Er ikke veldig bullish heller? 
Nå skjer det greier i SP500. Føles ut som februar igjen
klar for noen atter nye 100% i avkastning på bear-produkter!
Holder meg ute i dag, men ser an hvordan dagen slutter. Vurderer å gå inn i morgen og holde over helgen.
Rimelig rødt i statene nå ja… 
https://www.cnbc.com/2020/09/16/stock-market-futures-open-to-close-news.html
Sikkert blitt spurt om hundre ganger, beklager det. Men, hvilke bear-produkter anbefaler dere? Om jeg skal inn i markedet før nyttår, så blir det for å spekulere på børsfall. Personlig tror jeg valget i USA blir svært…ubehagelig for indeksene. Les: triggeren som utløser en overmoden reaksjon ned.
Tips og/eller henvisning til riktig tråd mottas med takk 
mini-futures på Nordnet ville jeg gått for. Ta en av de ferskere produktene, som fortsatt har litt å gå på før de blir knocka (ikke de som allerede har holdt seg i live siden april osv.)
Xact bear for Sverige, Xact obx bear for Norge
Skal noe til med 100% på XACT OBX BEAR tho…
Hvis du tenker å sitte en stund, så ta en ETF mot en amerikansk index tenker jeg. Det er og masse CFD’er på IG (men den veien er brolagt med gearing til helvete) Nordnet minifutures er nok “trygge” i forhold.
Er og litt usikker på om jeg ville vært veldig opptatt av å ta nedsiden her i europa. eller råvarebørser som OSE for den del. Du blir litt for eksponert mot humøret til arabiske olje prinser.
Eksponering mot nedside i NDX eller SP500 høres som musikk i mine ører.
Kjørte både Nordea og Nordnet sine gearede bear produkter i februar. Funket fjell!
Men pass på spread og velg produktet med lavest spread. Marketmaker er også TREEGE til å sette markedspriser om morgenen ved store svigninger. Da må man passe på, så man ikke kjøper av andre selgere og faktisk kjøper over kursen marketmaker definerer.
Det er kjipt å kjøpe noen prosent over av en selger, når man har 20x i gearing og marketmaker plutselig entrer markedet og setter prisen lavere.
Lykke til
Takk for gode tips! Skal se nærmere på samtlige. I utgangspunktet er planen å vedde mot amerikanske indekser jfr. det @Sjakk er inne på. Det er over dammen nedsiden er størst (og trolig uunngåelig).
Jeg vet nå ikke. Det kan hende at de bare vil devaluere seg ut av problemet. Det er vel basically det Biden går til valg på?
Tenker mer på at valget vil medføre politisk uro og kaos - den tapende kandidaten vil ikke anerkjenne resultatet, det vil ta ukesvis å telle mail-in stemmene og USA er en kruttønne klar til å smelle.
Tror kaoset kan bli triggeren som får indeksene til å ta en tur ned i all den tid de har fjernet seg historisk langt fra en skakk-kjørt økonomi som er langt verre for den jevne amerikaner enn 1929.
Edit: Selv om det ikke skulle bli et slikt kaos jeg ser for meg, så er det fortsatt kun bear jeg vurderer på kort-mellomlangt sikt. Valget er kun en potensiell trigger.
Hopper sannelig nedover i US gitt. Kanskje på tide å auke litt bjydnar til uka.
Tanker:
Close under 3315 ca er bjørnete
Volumet ble helt annerledes da toppen var nådd. Egentlig mer volum enn i vår?
Innenfor ESG begynner det å bli på samme nivå…