Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

I dag er det nok mange som har fått kjørt seg. Dersom du har tradet olje og ikke eier risk kontroll i dag så har du mest sannsynlig tapt alt. USOIL $0.25 as we speak. Sykt!

1 Like

Altså, eg skal rett ned på biltema i morgen og hamstre tomme tønner! Nå får vi * nesten * betalt for å kjøpe olje!

Dette er helt sykt! Dette må jo bare bli ultra Bear i morgen!

crudeoilminus168

1 Like

Jeg er ikke inne i oljeselskaper, men hvorfor holder Brent seg bedre enn Cruide? Kan evt Brent lide en lignende skjebne, eller er det helt usannsynlig?

1 Like

Stor forskjell på virkeligheten on the ground i praksis på brent vs WTIen i USA. Så vi vil ikke kræsje som de gjør nei. Men kan selvsagt falle lavere, men vi trenger ikke gi helt absurde rabatter pgr er vanskelig/dyrted frakt og lagring.

2 Likes

Det folk poster mye om nå er mai kontrakten som avsluttes, kvitter du deg ikke med papiret ender du opp med fysisk olje " levert på døra"

Brent har høyere kvalitet + mindre flaskehals da den kan pumpes rett på båt, WTI må igjennom rør. Normal spread er vel 3-5 dollar fatet om jeg ikke tar helt feil.

5 Likes

Jeg syntes det ble forklart greit i den artikkelen.

-37$ dollar fatet, stemmer det? Syyyyykt

Noen som har en stor tomt? :slight_smile:

3 Likes

Skal vi gjøre som e24 da og “spå” hvor mye OBX åpner ned i morgen? :mage:

sutte på finger -1% minst?

1 Like

Nei, Oslo børs skal opp 1,6 % i morgen

US futures bestemmer morgendagen!!!

Hvis de er røde, da går det ned, men hvis futures er i pluss, da vil det påvirke OSE.
Vi får se hva morgendagen bringer.

2 Likes

Foreløpig pluss i US futures.

https://money.cnn.com/data/premarket/

OIL ARMAGEDDON: What Will It Mean For You? Mike Maloney

" Analytiker i Nordnet spår Oslo Børs ned 1,3 prosent"

Eeeasy :mage:

2 Likes

Er det samme analytiker som spådde børsen opp i går? :joy:

3 Likes

Traff ikke han? Tror den gikk opp i starten.
Det er vel en algo som skal spå fra start og ikke ut dagen.

Gikk den opp i starten? Muligens, jeg fikk ikke logget på før noen minutter inn i handelen men mener det var ned da. Uansett, futures er røde nå så regner også med vi åpner ned. Er begrenset hvor mye børsen skal tåle av negative nyheter før den bryter sammen :slight_smile:

2 Likes

Tror den var opp i starten faktisk.

1 Like

Ja stemmer nok det. Close fredag var vel 748,45.

image

1 Like

I stand corrected :slight_smile:

Men det hadde vært mer produktivt å kanskje si om man trodde børsen ville stenge i pluss eller minus for dagen? Du ser jo at børsen aldri nådde åpningsnivået ila. handelsdagen i går (ref. screenshot over).

Jaja, regner med å fylle på i dag. 665 er nivået jeg ønsker close under på OBX for conviction.

1 Like