene sine, til strømselskapene eller til banken, for eksempel. Og når disse selskapene får problemer – det er skrekkscenarioet.

1 Like

Mener at med tidligere krisepakker så har det stupt. Kan være pga at man da har bekreftet at det er krise. Så får vi se om dette skjer denne uken også.

1 Like

Du har rett i det, og det er selvsagt ikke positivt i seg selv at myndighetene må trykke opp og dele ut denne type summer!

Men psykologien er en merkelig ting, og hvis man får en positiv overraskelse i form av over forventning stor pakke, så kan jo det slå ut i FOMO blant alle dem som sitter og tenker at vi skal opp snart.

Men jeg sitter med Bear, så er kanskje bare litt nervøs for at ikke verden skal reagere sånn jeg tror på mandag… :smirk:

2 Likes

Vi har nok skylappene på tror jeg, ok en del som har aksjer men tror ikke det gjelder den gjennomsnittlige amerikaner…! :sweat_smile:

1 Like

Tror politikerne får tilbakemeldinger på hvor mange som står i kø for å komme seg ut av posisjoner.Fond etc og tillegg dårlig likviditet.Sannsynligvis full brems i bankene.Disse krisepakkene kommer godt timet.Slutten av fredagen visste det.Irriterende og farlig at dette blir gjort i helgene.Folk kommer til å sky aksjemarkedet i lang tid.Bedre vel å gjøre det når børsen er åpen vel så kan markedene tygge på det, imens politikere har mulighet til å være med på hva som skjer.Blir uansett my reaksjon på mandag.Sannsynligvis litt opp…slik at fondene kan selge og så rett ned.litt inhabil sitter bear olje

Kan ikke fatte at dette ikke skal mer nedover de neste ukene/mnd.

Avisen The Wall Street Journal skriver i dag at den økonomiske nedturen som følge av koronakrisen kan koste USA fem millioner arbeidsplasser. Det er ventet at jobbtallene for mars vil vise over to millioner nye arbeidssøkende i USA, nærmere en tidobling fra februar, og ny månedsrekord.