Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Det må da være andre og mer givende ting å holde på med enn å framstå som den komplette idiot på dette forumet.

1 Like

Du avkler ingen. Det er bare noe du innbiller deg.

Ingen her har argumentert for bulltrap. du henviser til en post jeg skrev som handlet om Derivater.

popcorngif

13 Likes

Tja. Den innbilningen lever jeg godt med.

Igjen: ditt idiotargument om at Buffet sine salg av Apple i Q4 2019 er relevant er meningsløst. Ditt argument, avkledd.

1 Like

Det fremgår tydelig at dette ikke er noe argument for noe bulltrap. Det er en tilleggsopplysning. Du scorer veldig dårlig på kommunikasjon.

Dette kan jeg si siden du ofte havner i denne klemma der du begynner å krangle med andre mennesker i lignende situasjoner. Du bare leter etter en krangel. Du tror du avkler noen, men alle bare syns du er ufin og slitsom og har lyst å forumkrige igjen.

Det er korrekt. Jeg har alt for mye forumkriger i meg, og verdsetter ikke andres meninger om meg veldig høyt. Det gjør at jeg blir veldig spiss, og ufin i formen i mange situasjoner. Det er jeg fullt klar over.

Hvis du ikke bydde opp til krangel:

Fordi du vet at du tar feil, og ønsker å skjule det ved å spore av diskusjonen, så ville jeg ikke kranglet med deg. Du argumenterte for at Buffet solgte mye på “denne bulltrappen” og drar inn Q4 2019. Jeg spurte deg hva relevansen var, og du mente det var relevant. Da spurte jeg når du mener bulltrappen startet fordi det ga ingen mening. Og så bydde du opp til krangel - og nei, jeg er ikke vond å be.

1 Like

Jeg merket jo med en gang hva du var ute etter. Du er lett å lese. Fin innrømmelse by the way. Du får ingen innrømmelse fra meg. For det eneste argumentet jeg har lagt frem for hvorfor vi er i en bulltrap ser du her:

Så du får plukke fra hverandre den påstanden og avkle meg med den. for det andre var en tilleggsopplysning. Som også stemmer fullstendig med realiteten by the way.

Anbefales. Markeds oppdatering, spådommer, og teknisk analyser👍

2 Likes

Det jeg lurer på er hva planen videre er. I Norge det det ut til at vi tenker de har noe kontroll nå og at om et par uker, så løser de grepet. Det vil føre til mer smitte, som de forventer å håndtere. Hvis smitten går ned med varme, så vil nok det fungere greit. Hvis det restarter den eksponensielle veksten? Hmm

Endret siden 12. Mars

• bedre testing
  • bedre rutiner på sykehus

Ikke endret

• behandling
  • vaksine

Det kommer noen sporadiske tegn på behandling og vaksine som indikerer at vi vil ha noe til høsten.

Spørsmålet er hva som skjer på den sørlige halvkule i mellomtiden… Det starter influensa sesongen nå.

Jeg har ping-ponget mellom bear og bull. Var veldig bull fram til bunnen på osebx, så bear en periode. Er nå litt på vippen igjen. Utrolig vanskelig å vite hva som skjer. Vurderer å gå long (vs cash) i hvert fall med deler av beholdningen.

7 Likes

Og du har penger igjen? :wink:

2 Likes

Jeg hadde solgt 50% før krakket fordi aksjen hadde nådd kursmålet jeg hadde satt. Gikk ut på vei ned, og så inn, og så ut på samme nivå på vei opp. Har i mellomtiden gjort et bet som er ca 15% i minus som jeg bare lar stå.

Totalt er jeg ca 15% i minus vs min ATH.

3 Likes

Jeg tenker at det er noen selskaper som vil klare dette helt fint, mens noen vil få seriøse problemer. Totalt sett, på lengre sikt, er jeg nesten mest “redd” for kraftig inflasjon, og i det scenarioet er det bedre å eie noe som ikke er penger, noe som har verdi på andre måter. Det kan være alt fra gull, til eiendom til aksjer. Alt dette kan falle i verdi, men slik som de pumper penger inn i økonomien nå skal man jo tro at pengeverdien går ned, dvs at alt annet relativt sett går opp. Jeg føler myndighetene sitter med mye av nøkkelen til hva som investeringsmessig er lurt eller ikke.

5 Likes

https://www.cnbc.com/2020/04/12/stock-market-futures-open-to-close-news.html

Resume normal programming.

2 Likes

Can the Fed Reinflate The EVERYTHING BUBBLE?

Kan griser fly?

1 Like

Ja griser kan fly. Det er ikke flukten men den harde landingen som er tricky

3 Likes

Good one, nå er det å snitte inn med bjørner. Begynner nok å kjøpe litt forsiktig i morgen tenker jeg.

5 Likes

Trenger bare nok luft under rumpa til grisene…

Sitter også og venter på å øke i OBX bear. Enten ved 694, eller 673.

For å utdype:
Hourly HS… (er også en potensiell ascending wedge der)

… som i tur kan utløse det massive bearflagget på daily:

OBX Bear har selvfølgelig motsatt set up :slight_smile:

Holder muligheten åpen for at formasjonen kan feile og at vi skyter opp mot 725 (worst case).

4 Likes

Likevel stiger børsene :crazy_face:

2 Likes