Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Go Go Bear !!

Avventer til neste uke og ser litt hva som skjer.

Den sier “den som ler sist ler best”

2 Likes

Dave er så j… lættis :popcorn:

image

1 Like

Tesla er en sinnsyk aksje, ser jo ikke ut som det toget stopper…

Fed byr opp til dans igjen :slight_smile:

FED byr opp til dans, men kanskje de må danse alene. Europa ser vel galskapen.

1 Like

Og noen ser ett hav av usikkerhet framfor oss:

1 Like

Søkkrike som har 19% av formuen i kontanter du tenker på?

Tror du Ecb blir bedre? Norge blir vel landet som skiller seg ut. Fiat-penger skal utvannes og ned i verdi ser det ut som…

Hvorfor skal Norge skille seg ut? Hvis USA eller Europa går ned følger som regel Norge etter. Hvorfor skal vi ikke det ved oppgang?

Janteloven

Tenkte på pengepolitikken av sentralbanken. Trykking av fiat. Økonomien går nok ned her også dersom det går til helvette ellers i verden :slightly_smiling_face:

Mange kjøper forsikring/beskyttelse også. VX opp 12% atm!

1 Like

Den korrelasjon har ikke vært gjeldende denne uken i allfall. Sjekk S&P for uken vs. OSEBX eller OBX. Virker som vi europeere er mer edruelige enn amerikanerne. Men så er det heller ikke vår valuta som sliter :roll_eyes:

Jeg lekte med tanken å kjøpe litt bear rett før close i dag, slo det i fra meg da jeg innser at jeg ikke har kompetanse på pengepolitikk etc.

… men jeg ønsker å forstå; ganske kortfattet : Hvorfor kan det se ut til at US helst vil ned etter dagens FED seanse?

Finansmarkedet er vel det viktigste for Donald, så lenge han sitter så blir det vel ikke noe krakk? Så det holder frem til Biden er vinner vil jeg tro. Men så har man boosten av vaksine. For Norges del tror jeg oljerelatert blir bra de neste årene, hvis man ser på de større mer solide selskapene på børsen

Sikkert tilfeldig at denne dukket opp i Google feed’en min. A bear’s gotta eat :smirk:

4 Likes

2 Likes

Heads up: Jeg har økt litt fra cash til long de siste dagene så nå tar nok markedet signalet og det bærer utfor… :slight_smile:

(Jada, jada, late to the party osv…)

3 Likes