Flott start på uka, plutselig tar det av og da skal man helst ikke sitte tungt med bear sertifikater.
" Oljeprisen går mot femte måned på rad med oppgang"
Synes det er trist å ha misset ut på et halvår med oppgang, selv om jeg i utgangspunktet er BEAR NORWAY på mellomlang og lang sikt. Kommer neppe noen slik mulighet igjen.
Har vært tung å sitte med feil aksjer i denne tiden. Litt mye overvekt på laks og industri men det får man tåle. Teknologi og olje har gått meget bra siden bunnen. Fortsatt tro på Høyere oppside på PEN Feks.
Hvis det tar av slik vi bjørner tror er det absolutt bear sertifikater man bør sitte med 
Hvis vi er i ferd med å avslutte en ABC så kan man se hvordan C-bølgen gikk sist gang.
Forventer dog det motsatte dersom OBX bryter opp og weekly close over motstand.
Da kan man forvente en ganske betydelig oppgang videre…?
Så lenge vi trader under motstand her synes jeg det ser ganske uavklart ut.
Der var OBX i minus. Kan ha vært en meget potent bulltrap. Jeg håper likevel på en siste liten leg opp så jeg kan få fyllt på bjørnene før nedturen begynner. Er tilbake til 2/3 av maks 
Ser mer ut som dippen i dag var en bear trap? 
Hva får deg til å si det @holmes ? 
S&P avsluttet kvelden ned og OBX futures - hvis det er noe å gå etter, er foreløpig ned.
Holder dette seg ut natten så kan det bli en fin morgen for bjørnene. Det er tross alt 01.09 

Og dette er en trend som vil fortsette.
Ja, det ser ikke bra ut. Spesielt når smitten øker.
Fingeren på avtrekkeren for bear futures nå. Ingenting varer evig, og bobler har en kort levetid 
Samtidig «cash is trash», å vedde på Fiat nå er ikke nødvendigvis lurt? 

Jeg tenker at norske kroner ikke nødvendigvis er så dumt, men USD/EUR not so much? Samtidig, Norges Bank er ikke så interessert i å ha dollaren på 5 og euroen på 7, så…
Hvis man er veldig bear til økonomien, så er det vel sannsynlig at oljeprisen vil holde seg lav eller falle? I så fall tenker jeg at det skal mye til at NOK skal styrke seg noe særlig. Det er også et spørsmål hvor fort det grønne skiftet mot fornybar energi vil skje og hvordan det vil slå ut på oljeprisene i fremtiden.
Fortsatt litt å gå på versus IT boblen
Jeg har liten tro på fornybar energi. Disse er preget av lav/negativ EROEI og er ellers helt avhengige av hydrokarbonøkonomien (olje, kull, gass). I utgangspunktet tror jeg derfor på høy oljepris - så høy oljepris at økonomier går under - i sammenheng med at mer og mer utvinnes og mindre og mindre oppdages.
Med mindre noen glupinger i et deus ex machina-scenario kommer på noe helt fantastisk innovativt som slår bein under alt av doomer-hypoteser. Dog, i fravær av en Stephen King-resolution på energiproblemene i verden er det mer sannsynlig at realverdier vil inngis mer og mer signifikans fremover.
Dette hører kanskje mer hjemme under “Pengesystemet”-tråden, tho. : D
I retrospekt skulle vi alle kjøpt XXL, TSLA, AAPL i mars, for alt vi hadde av likviditet - solgt rundt nå, og ventet på en bjørnemulighet. Captain hindsight-superheltevner hadde vært nice.
Det er ikke helt peak eufori nei, men det nærmer seg 

Er nok mer igjen. Tror noe av hovedforskjellen mellom nå og 2000 er at det er mer vanlig med indeks-fond og diverse indeks relaterte derivater idag. Det er “dumme” penger som fordeles utover uten selskapspesifikk vurdering. Dette gir et momentum som ikke har så mye motstand.
Fortsettelsen av det over tid er at pengene vil tiltrekke seg parasitt-selskaper. Heldigvis er det en liten barriære å komme seg på børs.