Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Jeg lurer på om OB har lest din poster her de siste to dagene og ser seg selv enig :joy:

Hehe, mine analyser av hovedindeksen her inne har nok null å si for aksjekursene, folk her inne sitter jo uansett ikke i Equinor, DnB og andre kjedelige aksjer som utgjør hovedtyngden av børsindeksen…

1 Like

Problemet som jeg skrev lenger oppe her er giring. De færreste av oss kan sitte med bearprodukter med stor giring over tid da rebalansering + volatiliteten garantert vil likvidere mange.

Jeg har stort sett tradet bear intradag - med unntak av sist uke hvor jeg holdt over helgen, men ser etter en definert topp som kan gjøre at det blir komfortabelt å ri trenden hele veien ned.

Denne toppen vet jeg ikke om er inne nå, jeg forventer egentlig litt mer opp / sidelengs, også pga. det @Inveliten skriver om oljeprisen.

1 Like

Kanskje en PUT med OBX eller f.eks EQNR som underliggende, med utløp i juni egentlig er det du burde investere i, ut fra spådommene dine? Da fjerner du i hvert fall risikoen ved kortsiktige rallyer som kan ødelegge en gearet bear-ETN.

4 Likes

Det er ikke så vanskelig, bare gjøre motsatt av magefølelsen :joy:

3 Likes

Jeg synes vi skal opprette en tråd for ulike instrumenter, med linker til disse, forklaringer, risikoaspekter osv. Personlig har jeg lite kunnskap om disse produktene, put/call opsjoner og andre derivater. Har handlet litt og det gjenstår for meg å tjene noe spesielt på slike instrumenter, jeg har absolutt tapt mer enn jeg har tjent.

Uansett ville det være bra med en informasjonstråd. Spesielt synes jeg det er vanskelig å finne aktuelle instrumenter å handle, i høystakken av instrumenter. Det samme gjelder ikke for instrumenter for enkeltaksjer.

Eller finnes denne tråden allerede?

Fullstendig galskap i statene etter at tidenes dårligste arbeidaledighetstall ble slått med 2-gangeren…!!!

3 Likes

Absolutt.

Screen Shot 2020-04-02 at 16.29.09

Jeg har lagt inn limit salgsordre på ulike priser for Bear Sp500 x10 Nordnet en stund nå, men alle ordre blir slettet umiddelbart. La så inn salgsordre akkurat på bidprice, som gikk gjennom.

Det ser ut som marketmaker har 400.000 som salg/kjøpspris, og nå er de kun interessert i å kjøpe. Ask er helt borte fra systemet, har vært sånn noen timer.

Lykke til i morgen broder… det blir ikke pent… (for bears altså) :crazy_face:

5 min senere (+32%)

1 Like

Man begynner jo å lure hvorfor en 5% vekst i lagertall på olje kunne bevege børsene 2-3% før i tida. Eller hvordan, som nevnt før, gjelda til Hellas kunne få verdensøkonomien til å skjelve i buksene. Dersom dagens fundamentale situasjon ikke får større konsekvenser.

Hva er vel noen råtne boliglån og kjøpt-og-betalt kreditt ratinger opp mot Millioner av arbeidsledige, full stans i flere sektorer (bokstavlig talt), omsetnings reduksjon på titalls prosent og befolkninger i isolasjon?

@Smaaspareren slapp helt av. Du har helt rett i din analyse. Aksjemarkedet er svært høyt priset nå. Aldri vært høyere priset enn nå sett i forhold til det fundamentale.

2 Likes

Spørs hvordan ting ser ut om tre måneder.

1 Like

Oljen raller jo pga. tweeten til Trump om at han har fått til en deal med SA og Russland.
Blir nok en grønn dag i morgen hvis det ikke er fake news da :sweat_smile:

2 Likes

Det som er sykt er at man kunne kjøpt equinor under 100kr for 3 uker siden. 40% på den tiden er OK :slight_smile: ( Jeg solgte foresten på 110… )

5 Likes

Nordea har gått til “Buy back”. Du har sikkert fått melding om det, jeg fikk hvertfall av Nordnet

Siden jeg spådde olje opp, bestemte jeg meg for å “sette pengene mine der munnen er” som de sier i det store utlandet, og kjøpte noen andeler i en Mini Long på Olje. Det gikk bare en drøy time så ga det avkastning :smiley:

3 Likes

Hvis man setter pengene der munnen er så skriver man om kjøpet sitt før man vet fasit.

13 Likes

Skulle likt å sett olja langt opp jeg. Men har ikke trua på det i det hele tatt dessverre og er dermed lite bekymret for bjørnene mine.

1 Like

Hvor mange liv har bjørner egentlig?

2 Likes

Er det Nordea som står bak den som heter Nordnet? Har ikke fått melding…!

Sa noen fake news??

2 Likes