Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Hele mannen er fake news,burde blitt straffet for markedsmanipulasjon for lenge siden slik han holder på…

3 Likes

Ja, tror Nordea står bak de fleste Bull/bear produktene hos Nordnet.
Dersom det står hundretusenvis av derivater på bare kjøpsiden til en fast pris virker det som om det er “Buy Back” som har skjedd. Det er frivillig om du vil selge de eller ikke skriver de, produktet er altså ikke “knocket”. Grunnen er store markedssvingninger. Virker som Nordea styrer disse produktene som de vil…

1 Like

Bjørnene til @cagey2 ser ut til å leve evig :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

HAHAHAHAHAHAH

1 Like

Skjønner ikke problemet. Alle bør vel være glade for at det er så åpen informasjon som mulig? Kan av og til være rubbish informasjon - men hvis det er søppel informasjon hele tiden så vil vel ikke markedet ta hensyn til det?

“Hvis man setter pengene der munnen er så skriver man om kjøpet sitt før man vet fasit.”

Godt poeng. Er fersk i dette gamet, skal ha det i bakhodet neste gang :smile:

1 Like

Hvis twitter går konk så kan ikke TRUMP tvitre…Hadde vært bra for oss

3 Likes

Å være fleksibel i sine forventninger til markedet, kan være et godt råd i disse voilative tider

3 Likes

Litt utrolig at markedet tar Trump på ordet, ordet hans må jo snart ikke være mye verd, men det er jo us president…

Som trader er det viktig å ikke ha noen egen mening om hvor markedet skal. Legg egoet til side å la markedet vise vei

10 Likes

Det er et råd jeg legger rett til side. Jeg går for det motsatte. Er trygg på min egen vurdering og har aldri tvilt et sekund. Denne oppgangen forutså vi fra starten. Det er laget grafer som demonstrerer denne oppgangen som et tekst bok eksempel.

Se hva som skjer, tolk for deg selv om det er positivt eller negativt for business nå og i fremtiden. Velg så om dette er riktig tid å være investert. Voila! Værre er det ikke.

Av og til føler jeg meg alene og frisk i et sykehus fullt av blinde og syke. :see_no_evil:

Dette er enkelt. :grinning::man_shrugging:

Den smellen har mange gått på, fordi de ikke greier å forutse virkningen av tiltak og verdens kompleksitet😉 Å la markedet vise vei, og eliminere egoet, er et strålende tips i traderverdenen.

7 Likes
1 Like

Slik som jeg husker deg fra tswtiden ( både fra forum og møtet med funcom ) så var du mye mer strukturert og flinkere med tall enn meg. Etter å ha lest postene dine her så virker det nesten som om alt kommer til å gå til helvete .Jeg er jo enig i en del ting men tror ikke ting går til helvete enda :wink:
Jeg tror også det er noen bransjer som vil klare seg bedre enn andre. Neste gang vi får en slik pandemi kan kanskje short hotel/reiseliv og long gaming fungere ?

2 Likes

Disse markedsbevegelsene gjør meg sjøsyk :nauseated_face: Begynner å bli vanskelig å time bear kjøpa, å man kan fort ryke på en smell da det virker som at børsen reagerer motsatt av hva man skulle ha trodd. Selv gjør jeg veldig små trades på DAX x8 i tillegg til at jeg trader litt i equinor. Noen som har noen brukbare taktikker i disse dager?

7 Likes

Hoi boys og kvinner.
Et kort spørsmål som forumets smarte hoder helt sikkert har tenkt igjennom tidligere;)
Utgiftene ved ETN (BULL/BEAR) er jo ved disse kurtasje + effekt på avkastning.

Spørsmålet mitt er hvordan trekkes effekt på avkastning? Trekkes det på¨tidspunktet man gjør salget av produktet?

Er det noen utfordringer knyttet mot å gjøre flere daglige kjøp av disse produktene. Eks. 10-20 handler ved trading hver dag over lengere tid i ett år (annet enn utgiftene).
Skattemessig må alle ETN trades føres opp hver enkelt på ligning?

Det er et sykdomstegn dersom man føler man MÅ være investert hele tiden. Enten bull eller bear. Hva med å bare sitte i cash en stund? Det går faktisk an :wink:

7 Likes

Ja men da kan man jo gå glipp av gevinst!!! Satt selv med ca 70% cash på det “verste” men har kjøpt litt tilbake :slight_smile:

1 Like