Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ja, den trekanten du har først der følgte jeg også med på, men siden det ikke ble noe særlig follow-through endret jeg til flat top. Det motstandsnivået er testet 3 ganger nå. Bryter den ikke gjennom på neste forsøk (hvis det blir et forsøk til) så tror jeg det er game over. Disse formasjonene kan gi samme measured move til nedsiden som oppsiden, Ref MOWI - en skulle jo tro dette var en bullish formasjon. Mange ville ikke shortet denne, men se hva som skjer når faktiske resultater kommer… :face_with_hand_over_mouth:

– I fjor høst fikk vi mange kunder som hadde havnet i problemer som følge av at de hadde pusset opp kjellerstuen, kjøpt nytt kjøkken eller bygget ny garasje. Dette hadde de finansiert ved å bruke kredittkortet eller ved å ta opp forbrukslån. Da er man fort inne i en sirkel som kan være vrien å komme seg ut av, sier Svein Ivar Førland til Aftenbladet.

Nå tror Kraft Bank-sjefen at de kan få økt pågang av kunder som er i pengeknipe etter å ha brukt korona-sommeren til å pusse opp på hjemmebane i stedet for å reise på ferie.

– Byggevarekjedene melder om rekordomsetning i sommer. Bare det i seg selv får varsellampene til å lyse hos oss. Så jeg tror at vi i løpet av det neste halve året vil få henvendelser fra folk som trenger vår hjelp, sier Førland.

1 Like

Trader fremdeles over 200 dagers, men 50 flater ut. Jeg avventer å gjøre noe.

Er rimelig trygg på vi iallefall skal ned til 750 for denne korreksjonen, 15 min setter opp et pent flagg nå. Invalidert om den closer en hourly candle over 765.50. S&P er på vei opp igjen men ser ikke ut til å hjelpe OBXen lenger siden olja er ned og selskaper som vekter mye (Mowi) er ned såpass mye.

Edit: øker shorten her. SL på 765.50.

Ikke helt der enda, liker ikke at den ikke bare bryter rett ned her… :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

«I løpet av de 30 årene jeg har vært økonom har vi aldri hatt så mye usikkerhet om virkningene rundt nedleggelse, fremtiden, politikernes respons og innbyggernes atferd. Vi løper rundt fullstendig blinde akkurat nå, og fremtidsutsiktene er på ingen måte trygge», sier Nielsen til CNBC.

3 Likes

Etter 6 timers handel - ikke en eneste candle close over 765… :popcorn:

Edit: der kom det seg litt - trigget SLen min, men fornøyd. Avventer ny inngang til i morgen.
Tenker vi kan få en siste leg opp her om flagget ikke slår til, i tilfelle blir det ny short på topp av rangen.

1 Like

Risk on som gjelder fortsatt

Joda, men jeg ser egentlig bare en enormt lang sidelengs range her. Planen blir nå å shorte toppene og ta profitt så jeg kan få ned snittet på hovedpotten. Trenger egentlig bare 10% fall nå før jeg er break even. Kan være vi får noe action på fredag, men er for risky å være for tungt eksponert når Powell skal tale i morgen… :sweat_smile:

1 Like

Man gjør seg jo sine tanker om man kan forsvare tidsbruken på denne hobbyen, man gjør jo det. Kanskje bare selge alt og sette opp månedsparing i qqq?

3 Likes

Tror de mener i morgen? Nano rapport og FED news på samme dag :popcorn:

Ny ATH på S&P. For sent å gå Long her? :joy:

Dette er et MONTHLY chart goddamn it :flushed:

7 Likes

Kjøp på åpning

Så på futures at den lå an til en ascending triangle som selvfølgelig slo til, til oppsiden. Dette chartet minner VELDIG om Bitcoin 2017. Forskjellen er at Bitcoin hadde noen pullbacks på vei til 20k. Jeg lurer på hva som vil velte dette. Mitt bet er stormen med konkurser og all gjelden som skal betjenes de neste par månedene. Det kommer til å smelle så j… når det først smeller.

Jeg hører på gamle ringrever som har opplevd 4-5 bobler i løpet av sine liv, og samtlige sier dette er alle boblers mor. Jeg må få kjøpt litt gull ETfer i morgen. Gull har hatt et pent pullback. Må sjekke charts. - anbefaler denne analysen btw :popcorn:

4 Likes

Interessant, noen dager gammel, men tvilsomt shorten har økt i denne perioden :face_with_hand_over_mouth:

4 Likes

Synes chartet ser bull ut, kan ta av når som helst dette, om det blir denne eller neste uke får vi se.

1 Like

Spennende med OBXen også nå… will it hold or break?

2 Likes

Meglerhuset venter at høsten kan bli vanskeligere for aksjemarkedet, til tross for en sterk opphenting siden bunnen i mars.

«Vi tror forbedringstakten for økonomien blir noe svakere enn det markedet forventer, og med en høy prising ser vi en relativt stor risiko med begrenset oppside», skriver meglerhuset i rapporten.

Sommeren har gitt oss bedre globale makrotall enn ventet, men DNB Markets venter nå at vi går inn i en periode hvor veksten blir litt svakere enn markedet legger til grunn.

Aksjemarkedet har etter manges mening overprestert og reflekterer ikke virkeligheten med høy arbeidsledighet og stor usikkerhet.

3 Likes
1 Like

hva tenker bjørnene nå ? :slight_smile:

1 Like