Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Fond med gearing/brekkstang effekt. XACT OBX BEAR (UCITS ETF) gir en avkastning cirka to ganger så mye som den motsatte forandringen i OBX-indeksen på daglig basis. Dette innebærer at når OBX synker med 1% en børsdag, stiger XACT OBX BEAR (UCITS ETF) med cirka 2%. Denne målsetningen utgjør ingen garanti fra fondet eller fondsselskapets side for at en gitt avkastning vil bli oppnådd. Fondet er en ETF (”Exchange Traded Fund”) som handles via Oslo Børs som en aksje. Fondet er tilgjengelig for alle som har VPS-konto og en meglerforbindelse. Prissettingen av fondsandelene skjer på børsen av markedets aktører, uavhengig av fondsselskapet. Fondsselskapet rapporterer fondets NAV og underliggende beholning via sin webside før kl 9 alle dager børsen er åpen. Det er ingen tegnings- eller innløsningsavgifter ved børshandel, men du betaler kurtasje til din megler. Fondet plaserer i likvide midler og OBX futures (terminer), motsvarende cirka 200% av fondets verdi. Fondet er notert i NOK. Fondens kortnavn er OBXEXDBEAR.

1 Like

Denne har fortsatt rekalkulering? Mini futures er vel veien å gå slik jeg har fortstått det.
Hvis man ønsker å sitte over tid. Google forskjellen på mini futures og ETN/Bull&BEAR, mange gode guider der ute. Sitter 50% til i morgen med mine bjørner på OBX:

Hvorfor skal man da i det hele tatt holde på med noe annet enn mini features?

Jeg har leitet etter min shorts selv men finner bare papirer med lite omsetning. Det styrer jeg unna.
EXACT BEAR OBX hadde bra med omsetningstrøkk.

1 Like

Hvis man har kjøpt på 36 og kursen ender på 37 og da noen tusen i gevinst på en dag. Da starter man med alt dagen etter?

XACT er det mest likvide papiret, skal du ha litt volum er ETF veien å gå. Jeg liker å komme meg enkelt ut hvis jeg må. Den andre grunnen er at Mini futures og andre Warrants ikke kan handles på Nordnet Zero. - og ja @Bingo123 - jeg holder bjørnene mine enda. Planen er å bygge denne posisjonen over tid. Jeg har 2/3 nå av det jeg skal ha. Min teori er som deg at børsen skal ned 20-30% til på sikt :slight_smile:

3 Likes

Virker som jeg har truffet på papir da. Ønsker å være langsiktig jeg også, men får jo litt hakeslepp når jeg leser hvor fort det kan rase hvis det går feil vei(grunnet det med rebalansering) gearing forstår jeg

Hvis du holder deg til 1.5 eller 2x er det ikke så ille

2 Likes

Begynte litt forsiktig med kjøp i dag :bear:

3 Likes

Økte selv nå. Nærmer meg det jeg skal ha. Fikk foreløpig bekreftet brudd i går på lavere timeframes.
Jeg savner volumprofil i mine charts. Får det bare opp på daily. Noen andre som har volumbars på f.eks 15 min, 1 hr eller 4 hr?

2 Likes

Faan, nye ordren min gikk ikke inn. Nå må jeg opp i pris å fiske :unamused:

@Nocturne jeg har ikke tilgjengelig her på jobb :frowning: Får såvidt tid til å se på kursen!

Tvi tvi bjørner!
Lykke til

2 Likes

Kan betalt trading view ha volum? Er selv på søken etter volumprofil for obx

Jeg har betalt for volumprofil på Tradingview men får det ikke opp på OBX.
Brukte custom script og fikk det opp på daily men ikke lavere timeframes :frowning:

1 Like
1 Like

Vet ikke om det står noe om det tidligere i tråden, men forsøkte og kjøpe noe OBXEXDBEAR nå, men får ikke kjøpt gjennom ASK. Skulle helst ikke realisert gevinst enda, noen som vet om Bear-produkter man kan handle på Aksjesparekonto?

Får ikke kjøpt på Ask jeg heller

Du kan jo handle ARCUS, den går omtrent i motfase med Oslo Børs :smiley:

Mulig det ikke går an å handle ETF på ASK på samme måte som det ikke går an å handle minifutures på Zero. Prøv å se om du kan kjøpe Mini Futures, men de har ofte høyere giring enn OBXBEAR.

1 Like

Overførte fra ASK til vanlig aksjekonto og kjøpte nettopp mine første bjørner. Hjemme i pappaperm med 3-åringen hjemme fra barnehagen i tillegg, så litt vanskelig og få fulgt med. Tag meg gjerne i en post om det er noe jeg må få med meg asap :sunglasses:

3 Likes

Hmm…kjøpe mer eller ikke, det er spørsmålet
Burde jo være et bear market, men samtidig voldsomt sug inn mot markedet, mange som sitter mye cash