Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

"Fallet tiltar "
“Oljen stuper”
“Ligger ned verksted, folk mister jobben”
“Et jordskjelv vil treffe Norge”
“Aldri sett lignende!”
“Vil endre konkursreglene”
“Oljeetterspørsel vil falle kraftig”

… Altså. Lukter bjørnebæsj lang vei spør du meg. Sprøytet inn første dose XACT Bear OBX i dag morres og kommer nogså sikkert til å kjøpe mer. Repent. The end is near! :teddy_bear:

3 Likes

Åpner ned :grinning:

Jeg kan desverre ikke si hva du skal gjøre. Vi må alle finne vår vei. Personlig håper jeg følgende skjer; bounce opp nå på hourly og retest av brudd på trendlinjen. Jeg vil se at denne retesten feiler og at den fortsetter ned. Gjør den det, så øker jeg shorten. I motsatt fall så er det fake-out og jeg sikrer litt gevinst :slight_smile:

1 Like

Problemet er at disse overskriftene var her nylig også, men så har FED kjørt hardt på, skulle ikke forundre meg om Trrump drar opp mer fra hatten også. Men enig det er jo egentlig et bjørnemarked så det holder. Man kan jo spørre seg hva i all verden Oslo Børs holder på med langt over 700

Ok, oppdateringer mottas med takk !

IMHO -Så tror jeg tilliten snart er i ferd med å sprekke. Og at vi muligens er i en bulltrap.
Avventer tekniske signaler med spenning. :teddy_bear:

Greit å vite om rebalansering:

Daily rebalancing and the compounding of each day’s return over time means that the return of the Fund for a period longer than a single day will be the result of each day’s returns compounded over the period, which will very likely differ in amount, and possibly even direction, from the inverse (-1x) of the return of the Index for the same period. The Fund will lose money if the Index’s performance is flat over time, and the Fund can lose money regardless of the performance of the Index, as a result of daily rebalancing, the Index’s volatility, compounding of each day’s return and other factors.

1 Like

Hva vil være den enkleste norske forklaringen her ?

Ser at mye går nedover nå. Og VIX bryter opp om det går ann å lese VIXen på en slik måte.

2 Likes

Spent på om vi ser kjøp eller salg ved open i US… Tanker?
Før påsken var jo trenden kjøp ved open, så korrigering nedover igjen. Lett å bli fintet ut i disse tider mtp. å sikre gevinst.

Ser det har bygget seg opp sterk selgerside nå, kanskje vanlig på ettermiddagen? Noen med mye som kun er inne intradag?

Hvis det går veldig i rykk og napp, men så etter noen uker så har Oslo Børs gått ned 15-20%, da vil man tjene betydelig på dette bear produktet(XACT x2 etf) uansett? Eller kan de rebalansering osv ødelegge her ?

Veldig god forklaring på disse fondene her.
http://no.xact.se/Produkter/

Som forventer kommer bouncen nå, så får vi se om re-test av trendlinjen holder.

1 Like

Sitter du over natten med like mye bear?

1 Like

Ganske bingo å sitte over i disse dager, basert på at en tweet kan flytte milliarder på børsen. Men OBX ser saftig ut å sitte på til i morgen… :slight_smile: Klarer ikke helt å bestemme meg.
Ifht. å sitte BEAR flere dager så vil rekalkuleringen spise en del av pengene dine hver dag hvis det svinger mye feil vei.

Eks. har du 10K inne og det faller til 5K samme dag før close, så starter du dagen din igjen med 5K dagen etter. Har du da to kjipe dager på rad er plutselig pengene helt borte, selv om man ila. en ukes tid hadde rett i sentimentet om at det skulle ned. Så passs på.

Tror kanskje du kan vurdere selge litt hvis du stresser litt mye nå, kompis :sweat_smile:

3 Likes

Må jo finnes et produkt man kan sitte komfortabelt med så lenge man treffer på at Oslo Børs faller ned 20% over feks 2-3 uker? Er ikke dette et sånt ?

http://no.xact.se/Produkter/Gearing/XACT-OBX-Bear/

1 Like

Vil anbefale mini-futures hvis man vil sitte med det i noen dager eller uker. De rebalanseres ikke og man kan forholde seg til dem omtrent som vanlige aksjer, selv om de vanligvis er geara.

1 Like