Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Skal man feks plutselig gå ut av bear hvis det går opp fra start i morgen. Prøver å bli enig med med seg selv om at all realisme og logikk tilsier at børsen vil gå klart mest ned nærmeste tiden. Lett å la seg finte ut og glemme det hvis det peker opp i morgen og positive artikler dukker opp. Tricky tider er det ja, men klarer ikke se for meg at vi ikke skal godt ned jevnt over nå

Det beste er å bestemme strategi før du kjøper - hvor mye er du villig til å tape? et annet tips er å kjøpe seg inn litt og litt så slipper man å treffe akkurat toppen.

1 Like

Dette er jo ikke tanker og informasjon som du er alene om :blush:

Planlegg dine trades og sett ditt stopp loss nivå før du går inn i en trade. Prøv å unngå å ha forventinger til utfallet av en enkelt trade. Ingen vet hva som skjer om en dag eller en uke

2 Likes

Usa gikk opp fordi trump skal snakke om planene for gjenåpning 00:30. I natt kommer det GDP tall fra Kina også.

1 Like

Yes, forventninger om at fase 2 nærmer seg, fase 3 er nok langt unna. Blir spennende å høre mer. Mye cash som skal inn i markedet så hvis det dukker opp en god anledning så skal det opp(kortsiktig tror jeg)

Det er din antagelse

Stemmer nok det, sterke futures også

4 Likes

Olje og annet dritt opp​:cry::cry::cry:

Tatt fra P. Warren
FB_IMG_1587075848225

5 Likes

Nuvel, “the data reported aren’t complete or final. The results come from just one of a number of institutions contributing to the drug’s late-stage clinical trial. It also didn’t include patients who didn’t receive the treatment as a control arm. Analyst Brian Abrahams from RBC said in a note to clients that it was still “50/50” if the drug could work”.

Kan være lovende men må vente på endelige data. Men verdt å følge med på.

1 Like

Er som å spille blackjack dette da.
«Moral of the story» er jo å aldri spille mere enn man kan tape, og in the end prøve å gå litt i pluss in the long run. :joy:
haha men kan bli knallhardt for bjørnene mine i morgen ser jeg.
Selv om det er nå jævlig gøy å bette litt i slike tider så slutter jeg aldri å bli forbauset hva som kan skje. Denne medisinen trodde jeg de forsåvidt hadde benyttet i en lang tid slik som nevnt. MEN det kan jo fort snu i futurues over natten. :sweat_smile:

Det er ikke medisinen som driver markedet nå, det er festtalen til Trump og feiring av gradvis re open

Haha, samme «kapteinen» som tidligere mente viruset var et PR stunt og ikke noe å bry seg om… Det svinger jo fort begge veier i et bear marked da. Så er jo som forventet.
Samtidig har man en «full sjømann» som styrer skuta over dammen og skaper ytterligere bølger.:joy:

@Bingo123 - Jeg satt nettopp en stop-loss på mine shorts.

Alt gikk oppover i går og dette i tillegg:


Går OBX opp 2,5% i dag blir det ouchie ouchie for 2x gearingen.

Ryker jeg ut på stop loss kommer jeg til å jakte ny inngang ASAP.

Hvorfor sette SL hvis du vil inn med en gang etterpå uansett?

Tar gevinst og bruker den gevinsten til en lavere inngang?
Litt usikker på om jeg forstår spørsmålet, men i fare for at jeg gjør det så:

1: Selger nå, la oss si 1% av gevinst tap.
2: Aksjen fortsetter ned la oss si -5% til.
3: Kjøper meg inn igjen når pilene peker riktig vei igjen.
4: Konklusjon: Mistet 1% av gevinsten istedet for 6% av gevinsten.

1 Like

Det gir absolutt mening :slight_smile: Jeg som misforsto meningen bak ASAP.

Min plan for dagen er å muligens øke i HUNT, øke shorten i S&P og ta gevinst i ORK hvis den går noen kroner opp.

2 Likes

Fra Finansavisen

Oppgangen kommer til tross for en BNP-vekst i Kina på minus 6,8 prosent i første kvartal sammenlignet med samme periode i fjor.

Det var den første kvartalsvise nedgangen siden 1992, da kinesiske myndigheter begynte å slippe kvartalsvise BNP-tall. Reuters-konsensus pekte mot 6,5 prosent fall.

At detaljhandelen falt hele 15,8 prosent på årsbasis i mars er heller ikke særlig oppmuntrende. Her lå konsensus på ti prosent fall.

… men alt skal opp :sweat_smile:

1 Like

Permabear Jan mener aksjemarkedet vil stå han av, godt hjelpet av sentralbanker

De gode nyhetene er at de lave rentene og sentralbankenes kjøp av selv meget usikre verdipapirer skaper et gulv for fremtidige kursfall i kreditt- og aksjemarkedene. Med null i rente og QE alltid uansett, er det liten fare for børskrakk nå.

Verdensøkonomien tåler det ikke, og sentralbankene har muskler til å hindre dem.

1 Like