Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ikke engstelig for ny krisepakke før US åpning i dag?

Krisepakken for små bedrifter har vært kjent og snakket om en stund. At den blir godkjent har lite å si for mitt syn på markedet her og nå og ut Mai. Jeg økte i bears på fredag og er glad for det nå. Ja, det kan fort snu tilbake, men jeg holder en knapp på team bear power.

4 Likes

Jeg tenker, hvis alle vet om den krisepakken, ja da må nå den være diskontert inn i markedet?

Skal vi få oss en skikkelig bjørneuke nå da, mon tro. Minner litt om å tippe på hester dette her, så langt!
Det kjempes hardt for å holde markedet stablit. Om bare man hadde brukt like mye krefter på å stanse krig og kurere kreft :stuck_out_tongue_closed_eyes:

8 Likes

Min hypotese er at BEARS er ferdig nå med leg B av en ABC. C legen bør ta oss høyere enn A hvis dette stemmer. Husk at dette chartet er inverse av OBX (men med 2x så blir ikke helt 1:1).

3 Likes

Sammenfaller fint med min hypotese

3 Likes

Jepp, bearflag i både OBX og S&P. Virker ikke helt som markedet har tatt inn over seg konsekvensene av de tekniske og fundamentale signalene, men det kommer vel etterhvert.

Jeg holder kortene åpne for en test av 0.618 fib på OBX siden S&P ser dømt ut til å ville teste dette nivået, men det endrer ikke mitt standpunkt ifht. at jeg tror toppen er satt i denne omgang.

Nå begynner earnings-season, så spørs det bare hvor mye elendighet som er priset inn.
Jeg tror ikke det er så mye som er priset inn sammenlignet med 2008 chartet.

5 Likes

bearflag i oljen også…

Elsker nye Avataren din :rofl: :rofl: :rofl:

4 Likes

Virker som noen PW og Q1 er det som skal til for å få «vekket» realitets-genet til folk og fe.
Se på kursene i Tesla og Starbucks! Hinsides all fornuft.
Tror «markedet» at FED skal gå inn å kjøpe biler og kaffe også?

2 Likes

Synes ikke @Nocturne skulle drive å skifte dyr men kanskje bruke denne i stedet?
image

Sorry off topic :see_no_evil:

2 Likes

! Måtte bare ta bilde av det ordrebildet…

1 Like

Hardt å være fullastet + nå mens jeg føler hele forumet er imot. Men så er jeg veldig positive av natur og ser muligheter som sikkert blir å straffe seg :sweat_smile:

Må bare innom Bear tråden daglig for å få min dose Bear slik at den holder meg litt i sjakk. Blir å agere litt nå under earnings season + etter de tekniske nivåene dere poster hær.

2 Likes

Jeg er bull på enkelte aksjer, men obx er oljetung og lider av corona som mange andre indexer samlet set.

1 Like

Hehe, er ikke permabear jeg heller, men følger bare TA. Når tallene begynner å komme må de bare være dårligere enn konsensus for videre fall. Vi aner enda ikke hvor mye som er priset inn alt, derfor blir guidingen til selskapene ekstra viktig fremover.

2 Likes

Hva med å kjøpe Spanske eller Italienske bear produkter. De har ikke et oljefond å spise av. Sier ikke at det ikke blir bear på Oslo Børs også, men kanskje det er lettere der (hvis man får kjøpt produktene da).

Edit:

De har ikke fått ordentlig rekyl, så da er det kanskje vanskelig likevel.

1 Like

Skulle shorta crude i dag gitt :money_mouth_face: -87% as we speak…

2 Likes

Da følger OB med. image

Får vi en reprise?

1 Like