Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Han er den eneste som har blitt mer bull etter Corona-krisen inntraff :sweat_smile:

1 Like

Jeg sliter med å forstå det. Men men, god øvelse. Nå trenes den kyniske muskelen min for fullt :muscle:

Jeg har jo sagt det før men å sloss mot sentralbankene er som å sloss mot vindmøller.
Skal du virkelig bette mot noen som har uendelig med penger? The house always wins :crazy_face:

3 Likes

FED, andre sentralbanker, Blackrock, Hedgefond og andre store institusjoner på den ene siden. På den andre siden har vi resten av markedskreftene. Hvem kommer til å vinne!?

1 Like

Fed og sentralbankene, de andre markedskreftene klarer ikke å motstå det trykket…

Ikke på kort sikt. På lang sikt vet man de ikke bare kan pøse på med støttekjøp og sette seg i en mye dårligere situasjon further down the road. Heller ikke undervurder retail-fomo nå :slight_smile:

1 Like

På et eller annet tidspunkt i april/mai sprekker det. Ganske utrolig at SP 500 kun er ned 13 % i hele år. Hvis futtene i US blir retningsgivende for dagens handel snakker vi kun ca. 10-11 % reduksjon fra årsslutt. Snakk om boble som FED, andre sentralbanker, hedgefond etc bygger opp nå.

Tror en av hoveddriverne er Trumps frykt for å tape valget til høsten, derav brukes alle midler i forsøket på å holde børsen oppe. Problemet er selvsagt når selskaper etterhvert blir verdsatt langt over det fundamentale de tjener inn. Blir spennende å følge utviklingen.

4 Likes

Da går jeg inn i Bear igjen. Dette henger faen ikke på greip.
Børsene er mer bolet nå enn i januar, omstendigheter tatt i betraktning.

Følger spesielt med på Starbucks (er blitt min Nemisis :smile:)
Alle utsalg er omtrent stengt ned, husleier løper, og kursen tilsier nå nesten PE på ca 30 målt fra 2019 tall. I 2020 er det vel tvilsomt om de klarer generere overskudd.
Dessuten kan forbruksmønsteret være varig endret. Sosial distansering etc. For ikke å snakke om milioner av arbeidsledige som ikke kan betale 4$ for en kaffe. Det er rett og slett helt sinnsykt.

9 Likes

Tips til god intradags bjørn?

“Vinne” over sentralbankene :thinking: Lykke til med det :wink: Skjønner ikke hvorfor man er så ivrig på å gå lengre short utenom intradag? Når det ikke er gitt noen tekniske salgsignaler eller brudd på MA`s. Vent heller på salgsignalene på de lengre bevegelsene, for de kommer jo til slutt :pray: :wink:

Jeg økte S&P shorten min i dag. Grunnen til det er veldig enkel. Jeg tror børsene skal ned, og jeg velger å adde sakte, men sikkert til posisjonen på vei opp.

Hvis jeg bommer totalt og S&P kjører over 3350 med slik kraft at jeg blir stoppet ut er det ingen krise det heller.

2 Likes

Hvilket bear produkt anbefaler du for S&P? Tenker å kjøre en duo med OBX shorten min :slight_smile:

Apropos OBX - ser ut som den holder på å danne et bullflag. Har to potensielle short targets:

1 Like

Jeg bruker Nordnet sine, de er fine - de har litt div spread men stort sett stabile og marketmaker stiller pris. Utstedt av Nordea.
Nordnet har også spread beregning i % på sin marketplace som beregner spread for deg på produktet.

ND - Nordea sine funker også, men av erfaring de siste mnd har jeg syntes de har vært litt mindre stabile.

Har selv BEAR SP 500 X8 NON - BEAR SP500 X8 NORDNET. Alternativt 5x 2x for mindre gearing.

1 Like

Vi går inn i en resesjon mens småsparere flokker til børsen… :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Begynner å komme litt tall:

Nybilsalget i EU ned med 55%, 85% ned i Italia. Oljen videre ned. Men børsene opp på melding om mulige gode testresultater på medisiner.

Jeg tror at uansett om man har en medisin/vaksine på gang så er det ikke gjort på en dag å produsere og distribuere medisiner til 7 milliarder mennesker.

Vil tippe at smittetoppen uansett nås både her i Europa og i USA før en medisin ligger klar i hylla. Så kan det eventuelt komme oss nordmenn til gode siden vi har valgt å utsette smittetoppen en stund.

Men jeg bestiller uansett ikke ferietur noe sted i sommer da jeg ikke stoler på at reiseselskapet, flyselskapet, hotellet fortsatt er i drift i sommer. Dessuten vil jeg jo ikke risikere å bli smittet på stranda i utlandet med kidsa på slep, det hadde jo vært krise. Tror mange tenker det samme. Dvs fortsatt krise for flyselskaper og reiseliv generelt, uansett om smittetoppen er passert. Som fører til lavere etterspørsel etter olje.

Og jeg tror det kan komme til å vare. Skal mye til før jeg bestiller billett hos Norwegian nå. Har reist med de et par hundre ganger, vært veldig fornøyd tidligere. Men nå har jeg både billetter til våren/sommeren og cashpoints som
jeg nå anser som tapt…

2 Likes

Vi er kanskje eit stykke inn i ei kortvarig krise som i all hovudsak er skapa av akutt stopp, der storparten vil hoppe kraftig tilbake innan rimeleg tid. All grunn til å tru at dei som har handla sidan midten av mars kan le heile vegen til banken innan 2år har passert.

2 Likes

Vi kan også fort ende med å få en kraftigere 2. bølge av Korona en stund etter åpning som gjør ting enda verre.

1 Like

Det stemmer. Det betyr ikkje at folk som har lasta opp dei siste vekene kjem til å sjå ut som løkar om 1-2 år. :rofl:

Det kan me vere samde om.

1 Like

Viktig å ha perspektiv - et bearmarket varer normalt 6-18 mnd som minimum. Jeg tror vi er i begynnelsen av bearmarket. Langsiktig er det nok ikke feil å kjøpe om man har 3 års horisont på markedet. Det har ikke jeg. Tar vi S&P f.eks så klarer jeg ikke å se hvordan den skal snu trenden på weekly. Er milevis opp til forrige weekly high. Vi møter også sterk motstand rundt 2900-3000 pga. fib retracement og 50 weekly SMA.

Etablerer vi oss over 3000 og holder en uke eller to skal jeg endre mening.

5 Likes