Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Dette lukter ohs

2 Likes

Forrige gang det beveget seg utenfor kanalen, så fikk man en kanal som var litt mindre bratt?

Anyway, jeg er nysgjerrig, er du bearish nå utfra det tekniske?

Helt nøytral egentlig, men mtp situasjonen er det vanskelig å ikke begynne å få litt høydeskrekk.

2 Likes

Tror vi bare skal drite litt i S&P. OSEBX endte ned i går selvom Olja og S&P var opp. Asia endte ned i natt selv om S&P, Nasse m.fl. laget nye ATHs i natt. Resten av verden ser gjennom den massive manipulasjon som foregår.

Mowi er den 3 største selskapet i Mcap på OBX. Blir spennende å følge denne i dag :popcorn:

1 Like

For de som er short i osebx ja :sweat_smile:

Hehe, nei, det var ikke sånn ment, jeg bare tenker at det er galskap å shorte en indeks som er så manipulert og som ikke reagerer noe særlig på TA setups, og at det ser ut til å bety mindre for de andre indeksene i verden hvor investorene er mer edruelige og ikke så grådige som i US :slight_smile:

Er noen på tråden short S&P?

Vil tro man er REKT for lenge siden om man har vært long-short US :face_with_hand_over_mouth:

Jepp! Spennende rapport i mine øyne.

Dropper utbytte er ikke bra, dette kan skremme mange investorer. Halvering av driftsresultatet er heller ikke bra, men på en annen side har de levert bedre enn forventet i juni. Rekordtall i consumer-markedet, hvis HoReCa begynner å åpne q1 kan jo dette bli særs bra. Vurderer å fylle på om den faller «mye» (biased).

2 Likes

Takk for input! Jeg kjenner ikke detaljene i selskapet - og har ingenting vondt å si om dem, for meg fremstår de som et solid selskap med en god ledelse. Chartet ser faktisk veldig spennende ut.
Postet det i MOWI tråden. Det bruddet der kan være verdt å spille (enten long eller short, siden formasjonen er nøytral).

Forøvrig @Bullishproof - zoom litt ut (det får jeg alltid beskjed om) :thinking:

Har tilsvarende setup

1 Like

Hmm :thinking: jeg synes TA er det eneste som funker i dagens marked :thinking:Værre dersom enn kun ser på det fundamentale :slightly_smiling_face: Da hadde nok jeg også vært short nå :slightly_smiling_face:

1 Like

Samtlige bearish setups jeg har tracket på S&P har feilet. Nå sier jeg ikke at jeg er TA ekspert, og at setupene var 100% riktige - men at samtlige feiler har jeg aldri opplevd før - jeg ser den samme frustrasjonen hos dyktige youtube TA folk jeg følger. Det er rett og slett umulig å være short US, men at TA fungerer f.eks på OBXen? Helt klart. Derfor jeg shorta toppen i går :face_with_hand_over_mouth:

Tror det er @holmes som har kommentert at du har zoomet for langt inn. Det virker ikke som hans TA setups har samme failurerate som dine.

Blir uansett spennende å se videre utvikling idag basert på vedlagte formasjon

Nei, det er faktisk @Savepig - men mitt argument er at du ikke kan begynne å se på høyere timeframes før du har trendendring på lavere timeframes. Det er bare forskjell i måten vi leser chartene på, det ene er ikke mer riktig enn det andre. Forøvrig:

Nailed It

1 Like

Det ble ikke bekreftet brudd opp i går, men formasjonen er i mine øyne fortsatt bullish, så får vi se om det blir brudd opp eller ned som blir fasit her. Å kjøpe nær bunnen i formasjonen her tror jeg er OK R/R, med stop loss ved bekreftet brudd ned.

Screenshot 2020-08-26 at 09.04.34

Jeg har i hvert fall gått fra å tape penger når jeg var sta “fundamentalist” til å tjene penger ved å prøve å følge markedet mer, være med opp og ned og ikke være så sta på at jeg skal få rett. Tror ikke det er noe feil på TA kunnskapene til Nocturne, men virker som det er litt “confirmation bias” som er ute og går, om man bare leter etter bear formasjonen, så er det vel det man også finner.

Min egen feil tidligere var å ikke gå ut på Stop Loss der jeg har merket av i chartet under

Screenshot 2020-08-26 at 09.13.17

4 Likes

Hvor mange bull formasjoner har du funnet i OBX den siste tiden da? :see_no_evil:

Den store formasjonen vi ligger på OBXen er jo helt klart bullish (ascending triangle). Samme som @holmes har på OMXen. Jeg har SL like over bruddpunktet i formasjonen, og shortet svakhet i går da den rejected fra toppen. Foreløpig opp ca. 4% på den traden. Tenker å ri den ned til 750ish, og se hva som skjer når vi kommer dit. Bryter vi linjen til nedsiden er jo formasjonen bust :slight_smile:

1 Like

Den har brutt opp fra en stor triangelformasjon som jeg synes ser bullish ut, men den sliter med follow through, så fortsatt er jo markedet litt avventende også her.

Screenshot 2020-08-26 at 09.18.19

Jeg ville egentlig gjort det samme her, tatt spekulative posisjoner rundt gulvet i den mindre trading rangen vi ligger i nå, og satse på videre oppgang, men med SL om man får en rød candle som stenger under dette nivået.

Screenshot 2020-08-26 at 09.22.45

Edit: er også med på Nocturne sin tolkning at man kan tegne trekanten med flat topp. Da ser det mer ut som jeg har tegnet OMX formasjonen.

1 Like