Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Vi trenger en katalysator. Det kommer nok når resultatsesongen begynner for alvor.
Pr. i dag har vi en wedge og et flagg, brudd på førstnevnte vil gi brudd på sistnevnte.

Det er det jeg gambler på. Klarer bare ikke se hvordan indeks skal opp når stochs er så bearish.

1 Like
2 Likes

Høres riktig ut. Satser på det samme.

1 Like

Alternativt skal vi opp på 680-685, jeg kommer til å fylle på siste rest der oppe i morgen om den går dit. Jeg klarer som sagt ikke å se for meg at vi skal fortsette oppover nå som resultatsesongen begynner.

Edit: kan bli interessant her…?

Edit II: Jadda :slight_smile:

Chart: https://www.tradingview.com/x/vKSBTiYl/

3 Likes

giphy

2 Likes

Ikke akkurat tatt av foreløpig, men sitter videre

Der røk 670, så jeg regner med det kommer litt mer volum inn på bruddet her nå.

Patience.

8 Likes

Ser vi salg i morgen, da frykten igjen virker å gjenta seg og man er redd for en ny nedgang på mandag?
Lastet opp noen heftige gearings på slutten av dagen på både SP og DAX.

Spent på hva Trump lirer av seg i kveld… :slight_smile:

President Pump holder vel på å koke opp noe spiker tenker jeg

2 Likes

Det vil det nok komme noe iløpet av dagen i dag, senest i morgen :slight_smile: Alt skal jo til himmelen igjen…

@Nocturne Hva er neste nivå, hvis man vil satse litt hardere enn x2?

665 må ryke først (altså, vi trenger continuation i morgen). Ellers er det bare å se på toppene på daily på vei opp, disse vil være naturlige pivot punkter.

Noen som har volum på bruddet ned i dag på OBX’en?

Bare på DAILY.

3 Likes

Vær fleksibel i forventninge til marked. La markedet vise vei. Ikke bli sittende fast i egne forventniger

7 Likes

Til dels enig, men da risikerer man også å selge “i panikk” fordi det ikke går din vei akkurat nå.

1 Like

Stop loss kalles det, og planlegges på forhånd slik at det blir null panikk, bare rasjonalitet😎

3 Likes

Og så kjøper du tilbake, når tegnene peker riktig vei. Ikke en bra strategi i et flatt marked, men vi er ikke akkurat der nå…