Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Jeg økte også, orket ikke og sitte å se på oppgangen… Vi er heldigvis flere om det får rett vest… :slight_smile:

Rimelig bearish avslutning i dag da.

1 Like

Det har det vært flere av og toget bare går.

Her trodde vi også at alt var over…Men jeg går inn med fornuft.

1 Like

A number of strategists have expressed concern that markets are tilting toward euphoria after the seemingly incessant climb.

Indeed, Sean Darby, global head of strategies at Jefferies, in a research note earlier this week said that some “indicators are beginning to move into the ‘euphoria’ stage, and cautioned that managing drawdown risk is coming to the fore.”

However, Jesse Felder, author of the popular Felder Report financial blog, notes that recently the volatility index and stocks have been rising in tandem, which he described as a bearish sign in the short run. On Thursday, in fact, the VIX was up 4.5% as stocks were rising.

Felder said extended divergences from the normal relationship can signal “an impending reversal.”

2 Likes

Da nærmer vi oss retail fomoen vi har ventet på :popcorn:

2 Likes

Han er nok ikke siste pessimist :wink: Så det er ikke han vi venter på skal snu seg om til long før vi setter shorten :wink:

2 Likes

Små signaler

1 Like
1 Like

Tror du må vente ganske lenge med å sette en short om du venter på at jeg skal snu meg :popcorn:

1 Like

Hehe, jeg bare fyrer. Men at det er noe i det ordtaket er jeg sikker på. Jeg skal ikke peke ut hvem som er den siste pessimist da :wink:
Men sånn generelt dersom børsene bare fortetter i en positiv trend de neste månedene, kommer du til å klamre deg fast i bear-posisjonene uansett? om det så pågår i et par år?

Jeg kan ikke si jeg er så veldig bekymret for posisjonen, OBXen er ikke S&P - heldigvis! :slight_smile:

OBX
image

S&P
image

Hehe, jo men du satt den jo ikke før obx kræsjet. Det var vel etter?

Det stemmer - har vært litt inn og ut men gikk long / short på fakeouten i mai. Har snittet ned en del etter det. Reelt snitt er ca. 670ish. Rundt 10% ned (-20% på shorten). Synes ikke det er urealistisk hvis vi bryter ned her. Bryter vi opp derimot, så ryker nok posisjonen på SL :frowning:

1 Like

Jeg tror du har rett at det kommer et solid krakk om ikke så alt for lenge. Men vi er ikke der hvor alle prater om aksjer i matpausen på jobben f.eks. Tror eufori vil komme først.

2 Likes

Du har helt rett. Der var vi i mars. Folk jeg kjenner som aldri har rørt en eneste aksje kastet seg over equinor og dnb.

1 Like

Jeg tror dagens plast/miljø fokus fra NRK vil gagne Quantafuel og gi denne aksjepraten på jobb en boost, så er neppe langt unna :wink:

Men da har de jo vært lure? Mannen i gata kjøper jo som regel under eufori. Altså når vi er over ath og vell så det. Vi husker vel btc. Når den kostet 20 000 så pratet alle om den. Når den var nede på 3000 så hatet folk btc.

1 Like

En så lang konsollidering i en stigende triangelformasjon etter en oppgangsperiode pleier å gi god avkastning på oppsiden, men det er så klart lov å vedde mot de tekniske signalene

1 Like

Småsparere solgte tidlig og kjøpte i gropene i mars, er mitt inntrykk:)

Så har vi luringene som solgte til riktig tidspunkt, men glemte å kjøpe frem til nå…
De driver nok markedet videre opp med mye kontanter på sidelinjen😉

Og plutselig kommer høstkrakket når vi minst venter det.

2 Likes

Det er 3 - 4 aksjer jeg egentlig har lyst på ( Salmar, MOWI, Frontline og DNO ) samt NANO nå etter q/2 dippen, kjøpte en lyttepost.

Klarer ikke og fri meg fra tanken om at krakket kommer før eller siden. Sitter nå 100% cash, etter mindre tap på XACT

Noen andre som sliter med det samme ?

1 Like