Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Sitter klar til å redusere bearobx posisjonen min om denne ryker over. Rimelig høy rsi nå da.

1 Like

Det går vel opp til etter ett rally når nyheten om vaksine som funker er klar. Det er en stund til enda.

Har vært svært vanskelig helt siden mars å være Bear.
Det er bare å ta av seg hatten for de som ville vært Bull.
XACT OBX Bull har gått fra ca 90 kr til 150.
Men det vil snu :-?

1 Like

Høy RSI er egentlig mest positivt, man bør se på det som en moment indikator

Jepp, enig i det.

Økte shorten min for en scalp her. #yolo :crazy_face:

Jeg skjønner ikke helt dette med at folk som sitter i bear har tapt mye penger @Paddy80 .
Personlig er jeg short OBX, ikke S&P. Å shorte indeksene i US har vært galskap, de som har gjort det har nok tapt endel penger, men se på OBX chartet. Siden toppen 08. juni har vi gått sidelengs mellom 708 og 780.

Det er bare tradere som har tjent penger i perioden, ikke bulls, ikke bears.

Formasjonen vi er, trender oppover, og bryter vi over 780 så vil det signalisere videre oppgang. Likevel så ser jeg det vanskelig for meg når indeksene i US er så toppish.

Kan Europeiske børser bulle hvis US kræsjer? Kanskje, det er det som blir spennende å se.

3 Likes

Gode muligheter for brudd opp i dag da

Synes du det samme om OBX? :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Nå begynte ikke denne tråden å snakke om bear på toppen men xx antall prosenter før det. Refererer ikke til deg spesifikt men den generelle mentaliteten rundt at bear var fornuftig allerede i april har vist seg å være bomskudd, på tross av en historisk sett fucka økonomi

Ja, husker også det var ganske mye bearprat i april - normalt sett burde bjørnene ha hatt rett da, i 9 av 10 historiske krakk har rallyene etter første tur ned vært en bulltrap. Unntaket var på 50-tallet tror jeg det var, men fallet den gang var ikke av så stor betydning. At det ikke skjedde denne gangen med de verste økonomiske dataene vi noensinne har hatt må sies å være unntaket, heller en regelen. Men med pengetrykkingen som foregår nå, og som desverre må fortsette for å holde skuten flytende, blir det nok regelen, heller enn unntaket fremover.

Tenk litt på det. I et effisient marked går ting opp og ned basert på resultater og nyheter osv.
Hvis man begynner å se på dette markedet fra et slikt perspektiv, så er det helt klart dyrt. Men kanskje det er feilen, at man bruker gamle metoder på en ny tilværelse? Kanskje burde man heller begynne å se på konsekvensene av denne pengepolitikken? På hvilken måte har det endret aksjer og aksjemarkedet? Hvilke konsekvenser vil det få down the line?

Så lenge ting går opp, er alle happy, og man kan lukke øynene for realitetene. Brød og sirkus.
Det er bare det at noen må ta regningen. Den forsvinner ikke, selv om man påstår å ha glemt lommeboken i bilen :face_with_hand_over_mouth:

4 Likes

Her var det vel sentralbankene tenkte at det er ikke et passende tidspunkt med krakk, så de og staten trykket på seddelpressen. Det viser at man ikke burde drive med slik TA uten å se den veien.

2 Likes

Det kan man kanskje si, men slik etterpå-klokskap er jo enkelt med fasit i hånden.
Regner med alle bulls kjøpte indeks med 10x giring i mars så fort FED annonserte QE infinity?

Når verdens beste analytikere og et samlet pressekorps ikke så dette komme, tviler jeg på de fleste fikk med seg bunnen. Det samme kommer til å skje igjen, at folk ikke får med seg short av toppen når den blir satt (for alt vi vet er vi nær toppen nå, eller vi når ikke toppen før etter valget i november).

Vi er i en ny tilværelse hvor det kapitalistiske systemet slik vi kjenner det er under en sosialiseringsprosess som jeg personlig ikke liker. Hva konsekvensene av dette blir om et par år er for min egen del mer interessant å diskutere enn når man burde kjøpe og selge. Dette er inviduelle vurdering hver enkelt må gjøre basert på hva man tror konsekvensene av pengepolitikken vil være.

5 Likes

Enkel og billig tilgang på kreditt pleier å ende opp i bobler, så er spørsmålet hvor stor boble det blir, da gjelder det å svinge med vinden frem til det snur så man har mest mulig kapital å sette på bear nær toppen.

1 Like

Bra trøkk i bears nå - shorten i morges var spot on :slight_smile:

Shooting star på daily (!)

S&P 500 - også shooting star om den closer slik.

Apple har startet nedover - får se om volum tar seg opp her… (!) - Mind the gap :face_with_hand_over_mouth:

4 Likes

Fortsatt bull så det holder, men hva skjer når vi omsider beveger oss utenfor kanalen?

kommer vel an på om den beveger seg opp eller ned fra kanalen :sweat_smile:

1 Like

Alt er vist tillatt for å gi næring til børsoppgangen:

4 Likes

“U.S. earnings expectations have certainly ‘V-shaped’ and this has been accompanied by an enormous reversal in risk appetite in almost a minuscule amount of financial time,” said Sean Darby, global head of strategies at Jefferies, in a Tuesday note. “Some of our indicators are beginning to move into the ‘euphoria’ stage, and we caution that managing drawdown risk is coming to the fore.”

1 Like