Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Heftig skrell på Oslo børs i dag, blir spennende å se hva de neste dagene bringer :slight_smile:

1 Like

Merker det begynner å røre seg litt rundt i hiene…

image

1 Like

Jeg er fortsatt verken det ene eller andre, synes bare det er håp for realiteten :slight_smile:

1 Like

Henter seg inn i US, blir nok grønt i Europa tirsdag. Godt er det, for jeg trenger noen dager på å mentalt innstille meg på salg. Gjør vel alle andre også, så har nok kort tid på den omstillingen.
Utgangen av denne måneden blir stygg, gevinstsikring og rebalansering…

2 Likes

Henter seg inn og henter seg inn fru blom. futures peker nedover fra nivået idag, men for all del. kan jo snu. har jo vitnet det nokså mange ganger etterhvert :exploding_head:.

2 Likes

S&P er fremdeles ned over 2%, men regner med en bounce siden det har vært mange dager på rad med fall. Det blir nok muligheten for de fleste longere å komme seg ut, så fortsetter heisen ned… :blush:

Slik jeg ser det, har vi to store triggere foran oss nå. En negativ og en positiv. Valget i USA og fungerende vaksine. Eneste sikre er at det blir ruglete :sweat_smile:.

1 Like

Vaksine har det vært snakket om siden Mars, og ja, det kommer en vaksine, men best guesstimate etter det jeg har skjønt er tidligst rundt årsskiftet, og da er man optimistisk. Mest sannsynlig snakker vi Q2 2021. Husk også at 60% av amerikanere sa i en undersøkelse utført av CNBC, at de ikke ville ta en vaksine dersom den ble godkjent, så selvom vi får en vaksine så betyr det ikke automatisk at smittefaren vil opphøre (men forhåpentligvis fører det til at færre dør). Tror absolutt det blir ruglete fremover og det er litt gøy at det er volatilt igjen :bear:

Ser NDX-futtene er i grønt igjen, dobbelbunn på RSI, fallende wedge? Siste utblåsning opp?

fin liten trade i dag. Tror Nasdaq går litt i grønt igjen i morgen, men deretter rett i dass. Ser dette som en H&S, på vei mot en lower low

Som jeg nevnte for nesten 2 uker siden. Var overrasket at den fant støtte rundt den rosa linjen da jeg syns det var lite støtte der.

Har nå fått en korreksjon i samme størrelsesorden vi hadde i Juni. Blir nå spennende å se hva slags forsøk på rally vi kan få.

5 Likes

Ikke superoverbevisende bevegelse i vix i dag, fremdeles langt under 30

Helt mulig at dette er beartrap.

3 Likes

Blir kjipt å være nordmann når man endelig kan ut og reise igjen.

1NOK = 3.37THB, 1EUR = 10,94NOK, bare 1120JPY for 100NOK.

De som kjøpte amerikanske aksjer/fond etter forrige finanskrise derimot har tjent godt både på valutaen og QEI.

2 Likes

Grønt igjen utover i morgen tror jeg. Kan ha vært noen gode kjøp i dag

Jeg tror ikke bjørnene er ferdige med å leke.

Kjøp bitcoin.

Bra at vi har svak valuta så vi holder eksporten vår i sving

At det kommer en bounce etter - 3% på OBXen vil ikke være unormalt. Det spennende blir å se hvor høyt vi skal, aka. bulltrap eller beartrap. Personlig tror jeg vi skal lenger ned men er forberedt på bouncer opp underveis.

En mulig hode- og skulder i Norske futures.

1 Like

Jaggu det samme i futsene til NASDAQ. Kan fort gå ned til 26000. Bear up!

2 Likes

oi. den var tydelig ooog allerede brutt.