Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Svært enig. Frykten er ikke reel. Om Nasdaq nå fortsetter med et rally inn mot close så er europa grønn i morgen. VIX er på skarve 34, det blir for tannløst.

1 Like

Hmm, skjønner hva du mener. Men du har jo også vært bear veldig lenge. Det var mange som var bear lenge før finanskrisa og kastet inn handklet når det krakket i håp om å sette shorten litt høyere. Så jeg er litt usikker.

Er ikke enig i at få så btc kom til å krakke når den nådde 20 000 dollar. Men mange trodde den skulle fortsette ja. Jeg tror uansett ikke du vil se samme tendenser i aksjer som i altcoins i 2017, mange altcoins har forøvrig godt flere tusen % bare i år :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det der er ikke DAX futures…

1 Like

Fortsetter med rally? Har du snudd pc-skjermen opp ned?

2 Likes

Støtter tankene dine der. For info så er det faktisk mer “gass i tanken” med tanke på P&F telling fra forrige korreksjon og den tradningrangen som utspant seg da.

1 Like

Sett på 1 min chartet.

1 Like

Nå er den vel ned 6%, istad 5,3%?

Joda. IG viser bare hvor mye DAX faller eller øker etter børsslutt og ikke hele dagen, altså bevegelsen i futures og ikke totalen. Den blir nullstilt når børsen er stengt. Greit å vite om du shorter indexen over natten da det er denne som blir brukt til utregningen på morningen.

1 Like

Det er ikke sjangs i havet at Nasse klarer å hente inn et fall på 6%. Selvfølgelig kan den hente inn igjen noe av det inn mot close, men at det blir blodrødt her i dag er det liten tvil om, og mest sannsynlig blir det ganske rødt her hjemme også i morgen. Spørsmålet er ikke om det vil falle, men hvor mye og hvor lenge. En kan jo fort se for seg en rekyl alt i morgen over dammen, men tror det uansett vil ta noe tid å snu momentet igjen her. Hvis den korrigerer kjapt opp så blir det bearflag - eller som @rosk82 var inne på lenger oppe så kan det fint fortsette sidelengs til valget i november.

1 Like

Det der er nok en CFD. DAX Fututres vises likt hos alle meglere.

Når jeg tenker meg om så har du rett i det. Jeg så på det prosentvise fallet etter at børsen i Tyskland stengte.
Når det er sagt så liker jeg bedre å se på det da det er enklere å se hvilken retning børsen vil ta neste dag.

Stadig høyere highs er noe man assosierer med det motsatte av frykt. Det kan ikke være så lange grønne candles om man ser etter noe mer enn en korreksjon. Små mini-rally oppover nesten. Men la oss se hvordan det slutter så får vi fasit. Jeg mener at en VIX på 34-35 avslører dette som litt tannløst.

okei. Jeg trodde kraftige korreksjoner alltid kom etter ath/eufori, men tar kanskje feil…

1 Like

Snakket fortsatt i 1 min chartet. Chartet viser fra 21:00 kjøperagresjon. Altså et marked som er på hugget og som ikke ser på dette fallet med frykt men som en kjøpsmulighet dessverre. Derfor slutter VIX på bare 33.

Stemmer. Kun like høy som 27 februar i år :see_no_evil:

2 Likes

Alle mine aksjer i norge lever rekordkvartaler. Frykten burde ikke manifestere seg likt som i feb/mars tenker jeg.

1 Like

Legger ut denne litt for morro skyld.

Jeg liker ofte å ta P&F counts på diverse formasjoner. Litt for å se hvor mangen av fasene i P&F charts gjør seg gjeldende og kryssreferere mot andre timeframes for å se om jeg kan finne tilsvarende verdier.

Tok denne på 1min chart S&P mini futures. Dette er hvis hele rangen gjør seg gjeldende, og hele rangen er akkumulering. Nå har jeg ikke gjort noe dypere analyse på volum/pris osv osv. Sa ta denne med en god klype salt og underholdning only!

2 Likes

The “kile” lives to see another day! :joy:

Litt irriterende at jeg ikke har bear posisjon atm… har glemt den litt vekk denne uka.

Er jo en sånn her dipp en vil ha med bear x5 !! :sweat_smile:

Får og sette d i perspektiv :
Siste mnd er S&P 500 fortsatt opp 4,9%

OBX er opp 0,6% på 1mnd …

Spent på morgendippen imorra nå :sweat_smile:

1 Like

Er det motsatsen til morgenbrød?